Проектна установа, якою керує радник Андрія Садового, передає частину робіт із проектування сумнівним компаніям

Новини 08 Березня, 2021 141

Головний вокзал Львова на карантині, фото 4studio

Стало відомо, що проектування трамвайної інфраструктури на площі Двірцевій, виконувало київське ТзОВ «Спецбуддорпроект», яке було засноване за пів року до того, як «Інститут просторового розвитку» підписав із «Львівавтодором» договір на розробку проекту реконструкції площі Двірцевої

Реконструкція площі Двірцевої – один із проектів, яке особливо піарять ЗМІ із «пулу» Андрія Садового – це і не дивно, оскільки проект реконструкції цієї площі розробляло ЛКП «Інститут просторового розвитку», яке очолює позаштатний радник міського голови Олег Шмід. В той же час, оцінка проекту зі сторони інших експертів далеко не така позитивна. Наприклад, минулоріч колишній позаштатний радник міського голови Львова із питань інклюзивності, національний координатор програми «Безбар’єрна Україна» Ярослав Грибальський розкритикував проект реконструкції площі Двірцевої з точки зору доступності для осіб із інвалідністю.

Про це пише Четверта студія з посиланням на Справжню варту.

Нещодавно із депутатським запитом з приводу реконструкції площі Двірцевої до замовника проектування та реконструкції площі ЛКП «Львівавтодор» та виконавця ПКД ЛКП «Інститут просторового розвитку» звернувся депутат Львівської міськради, очільник постійної комісії транспорту, зв’язку та міської мобільності Ігор Зінкевич.

Депутат виявив, що при реконструкції площі було використано багато деталей та виробів зарубіжного виробництва, які мають українські аналоги. Зокрема йшлося про опори контактної мережі і освітлення площі, виготовлені словацькою компанією «ELV Produkt», двопері стрілкові переводи трамвайної колії та інші елементи.

Зінкевич попросив, щоб замовник і проектант пояснили, чому були використані зарубіжні деталі і вироби замість вітчизняних і надали техніко-економічне обгрунтування прийнятих рішень. Заразом депутат попросив, щоб йому надали технічні умови, видані різними ЛКП міста Львова на реконструкцію площі Двірцевої.

У суботу 6 березня 2021 року Зінкевич повідомив, що отримав відповіді на своє депутатське звернення як від ЛКП «Львівавтодор», так і від ЛКП «Інститут просторового розвитку». Замовник проектування і реконструкції – ЛКП «Львівавтодор» надало депутату технічні умови на реконструкцію площі Двірцевої, надані такими ЛКП, як «Львівелектротранс», «Львівсвітло», «Львівводоканал» та ін., а також рекомендації щодо розробки проекту реконструкції площі Двірцевої, надані Управдінням охорони історичного середовища. Всі ці документи депутат виклав на своїй сторінці в соцмережі «Фейсбуку», тепер вони доступні для дослідження громадськістю.

Зінкевич зазначив, що ні замовник проекту і реконструкції, ні компанія-проектант не змогла дати обґрунтованого пояснення, чому замість опор українського виробництва ОСР-11 і ОСР-12, які у технічним умовах вказував «Львівелектротранс» були використані опори словацького виробництва. Щодо опор, то депутат звертає увагу на те, що в Управлінні охорони історичного середовища пропонували під час реконструкції площі Двірцевої застосувати металеві опори із чавунним оздобленням нижньої частини – вартові історичної спадщини посилалися на те, що у свій час на площі Двірцевій використовувалися саме такі опори. Зінкевич додає, що одна із львівських компаній виготовляє опори для контактної мережі із таким декоративним оздобленням і ЛКП «Львівелектротранс» застосувало такі опори при будівництві тролейбусної лінії по проспекту Свободи.

«Реального технічного обслуговування опор словацького виробництва керівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід у своїй відповіді не надав – він лише зазначив, що «опори TSRK та ТSR вибрані відповідно до цілісного дизайну, і оскільки площа Двірцева має особливу архітектурну та естетичну цінність, дані опори були погоджені головним архітектором міста при розробленні та затвердженні концепції реконструкції». Зазначу, що в реальності ці словацькі опори за своєю конструкцією мало чим відрізняються від українських опор, які були використані на трамвайній лінії по вулиці Чернівецькій під час реконструкції 2017 року», – зазначає депутат.

Отримав відповіді від ЛКП «Львівавтодор» та ЛКП «Інститут просторового розвитку» на моє депутатське звернення…

Опубліковано Ігор Зінкевич Пʼятниця, 5 березня 2021 р.

Ігор Зінкевич також зазначає, що ЛКП «Інститут просторового розвитку» не змогло самостійно провести проектування трамвайної інфраструктури на площі Двірцевій – для цього воно залучило на субпідряді київську проектну компанію ТзОВ «Спецбуддорпроект», яка була заснована 15 червня 2017 року, тобто всього за пів року від 12 грудня 2017 року, коли між ЛКП «Львівавтодор» та ЛКП «Інститут просторового розвитку» було підписано договір на проектування реконструкції площі Двірцевої. Депутат зазначає, що він уже стикався із цією компанією і її керівником Олександром Шуринігим у 2018 році, коли до нього звернулися обурені мешканці вулиці Личаківської.

«Із цим підприємством і його керівником паном Олександром Шуригіним мені у 2018 році довелося познайомитися після того, коли до мене звернулися мешканці вулиці Личаківської із скаргами на недолугий проект реконструкції. Саме ТзОВ «Спецбуддорпроект» і його керівник Олександр Шуригін здійснювали коригування проекту реконструкції цієї вулиці. В результаті при проектуванні трамвайної колії на вулиці Личаківській було допущено низку порушень ДБН і Правил експлуатації трамвая і тролейбуса. А організація руху на вулиці Личаківській, впроваджена під час проектування, призвела до постійних заторів в районі перехрестя вулиць Личаківської та Пасічної», – пише Ігор Зінкевич.

Керівник постійної «транспортної» депутатської комісії також звертає увагу на те, що при проектуванні і реконструкції площі Двірцевої не було виконано кілька рекомендацій ЛКП «Львівелектротранс», які сприяли б безпеці руху пішоходів на площі. Зокрема йдеться про те, що у «Львівелектротрансі» не рекомендували розміщувати посадкові платформи у міжколійному просторі, в той же час на місці переходів і переїздів через трамвайні колії пропонувалося встановити світлову сигналізацію про наближення трамвая, а самі трамвайні колії мали мати турнікетне огородження…

Як зауважує Ігор Зінкевич, при проектуванні реконструкції площі Двірцевої у «Інституті просторового розвитку» найбільше проігнорували рекомендації Управління охорони історичної спадщини, сформульовані в.о. керівника Управління Михайлом Морозом. Це управління, зокрема, рекомендувало під час проектування реконструкції максимально використати іконографічні матеріали (тобто старі світлини, карти, рисунки) та максимально зберегти історичне обличчя площі Двірцевої. Зокрема йшлося і про збереження історичного покриття, тобто бруківки…

«…дізнався, що комунальна проектна установа ЛКП «Інститут просторового розвитку» не змогла самостійно виконати один із найбільш важливих розділів проекту, а саме – проектування трамвайної інфраструктури і передала його виконання київській фірмі, яка на момент підписання договору на розробку ПКД із реконструкції вулиці Двірцевої усього півроку… Далі продовжувати не буду», – резюмував Ігор Зінкевич.

Зазначимо, що після сильних снігопадів у Львові на «острівці безпеки» на перехресті проспекту Чорновола і вулиці Варшавської громадські активісти встановили пам’ятник очолюваному Олегом Шмідом «Інституту просторового розвитку» у вигляді великого унітазу зі снігу. Під час осінньої передвиборчої кампанії, коли Олег Шмід був іще й депутатом Львівської міськради від «Самопомочі» він «прославився» своїм висловлюванням в стилі президента-втікача Віктора Януковича – він назва журналісток телеканалу НТА «козами».

Коментарі

Позначки: , , ,