Українських підприємців треба привчати до бізнес-об’єднань як українців до здорового харчування

Новини 06 Липня, 2020 133

Микола Савуляк

Невелике порівняння: у США функціонує близько 150 тисяч бізнес-об’єднань. Це один із факторів, чому економіка країни стрімко розвивається і диктує тренди для світу. В Україні таких асоціацій кілька сотень. Це дуже низький показник, що свідчить про відсутність культури об’єднуватись, нерозуміння користі та можливостей від бізнес-асоціацій та про гальмування розвитку підприємців

Про шанси для одужання української економіки – експерт Микола Савуляк, голова Клубу Ділових Людей Україна.

Нам слід позбуватись стереотипу, що бізнес-асоціації ― це якісь колгоспи для підприємців: без практичної користі, які отримують гроші за нав’язані послуги. Поки вітчизняний бізнес не усвідомить, що він втрачає, йдучи по життю поодинці, доти ми будемо жити у економічно слабкій державі. І на це усвідомлення піде ще добрий десяток років.

За кордоном кожен підприємець належить щонайменше до 2-3 асоціацій, насамперед галузевих та тих, які надають необхідні універсальні послуги, полегшуючи йому роботу.  Це така собі історична залежність від приналежності до клубів:  гольф-клуби, клуби дозвілля, дитячі клуби тощо. І, власне, бізнес-клуби  працюють за принципом: спочатку об’єднання зусиль задля розвитку бізнесу кожного учасника, а потім конкуренція. Хочеш знайти надійного підрядника? Будь ласка, у спільноті є люди з перевіреною репутацією, яких порекомендують. Шукаєш клієнта, інвестора? Серед учасників об’єднання є потенційні замовники а також ті, хто шукають куди вкласти гроші. Потребуєш консультації? Є можливість почути досвід успішних власників бізнесу, отримати пораду, консультацію. Так у середовищі сильних підтягуються до їхнього рівня слабші.

В Україні, на жаль, традиція належати до бізнес-клубів лише зароджується, натомість панує недовіра до чогось нового, невивченого і це є наслідками певних процесів, коли ми часто відчували себе обдуреними чи непочутими. Втім життя змінюється, розвивається і ми черпаємо хороший досвід у розвинених країн. Поки що лише близько 4-5% українських підприємців належать до будь-яких бізнес-об’єднань. Це дуже мало, але віримо, що це лише початок процесу, тим більше, що на чолі компаній зараз багато молодих, прогресивних людей. Наші дослідження дають можливість стверджувати, що рівень успішності бізнесу учасників будь-яких асоціацій чи клубів є суттєво вищий, ніж тих, хто сам по собі.

Великий бізнес має свою підтримку серед політиків чи навіть партій. Це свого роду неформальна асоціація, яка проштовхує інтереси у певних владних колах. А як захистити інтереси малого, середнього бізнесу? Лише через їхнє об’єднання у бізнес-асоціації.

Низькі доходи підприємців та щоденна рутина є тим негативним фактором, який перешкоджає власникам мікро та малого бізнесу бізнесу належати до певних бізнес-спільнот, навіть якщо це підсилює їхній престиж та репутацію бренду. Чого не скажеш про крупніших бізнесменів. Для них доступ до тісної товариської комунікації із собі подібними є необхідною складовою самовираження. (згадаймо теорію потреб – піраміда Маслоу).

Якщо ми говоримо про мікробізнес, чи малих, середніх підприємців – їхні можливості у щільних фінансових рамках, а бажання приземлені, простими словами – їм не до об’єднань і клубів, хоча це не правильна позиція. Чомусь такі підприємці погоджуються із думкою, що за обід у ресторані потрібно заплатити, а за присутність на бізнес-форумі, на який організатори витратили певні ресурси, зокрема фінансові – це зайві витрати. Хочеться вірити, що усвідомлення важливості  приналежності до бізнес-спільноти в Україні буде зростати і це сприятиме міцності самого бізнесу а відтак росту економіки в державі.

На сьогодні уже з’являються проекти, які сприяють формуванню регіональних бізнес-об’єднань та кластерів, серед них ініціатива “ЕФЕКТИВНІ БІЗНЕС-ОБ’ЄДНАННЯ – СПРОМОЖНИЙ БІЗНЕС – СИЛЬНА КРАЇНА”, що реалізовується ГО “Клуб ділових людей Україна” за підтримки Програми USAID “Конкурентноспроможна економіка України (КЕУ).

Коментарі

Позначки: