52 кілометри прикордонної дороги Рава-Руська – Червоноград нині перебувають у жахливому стані
Роками тягнеться реконструкція прикордонної дороги Рава-Руська – Червоноград. Тендер на капітальний ремонт 2017 року виграла польська фірма DROG-BUD, втім роботи ще досі не розпочали.
Як пише «Четверта студія» з посиланням на «Над Бугом», 52 кілометри прикордонної дороги Рава-Руська – Червоноград нині перебувають у жахливому стані. У глибоких ямах посеред дороги чого тільки не видно: будівельне сміття, шини, цегла, гілля, навіть є ями, де проростає трава.
Історія з реконструкцією дороги не нова. Задумали ремонтувати її ще у 2017 році. Тоді Служба автомобільних доріг у Львівській області оголосила тендер на проведення капітального ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-14-04 Червоноград – Рава-Руська Львівської області за моделлю “проєктування – будівництво”. Замовлення виграла польська фірма DROG-BUD на суму понад 21 мільйон євро. Договір уклали, і тиша триває донині.
Згідно з основним документом, будівельні роботи мали розпочатися ще у березні 2020 року. Втім додатковими угодами терміни пересувалися. І ось в останньому документі від 13 липня цього року нова дата початку ремонту – серпень 2020-го. Але робочої техніки на місці далі не видно.
Проблеми з польським кредитом підтверджує керівник Служби автомобільних доріг Львівщини Олег Береза. Олег розповідає, що були проблеми з документами, втім на сьогодні все вирішено і найближчим часом дорогу розпочнуть ремонтувати.
“Маємо чотири ділянки за польські кредити. Одна з них – це дорога Рава-Руська – Червоноград. Під час підготовки документації у нас виникло дві проблеми, – пояснює Олег Береза, – питання оподаткування та ввезення техніки. Згідно з договором, 60% має бути польського продукту, відповідно, постало питання, як правильно оформити дозвіл на в’їзд працівників і техніки на територію України, щоб вони працювали легально. Крім того, 40% ресурсів можуть брати в Україні, але питання з податками, адже в поляків кошти виділено лише на будівництво. Ми не знали, як вирішити ці проблеми. Але нині все з’ясували, і з вересня, думаю, розпочнемо будівництво”.
Польська сторона повинна повністю реконструювати дорожнє покриття, тротуари, мости та освітлення. На роботу відведено близько двох років.
Як повідомлялося, на Львівщині не хочуть будувати дорогу за польські гроші.