У Львові повернуть смуги для громадського транспорту

Новини 10 Липня, 2020 2 276

Фото: Твоє місто

За результатами опитування «Інсти­туту міста», 53% львів’ян пересуваються громадським транспортом, 23% – авто­мобілями

Попри протести автомобілістів, у міськраді обіцяють повернути смуги для громадського транспорту на Липинського та Стрийській.

Про це пише Четверта студія з посиланням на газету “Високий замок“.

Уже два місяці у Львові точаться баталії довкола виділених смуг для громадського транспорту (ГТ). Першими з «покращенням» зіткнулися водії, які щодня їздять проспектом Чорновола. Після відведення смуги для громадського транспорту для автомобілів залишилась лише одна смуга. Як наслідок, затори на пр. Чорновола стали постійним явищем, а не лише у час пік.

Смуга для ГТ на Стрийській також спровокувала довжелезні затори — від перехрестя з вулицею Науковою аж до автовокзалу. Щоправда, через скар­ги водіїв цю смугу ліквідували. Вигля­дало це так. Їдеш одного дня — жовтою фарбою відокремлена смуга для гро­мадського транспорту. Наступного дня — уже чорно-біла смуга. Тобто спочат­ку суцільну жовту лінію замалювали чор­ною фарбою, а зверху намалювали білу пунктирну лінію… Але ж на це пішов не один літр фарби, придбаної за бюджет­ні гроші!

Скасували смугу для громадсько­го транспорту і на вулиці Липинсько­го.

Начальник управління транспор­ту ЛМР Орест Олеськіввизнає: це була нераціональна витрата коштів, але лише тому, що реалізація проєк­ту припала на період карантину, коли були обмеження для ГТ. Відтак навіть ті львів’яни, які зазвичай пересувають­ся автобусами, змушені були пересіс­ти на автомобілі.

«Рішення про виділення окремих смуг руху для громадського транспорту при­йняли на Комісії з безпеки дорожньо­го руху ще у 2018−2019 роках. Реаліза­ція припала на початок 2020-го. Ніхто ж не міг спрогнозувати, що буде каран­тин, — каже пан Олеськів. — Окремі смуги для громадського транспорту виділяють на тих вулицях, де курсує велика кіль­кість громадського транспорту і де утво­рюються затори. Нам треба поліпшува­ти якість громадського транспорту, аби більше людей користувались саме ним, а не приватним. А окрема смуга — одна з умов, за яких автобуси зможуть дотри­муватись графіка руху, а не стояти у за­торах».

За результатами опитування «Інсти­туту міста», 53% львів’ян пересуваються громадським транспортом, 23% – авто­мобілями, решта — пішки, велосипеда­ми й таксі. Тобто більшість львів’ян все ж користуються ГТ. Автомобілістів суттєво менше, але вони активніше обстоюють свої інтереси, тому так багато акцій про­тесту проти жовтих смуг, кажуть у місь­кій раді. І наголошують — один 12-метро­вий автобус може перевозити одночасно до 100 пасажирів, тоді як в авто їде пере­важно одна-дві особи. Тому перевага для ГТ — це спосіб розвантажити місто від ав­томобілів.

За словами пана Олеськіва, у місті дві сотні великогабаритних автобусів. Якби вони усі були виведені на маршрути у час пік, то могли би перевозити до 20 ти­сяч пасажирів. Однак на деяких маршру­тах великогабаритними автобусами і не пахне. Замість них — жовті душогубки, у які навряд чи пересяде людина, що має власне авто. Хай навіть у маршрутці вона зможе об’їхати затори…

Як би водії не протестували, в управ­лінні транспорту від ідеї з окремими смугами для громадського транспор­ту відмовлятись не збираються. Навіть скасовані смуги на Стрийській та Липин­ського обіцяють відновити, щойно каран­тин закінчиться.

«Особливість вулиць Липинського та Стрийської у тому, що на них є автостан­ції. За звичайних умов туди приїжджає велика кількість людей з передмістя, далі пересідають на громадський транспорт. Така маятникова міграція відбувається щоденно. Тому там окремі смуги вкрай потрібні, — каже Орест Олеськів. — Щодо Стрийської, то на місце виїжджала комі­сія, зробили заміри. І виявили, що проєк­тант допустив помилку, там можна зро­бити чотири смуги руху. Тож коли буде прийнято рішення про відновлення смуги ГТ, там створять загалом не три, а чотири смуги в один бік. Тобто для тих автомобі­лістів, які їдуть прямо, буде дві смуги. До речі, відповідно до чинних ДБН, на вули­цях, де є три і більше смуг руху в одно­му напрямку, окрема смуга громадсько­го транспорту обов’язкова. Там, де лише дві смуги, — на розсуд органів місцевого самоврядування».

Коментарі

Позначки: , , ,