Ірина Гриник: Вітраж – новий подих сучасного інтер’єру

Розмови 16 Грудня, 2018 2 140

Вітражі в сучасному інтер’єрі займають почесне місце. Сьогодні їх можна побачити скрізь – у церкві, у предметах декору та навіть у метро. Малюнками з кольорового скла оздоблюють віконні або дверні прорізі, вітражі використовують для декору меблів, ламп, ваз та інших дрібничок. В інтер’єрі квартири або будинку вітражі завжди будуть актуальні, виразні і ефектні, переконана експерт з вітражів, власниця дизайн студії “Ваш вітраж, львів’янка Ірина Гриник.

У багатьох вітражі асоціюються з церквами чи з середньовічними будівлями… Наскільки вітражі актуальні зараз? 

Так, дійсно, є такий стереотип. Багато людей  не уявляють вітражі в інтер’єрі, їм здається, що кольорове скло можна гарно застосувати лише у церквах. Але  як свідчить мій багаторічний досвід, вітражі зараз дуже популярні. Ними оздоблюють вхідні та міжкімнатні двері,  меблеві фасади у кухні, вітальні, бібліотеки. Роблять  перегородки, панно  та підвісні стелі.  Замовляють вітражі у склопакетах на сходові клітки, балкони, ванні кімнати,  зимові сади, оранжереї,   Лампи, люстри, бра… Моє завдання, як експерта, запропонувати такий варіант вітражу, щоб він був ефектним доповненням інтер’єру.

Вітраж дороге задоволення. Яка цінова політика на такі вироби?

Ми піклуємся про співвідношення ціни та якості наших послуг. А володіння інформацією щодо нових технологій, індивідуальний творчий підхід та професіоналізм для нас мають особливе значення! Вартість вітражу формують дві речі: складність виконання і обране скло. Ми  у своїх виробах  для дверей, панно, підвісних стель практично завжди використовуємо скло найвідомішого у світі виробника Spectrum Glass. Виключення складають вітражі у меблі, адже там переважно застосовується прозоре скло, щоб  крізь нього було видно гарну порцеляну та  вишуканий посуд. Вартість складає від 250дол за кв.м.

 Як правильно доглядати  за  вітражами?

Тут не потрібно ніяких особливостей. Вологою  губкою, не докладаючи надмірних зусиль, протираємо вітражі. Якщо потрібно, можна застосувати скломиючі засоби,  але без зайвої хімії. Вітражі цього не люблять.

Чи будь-який інтер’єр можна освіжити за допомогою вітражу? 

Я думаю, що при бажанні вітраж можна застосувати будь де. Навіть у самих екстравагантних інтер’єрах. Головне вдало підібрати виріб, щоб він був доречним   і  ефектним. Не обов’язково робити десятки вітражів, адже  можна використати одне панно, чи стелю, чи лампу  – відповідно це буде «родзинкою»  у вашому інтер’єрі.

Розкажіть про свою оселю? Чи є в ній вітражі? Які вони?

Звичайно! У нас вдома  вітражі  у  міжкімнатних  дверях  і   кухонних меблях    класичних  орнаментів, але у підібраних до інтер’єру відтінках скла. Також маємо панно у склопакетах з пейзажними мотивами.  Це інтер’єрне рішення допомогло нам уникнути  застосування  додаткових фіранок та  штор.   Ну і звісно ж моя улюблена вітражна стеля з підсвіткою у вітальні. По-перше, це вишуканий елемент декору. По-друге, завдяки потрібному освітленню створюється в приміщенні неймовірно затишна  атмосфера.   Вітражні стелі –  це завжди  гарно, ефектно, святково і незвичайно!

Які вітражі подобаються Вам, що радите клієнтам?

У мене немає якихось особливих вподобань… Моє завдання  запропонувати найбільш   вдале   поєднання вітражу і інтер’єру. Для мене важливо бачити  позитивні  і   неприховані  емоції замовників, це дає наснагу  і  бажання  для подальшої роботи. Так само слова вдячності  і хороші  відгуки   ще більше  стимулюють  створювати людям  такі чудові  вироби!

Чи є певна мода на вітражі, їх колір чи мотиви? Наскільки мінлива ця мода?

Наприклад  коли до нас звертаються за вітражами у двері, ми показуємо  і  стелі, і склопакети, і лампи..  Адже часто буває таке, що люди просто не уявляють, як може бути вітраж на стелі чи наприклад у склопакеті на кухні.  А коли є приклади готових робіт, тоді  замовник  відразу чітко усвідомлює, що йому  подобається  і чи йому це потрібно.   Як правило,  класичні мотиви в пастельних,  теплих тонах  найбільш поширені, адже класика вічна!! Вона ніколи не вийде з моди.   Так чи інакше, вітраж це індивідуальна робота.  Тут немає якихось обмежень чи правил. Головне задовольнити естетичні  бажання замовника.

Як почалося Ваше захоплення вітражами?

Ще у 2002 році, будучи студенткою, я влаштувалася менеджером з продажу у відому на той час компанію «Львіввікнопласт».  Я ніколи не бачила вітражів, а тут мала це продавати…І як показав час, це справа мого життя! Я обожнювала свою роботу, я пішки ходила на Наукову, Володимира Великого, Тернопільську в пошуках фірм-клієнтів, які могли б купувати наші вітражі. Я вивчила за 2 місяці Львів не гірше міського таксиста! Я насолоджувалася результатами своєї роботи, коли клієнти з неприхованим захватом дивилися на вітражі – оце найбільша винагорода!  Кожен клієнт — це окрема історія, смаки, життєві погляди. Це кожен раз щось нове.

Ви почали свій бізнес з нуля, які виклики були перед вами? Що б ви порадили юним бізнесменам та бізнес-леді?

Переконана, що в будь-якій справі, важлива репутація. Я старалася бути відповідальною, порядною, комунікабельною і позитивною. Звичайно було і переживання, але віра в те, що я роблю красиву справу, допомагала мені боротися з   невпевненістю і  страхом. В першу чергу потрібно любити те, чим ти займаєшся. Ще важливо сьогодні бути вихованим і освіченим. Ніхто не хоче мати справу з неграмотними людьми. І ми повинні це розуміти, і не просто розуміти, а застосовувати ці навички у повсякденному житті.

 

Дар’я БАВЗАЛУК

Фото з архіву Ірини Гриник

Коментарі