Садового звинувачують у лобіюванні інтересів забудовників

Новини 12 Лютого, 2024 34

Такі дії в умовах війни мають ознаки диверсії та прямого посягання на безпеку великої кількості осіб задля комерційних інтересів забудовників

У порядок денний було внесено питання № 82 детального плану, стосовно якого сам Юридичний департамент написав, що за структурою немає належного документу. Відомо, що порядок денний особисто формує мер. Навряд чи на такі порушення Андрій Іванович закрив би очі.

Як повідомляє завідувачка кафедри Львівської національної академії мистецтв Олеся Дацко, зважаючи на те, що викладачі ЛНАМ, жителі, громадські організації писали, що цей детальний план – це просто неприхований лоббізм, який порушує права і несе загрози, в тому числі техногенні – як його називають антизабудовні активісти “придворний кресляр” Столяров далі плювати хотів на права людей, намалювавши забудовникам “чисте поле”, пише “Бомок”.

“За практикою нашої мерії – міський голова може пропхати на сесію як програму розвитку навіть “Курочку рябу”. Бо вони все одно не зважають на зауваження та здоровий глузд. Якщо є якісь “потрібні” мотиви, винести на розгляд – та не проблема! Напишуть чиновники, що “у них є зауваження”. Але чомусь не напишуть, що це ознаки злочину. Хоча очевидно – що ознаки ж.

І тоді хай вирішують депутати, які не несуть відповідальності за те, що голосують”, – зазначила Дацко.

Також вона додала звернення від профспілки ЛНАМ:

Вимагаємо зняти це ганебство з порядку денного, і скерувати на доопрацювання!

ТЕРМІНОВО!!!!

Шановне Національне агентство з запобігання корупції!

Шановний Андріє Івановичу, депутати Львівської міської ради!

Вимагаємо зняти з розгляду сесії Львівської міської ради питання № 82 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Тютюнників, вул. Генерала М. Тарнавського, вул. В. Кубійовича, пл. Василя Вишиваного» (далі – ДПТ) , як таке, що винесене на розгляд сесії з грубим порушення процедури, сам процедура громадського обговорення ДПТ питання була порушена через обмеження прав працівників ЛНАМ, яких не допустили до участі в громадському слуханні, сам детальний план, який оприлюднений на сайті Львівської міської ради формує очевидні загрози екологічним, трудовим, безпековим, та іншим правам працівників Львівської національної академії мистецтв.

Зазначимо, що цей план формує загрози для безпечної життєдіяльності та, зокрема , умов праці працівників ЛНАМ та здобувачів освіти з огляду на наступне:

1. Розміщення проєктованої забудови на вулиці Тютюнників, 55 здійснено без дотримання безпечних відстаней, вимог техногенної безпеки, зокрема в оприлюдненому детальному плані (за посиланням), нормативна відстань до приміщення ЛНАМ на вул. Кубійовича 35 А має становити не менше 18 метрів, а у винесеному на затвердження плані – вона значно менша. Також, як вбачається, проєктована масштабна забудова на Тютюнників , 55 не відповідає критеріям пожежної безпеки, оскільки в плані не відображено можливості об’їзду проєктованої забудови пожежною технікою з усіх боків, і як вбачається, доїхати до забудови з боку їдальні ЛНАМ та бомбосховща ЛНАМ(на вул. Кубійовича, 35 А) буде неможливо. Що несе пряму загрозу в умовах проєктованої щільної забудови безпеці життєдіяльності працівників ЛНАМ. Таким чином, бажання максимального збагачення забудовників ставить під ризики та загрози безпеку жителів та працівників всього мікрорайону.

 

Намагаючись максимально забудувати земельну ділянку на Тютюнників, 55, автори ДПТ фактично нехтують необхідністю прокладення по земельній ділянці, яку плановано забудувати нормативних доїздів та безпековий відстаней, розміщення необхідної соціальної інфраструктури.

 

В умовах війни – такі порушення норм будівництва є неприпустимими. Відтак вимагаємо зняти з розгляду цей детальний план та скерувати його на повторне громадське слухання з метою забезпечення належного рахування інтересів передусім великої кількості осіб викладачі та студентів ЛНАМ, яких стосується цей детальний план.

2. Проєктований ДПТ містить загрозу техногенної небезпеки, оскільки не містить обмеження висотності проєктованої забудови в метрах, яка була б безпечною для діяльності ЛНАМ. Нагадаємо, у ЛНАМ є навчальні майстерні, в яких працюють печі: керамічна, скляна, які використовують газове опалення і вимагають відповідної тяги в димоходах при роботі цих печей. Надмірно щільна та висока забудова вочевидь знизить тягу в димоходах ЛНАМ, що несе загрозу життю та здоров’ю учасників освітнього процесу.
Відтак вимагаємо передбачити у ДПТ максимальну висотність проєктованої забудови – 15 метрів, як це передбачено в пояснювальній записці плану зонування Львова (для усіх районів міста для історичного ареалу) з метою гарантування фізичної безпеки учасників освітнього процесу у ЛНАМ.

3. Проєктований детальний план належно не ураховує та не описує трудових, екологічних, соціальних прав викладачів та працівників ЛНАМ, здобувачів освіти (загалом близько 1300 здобувачів освіти лише у ЛНАМ, близько 400 працівників) не окреслює реальне антропогенне навантаження на територію ДПТ , не окреслено безпеку для доїзду на роботу, навчання, не описано людино-, машино-потоків, не конкретизовано навіть маршрутів транспорту, які зараз забезпечують такий доїзд та ін.

 

Очевидно, що збільшення інтенсивності руху транспорту, яке проєктовано, істотне збільшення машин призведе не лише до підвищеної небезпеки пересування працівників ЛАМ, здобувачів освіти, але й збільшить екологічне забруднення, шумове навантаження, адже у проєктованому ДПТ передбачено лише у проєктованому будинку на Тютюнників, 55 близько 100 паркомісць, а також істотне ї збільшення завдяки знищенню зелених насаджень розширення доріг.

 

Також проєктована забудова на Тютюнників, 55 практично немає власної прибудинкової території. Вочевидь, значна частина жителів використовуватимуть публічну територію ЛНАМ для забезпечення життєвих потреб у прибудинковій території (вже велика кількість жителів мікрорайону так використовують територію ЛНАМ).

4. Межі проєктування детального плану визначені некоректно, оскільки вони поділили територію ЛНАМ, частина з якої включена в межі планування, а частина – не включена, з чого стає зрозуміло, що належно урахувати права, свободи, інтереси працівників та студентів ЛНАМ у проєктованому плані, в межі якого академія внесена частково – неможливо, такі розрахунки, є очевидно необ’єктивними та безпідставними, штучно обмежують реальні умови та особливості загосподарювання цієї території.

Крім того проєктована територія охоплює і приміщення, в якому розміщений переміщений з Харкова навчальний заклад – Харківська школа архітектури, яка досі перебуває на території та у приміщеннях ЛНАМ, і з огляду на критичну ситуацію з обстрілами у Харкові – ще залишається у Львові.

Парадоскально, що цей заклад не враховано у плануванні, оскільки саме головний архітектор Львова Антон Коломєйцев активно рекламував цей заклад у роликах в соцмережах, викладає в цьому закладі і не може не знати про його наявність та розміщення в межах ДПТ.

Відтак щоб сформувати якісний ДТП – слід повернути його на доопрацювання та належно врахувати чинне антропогенне навантаження на цю територію, долучивши до плану всю територію ЛНАМ, ХША, а також території двох інших закладів освіти на Снопківській, 47 – КЗ ЛОР Львівський фаховий коледж декоративного і ужиткового мистецтва ім. І.Труша, Відокремлений структурний підрозділу “Львівський фаховий коледж транспортної інфраструктури НУ “Львівська політехніка” – вочевидь, що щоденно на цій території та поблизу неї перебувають тисячі студентів та працівників, що у ДПТ належно не окреслено, не оцінено особливості життєдіяльності цього мікрорайону!

Відтак очевидно – пропонований ДПТ є необґрунтований та містить некоректні вихідні дані, тому його слід зняти з розгляду сесії та повернути на доопрацювання. Також важливо дати змогу працівникам ЛНАМ та інших закладів освіти взяти участь в громадському обговоренні цього ДПТ, оскільки вони знають загрози та виклики щодо життєдіяльності на цій території найкраще. І забезпечити безпечну життєдіяльність без врахування цих зауважень – практично неможливо.

5. Винесений на затвердження ДПТ містить загрозу істотного збільшення шумового, вібраційного навантаження та викидів шкідливих речовин, зокрема у ньому передбачено «Проектом ДПТ в проектованій будівлі пропонується передбачити гараж-паркінг в 2-х рівнях не менше ніж на 90-100 машино-місць, що обґрунтовано високим класом проектованого житла, де будуть передбачатись квартири підвищеної комфортності, в яких зазвичай потенційні мешканці володіють 1 або 2 автомобілями.» Крім того, передбачено розміщення паркомісць вздовж доріг, інтенсифікацію руху по дорогах, які охоплюють ДПТ, таким чином збільшується не лише фізична небезпека для учасників освітнього процесу, але і шумове, вібраційне навантаження, а також істотне зростання викидів вихлопних газів. З огляду на природне розташування ЛНАМ в , зокрема корпусів на вул. Кубійовича 35, Кубійовича , 35А та Кубійовича , 35Б в заглибині – ці шкідливі гази осідатимуть на території ЛНАМ, і ними дихатимуть учасники освітнього процесу. Таким чином сформована екологічна небезпека їх життю та здоров’ю.

6. Через проєктовані зміни у ДПТ безпека самих учасників освітнього процесу буде під загрозою, оскільки з вікон проєктованої новобудови на вулиці Тютюнників, 55 цілковито проглядатиметься подвір’я академії, речі, викинені з вікон новобудів можуть летіти просто на голови працівників та студентів, адже відстань від проектованого новобуду до території ЛНМ є критично малою.

Цілком очевидно, що проєктована висотність планованої забудови у 8-9 поверхів (не рахуючи підземних поверхів та стилобатів) не відповідає критеріям безпечності, а також формуватиме загрозу безпечному навчанню здобувачів освіти та працівників ЛНАМ у процесі їхньої трудової діяльності. Відтак її слід знизити відповідно до чинних режимів у планах зонування районів Львова, яка чітко обумовлює висотність забудови в історичному ареалі – 15 метрів!

Наголошуємо – 15 метрів за належного відступу від приміщень ЛНАМ – є припустимо висотністю забудови на Тютюнників, 55, вища забудова та недотримання безпечних відстаней – несуть загрозу працівникам та здобувачам освіти ЛНАМ.

7. ДПТ повинен бути знятий з розгляду, оскільки він не містить обов’язкових складових, відповідно до законодавства. Про що є негативний висновок керівниці Юридичного департаменту ЛМР Г. Пайонкевич. Постає питання, яким чином на сесію Львівської міської ради можуть виносити неповні документи, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

 

Відтак питання № 82 слід зняти з розгляду і провести службове розслідування, яким чином нормативний акт, розроблений не в повному обсязі, пройшов необхідні погодження та був винесений на розгляд сесії ЛМР.

 

8. Розділ 8 пояснювальної записки ДМПТ містить загальні дані про правові режими обмежень, але не містить описів реальних умов та обмежень, які необхідно враховувати при проєктуванні. Таким чином нівельовано права та свободи працівників та здобувачів освіти ЛНАМ, натомість безмежні права щодо можливостей загосподарювання земельної ділянки надані забудовнику.
Тобто фактично автор ДПТ Столяров Ю. вчергове формально перетворив територію ДПТ на «чисте поле», не описавши жодних умов та обмежень, які слід вказувати при видачі містобудівних умов та обмежень забудовникам.

Не вказані охоронні зони об’єктів інженерної інфраструктури, не вказані реальні відстані пропонованого нового будівництва до уже існуючих будівель та споруд, зокрема ЛНАМ, на зазначено обмеження щодо висотності проєктованого будівництва для забезпечення безпечності життєдіяльності – таким чином проєктант, та ті, хто уже погодили цей ДПТ поставили під загрозу життя та здоров’я людей, які живуть та працюють в межах території ДПТ та прилеглих територіях, у тому числі у ЛНАМ.

Через надмірну близькість проєктованої забудови на вул. Тютюнників, 55 до бомбосховища ЛНАМ, яке є єдиним бомбосховищем з високим рівнем захисту в мікрорайоні, служить укриттям під час тривог та інших небезпек не лише для працівників ЛНАМ, але і жителів довколишніх будинків. В пропонованому детальному плані відстань від проектованої забудов до стіни приміщення ЛНАМ, в якому розміщене бомбосховище ЛНАМ на вул. Кубійовича 35А не забезпечує нормативної відстані має бути не менше 18 метрів, для гарантування безпеки трудової та освітньої діяльності у ЛНАМ. Тому необхідно чітко вказати відстань від проєктованої забудови до бомбосховища – не меншу 18 метрів. Саме ця мінімальна відстань має бути вказана в умовах і обмеженнях (втім, у цьому розділі фактичних умов та обмежень не міститься).

У ДПТ повинні бути вказані охоронні зони інженерних мереж – їх не вказано.

У ДПТ повинна бути вказана максимальна висотність проєктованої новобудови – в історичному ареалі це 15 метрів. Відтак в ДПТ слід обмежити цю висотність саме 15-ма метрами до верхньої точки проєктованої будівлі.

Не зрозуміло, яким чином автор ДПТ Ю. Столяров самостійно змінює генплан щодо пролягання інженерних мереж – змінювати схеми пролягання цих мереж без внесення змін до генерального плану – заборонено. Генеральний план проходив експертизу, детальний план не підлягає експертизі. Таким чином ніхто не гарантує, що придумані автором зміни схеми пролягання інженерних мереж є безпечними для людей! Відтак вимагаємо оприлюднити карту Генплану «Схема пролягання інженерних мереж» в публічному доступі (така не оприлюднена і багато років приховується працівниками виконавчих органів ЛМР) і чітко дотримуватися вимог цієї схеми.

Вимагаємо чітко окреслити всі реальні умови та обмеження щодо працівників та здобувачів освіти у ЛНАМ, а також їх безпечної життєдіяльності в цілому мікрорайоні, повторно провести громадське обговорення – щоб усі заінтересовані особи могли подати свої зауваження та пропозиції, таким чином гарантуючи безпеку людей, чиї права тут уже сформовані та захист яких має бути гарантований!

9. ДПТ порушує екологічні права працівників та здобувачів освіти у ЛНАМ, зокрема передбачає перетворення озелененої зони, яка утримує схил поблизу ЛНАМ (власне між проєктованою забудовою на Тютьнників 55 та приміщеннями академії на вул. Кубійовича 35, Кубійовича 35А, Кубійовича 35Б) на зону в межах червоних ліній. Причому ширина закладеної території в межах червоних ліній – близько 10 метрів. Навіщо для пішохідної доріжки такі масштабні червоні лінії?

Також поперечного профілю цієї вулиці розробники не представили, з чого є підстави вважати, що уся територія в межах червоних ліній на цьому схилі може бути використання для паркування машин та їх доїзду, що грубо порушує екологічні права працівників ЛНАМ.

На засіданні комісії законності, депутатської діяльності, свободи слова та безпеки, зокрема щодо звернення ППОПЛНАМ була чітко висловлена вимога зберегти на цьому схилі з цільове призначення зонування – озеленені території, і публічно автор проєкту Ю. Столяров погодився це зробити.

На чиє замовлення в ДПТ далі забережні червоні лінії і з якою метою? Очевидно, що це зроблено винятково в інтересах майбутнього забудовника і дозволить грубо порушити екологічні права працівників та здобувачів ЛНАМ.

Зважаючи на те, що уже надані дозволи на зрізку зелених насаджень на цій території очевидно, що виконавчі органи та депутатами відверто нехтують екологічними правами працівників ЛНАМ та здобувачів освіти.

Відтак вимагаємо зберегти на схилі між ЛНАМ та планованою забудовою на вул. Тютюнників 55 озеленену зону, що відобразити як у зонуванні території, так і в інших частинах ДПТ.

10. Винесений ДПТ (який розміщений в буферній зоні об’єкта ЮНЕСКО) на розгляд сесії ЛМР без повідомлення комітету ЮНЕСКО грубо порушує культурні права працівників ЛНАМ, несе загрозу універсальній культурній цінності об’єкта «Історичний ансамбль центру Львова», внесеного до списку об’єктів всесвітньої природної та культурної спадщини ЮНЕСКО.

11. ДПТ посилається на неіснуючі документи, у яких ніби-то міститься інформація щодо містобудівних умов та обмежень – план зонування. Втім для Галицького району план Зонування досі не розроблений та не затверджений, а відповідно містобудівні умови та обмеження – не встановлені.
Автор ДПТ Ю,Столяров, прекрасно знаючи, що план зонування для Галицького району досі не затверджений на сторінці 19 пояснювальної записки зазначає: «Всі решта умов і обмежень – згідно з планом зонування території району». Тобто він покликається на неіснуючий документ, таким чином просто нівелюючи будь-які обмеження, даруючи забудовниками юридично «чисте поле», і не встановлюючи обмежень, і просто нівелюючи чинні права працівників ЛНАМ та здобувачів освіти.

Такі дії в умовах війни мають ознаки диверсії та прямого посягання на безпеку великої кількості осіб задля комерційних інтересів забудовників.

Зважаючи на негативний висновок Юридичного департаменту ЛМР, окреслені грубі порушення здійснені як під час розроблення ДПТ, його громадського обговорення, так і під час винесення на розгляд сесії вимагаємо:

  • Зняти з розгляду сесії Львівської міської ради питання № 82 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Тютюнників, вул. Генерала М. Тарнавського, вул. В. Кубійовича, пл. Василя Вишиваного» та повернути цей детальний план на доопрацювання з урахуванням висловлених критичних зауважень та небезпек.
  • При доопрацюванні – включити в межі планування ДПТ усю територію Львівської національної академії мистецтв, КЗ ЛОР Львівський фаховий коледж декоративного і ужиткового мистецтва ім. І.Труша, Відокремлений структурний підрозділ “Львівський фаховий коледж транспортної інфраструктури Національного університету “Львівська політехніка” з метою належного урахування умов та обмежень, які є на даній території.
  •  Забезпечити можливість належної участі працівників , здобувачів освіти ЛНАМ у громадському обговоренні як таких, які зареєстровані на зазначеній території (відповідно до реєстру Єдиної державної електронної бази освіти вони є здобувачами освіти та/чи працівниками ЛНАМ, а отже зареєстровані як працівники саме на цій території, мають відповідні права та обов’язки, які Львівська міська рада та ї їпосадовці не мають права нівелювати).

Коментарі

Позначки: , ,