Ремонт дороги Яворів-Грушів може розпочатися вже цього місяця, якщо польські фірми зможуть ввезти необхідну техніку без сплати мита.

Як пише “Четверта студія” з посиланням на shoppingpl, за словами керівника Служби автомобільних доріг Львівської області Олега Берези, для початку ремонтних робіт на дорозі до КПП «Грушів-Будомєж» залишилось:

  • отримати затвердження проекту від «Укравтодору»;
  • отримати дозвіл на початок ремонтних робіт;
  • вирішити питання з ввезенням польськими фірмами власної спецтехніки.

І якщо перші два пункти будуть вирішені вже у найближчий час, то з технікою є певні проблеми.

Польські компанії, які виграли тендери та є генпідрядниками проектів, хочуть для виконання робіт тимчасово завезти власну спецтехніку без митних оформлень. Проте це суперечить чинному законодавству України.

Зараз Служба автомобільних доріг очікує на появу необхідних нормативно-правових актів. Останні повинні бути прийняті за результатами консультацій між «Укравтодором», Міністерством фінансів України та іншими відповідальними органами.

Тож питання чи втратить Україна польський кредит на ремонт прикордонної інфраструктури, залишається відкритим.

Нагадаємо, відповідно до підписаного у 2015 році кредитного договору, Україна отримує від Польщі 100 млн євро на 30 років під 0,15% річних з відстрочкою платежів та відсотків за користування на 5 років. При цьом, вартість товарів і послуг польського походження повинна становити не менше 60%.

У жовтні 2016 Верховна Рада України прийняла закон, за яким з кредитних коштів на ремонт доріг повинно піти 68 млн. євро.

Тендери на ремонт доріг оголошувалися за принципом «проектуй і будуй». Тобто переможець має зобов’язання виготовити проектно-кошторисну документацію та одночасно є відповідальним за якість робіт.

Переможцями конкурсів стали дві польські фірми. Компанія DROG-BUD відповідатиме за відновлення доріг:

  • КПП «Смільниця» – Старий Самбір  (вартість контракту 2,04 млн євро, завершення робіт – вересень 2020 року);
  • Яворів – Грушів (6,85 млн євро, жовтень 2020 року);
  • Нижанковичі – Самбір – Дрогобич – Стрий (19,5 млн євро, листопад 2020 року);
  • Червоноград – Рава Руська (21,5 млн євро, листопад 2021 року).

Натомість реконструкцію дороги Грушів – Немирів до кінця червня 2021 року повинна завершити компанія Unibep. Вартість робіт згідно договору – 3,49 млн євро.

І хоча спочатку на Львівщині ремонт доріг до кордону планували розпочати восени 2019 року, проте згодом початок робіт перенесли на весну 2020 року.

А тим часом у Польщі ремонтують дорогу до майбутнього пункту пропуску «Мальговіце-Нижанковичі».