Італія відкриє двері тільки вакцинованим туристам

Новини 20 Квітня, 2021 514

Фото: ВВС

Готові прийняти всіх туристів, у яких є свідоцтво про вакцинацію, – прем’єр-міністр Італії

Італія таки відкриє двері іноземним туристам у 2021 році. Однак тільки тим, хто матиме довідки про вакцинацію. Про це повідомив прем’єрміністр країни Маріо Драгі на початку квітня на пресконференції в Римі. Точна дата відкриття кордонів для туристів поки невідома — все залежить від рівня поширення інфекції.

«Міністр Гаравалья (міністр туризму Італії Массімо Гаравалья — Massimo Garavaglia) говорить про відкриття з 2 червня? Може, навіть раніше. Ми готові прийняти всіх туристів, у яких є свідоцтво про вакцинацію», — запевнив прем’єр-міністр Італії.

Як пише «Четверта студія», про це – у публікації thepage.ua.

Пресконференція, на якій прозвучала ця новина, відбулася відразу ж після хвилі протестів, яка прокотилася по Італії. На площі міст вийшли тисячі рестораторів, підприємців, власників дрібних магазинів і готелів. Саме вони найбільше постраждали від краху туристичної індустрії, викликаного пандемією.

Італійський туристичний ринок у 2020 році повернувся до рівня 1969 року

За оцінками дослідницького центру Demoskopika, у 2020 році кількість прибуттів туристів на курорти Італії скоротилася на 67 млн чоловік, що на 51,3% менше, ніж за той же період 2019 року. Кількість ночівель в італійській готельній та неготельній системі скоротилася майже на 232 млн ночей, що на 53,1% менше, ніж у 2019 році. Через пандемію італійський туристичний ринок повернувся на 50 років назад до рівня 1969, — так оцінюють підсумки минулорічного туристичного сезону в Центрі туристичних досліджень Флоренції (Centro Studi Turistici di Firenze).

Серйозний удар був нанесений не тільки по сектору готельних і туристичних послуг, але також по роздрібній торгівлі та сфері громадського харчування. Скорочення числа туристів призвело до скорочення надходжень у національну економіку через більш низький попит на товари та послуги в секторах, суміжних з туристичним. За оцінками італійських експертів, італійська економіка недорахувалася в 2020 році більше 50 млрд євро, які вона могла б отримати від туристів.

Іноземні туристи зникли з італійських курортів

Особливо сильно постраждав туристичний сектор тих регіонів Італії, які популярні в світі та частіше відвідувалися іноземцями. За даними Demoskopika, Ломбардія з регіональною столицею в Мілані втратила 9,5 млн прибуттів (-54,2% порівняно з 2019 роком), Тоскана з Флоренцією — 8,3 млн (-58,0%), Лаціо з Римом — 6,6 млн (-51,7%).

Однак справжня катастрофа сталася в туристичному секторі Венето, який втратив у 2020 році 12,2 млн прибуттів туристів (-60,4% порівняно з 2019 роком). Венеція — лідер серед регіонів Італії щодо скорочення доходів від туризму — втратила майже 4 млрд євро.

Згідно з даними асоціації підприємців Венето (Confartigianato Veneto), в реальному секторі економіки регіону, пов’язаному з туризмом, у 2020 році закрилися майже 1200 підприємств. Криза, викликана пандемією Covid 19, призвела до зниження обороту в середньому приблизно на 63% для більш ніж 16 тис. підприємств Венето в цьому секторі.

Це пов’язано з різким скороченням числа іноземних клієнтів. У 2019 іноземці становили 65,3% всіх туристів, що відвідали Венето, а в 2020 році їхня кількість скоротилася на 68,3%. Навесні минулого року Венеція лякала своєю порожнечею: кількість прибулих у місто в окремі місяці скорочувалася на 97%.

Навіть після відкриття кордонів влітку 2020 року присутність іноземців в Італії продовжувало різко знижуватися. За підсумками 2020 роки кількість ночівель туристів з-за кордону склала менше 30% показників 2019 року. Пандемія позбавила Італію понад 157 млн іноземних туристів.

Перезапуск туристичного сектора

Католицький Великдень, який у 2021 році припав на 4 квітня, традиційно знаменує в Італії початок туристичного сезону. Однак третя хвиля епідемії та пов’язані з нею обмеження розвіяли надії на швидке відновлення туристичних потоків.

«Це безпрецедентна криза для сектора. Кількість туристів скоротилася більш ніж удвічі, а перспективи, як і раніше, рівні нулю: фактично, потік мандрівників важко відновити до другої половини 2021 року», — вважає Вітторіо Мессіна (Vittorio Messina), президент італійської туристичної асоціації (Assoturismo Confesercenti).

На його думку, туристичному сектору, який генерує 13% ВВП країни, необхідний план перезапуску.

При підготовці заходів по відновленню туристичного ринку італійці покладаються не тільки на кампанію вакцинації та безоплатну допомогу уряду. Негативний досвід 2020 року дозволяє їм зрозуміти зміни в поведінці споживачів, викликаних пандемією, і будувати маркетингові стратегії вже на основі нових переваг.

Безпека та короткостроковість — туристичні переваги після COVID 19

Недавні дослідження, проведені маркетинговими компаніями в Італії та в світі, показують, що заходи стримування, прийняті владою, призводять до збільшення числа людей, які бажають провести відпустку в майбутньому. Так, 55% опитаних споживачів в США заявили, що вони «можуть» або «ймовірно» поїдуть у відпустку в майбутньому. В Італії, згідно з даними компанії Dynamitick, 70% жителів країни протягом одного місяця після ізоляції будуть готові відправитися в подорож.

Однак італійські експерти вважають, що фінансові труднощі, викликані пандемією, змусять людей скорочувати тривалість турпоїздки в цілях економії. Зростатиме кількість бажаючих проводити туристичні заходи поруч з будинком і без ночівель. Збільшиться також попит на «мікропригоди» (захоплюючі або розслаблюючі туристичні заходи) та «мікровідпустки» на кілька днів.

«Досягнення віддалених пунктів призначення знову стане привілеєм, яким володітимуть тільки ті, жто має великі економічні можливості», — вважає Франческа Пальмас (Francesca Palmas), докторка наук з туризму, методологій, моделей та політиці, членкиня SISTUR (Італійське суспільство туристичних наук).

Італійські експерти також впевнені, що багато місяців і навіть роки після пандемії безпека та високі гігієнічні стандарти будуть головними пріоритетами туристів. Існують групи туристів, які вийшли з кризи з менш значним економічним збитком і тому менш чутливі до ціни туристичної послуги, але дуже уважно ставляться до здатності туроператорів надавати «безпечні послуги».

За даними опитувань, половина мандрівників з усього світу (59%) і 57% італійців не хочуть їхати за кордон, поки вони не будуть вакциновані, тоді як 55% мандрівників з усього світу і 58% італійців подорожуватимуть тільки до країн, в яких діють плани вакцинації.

Першими ризикнуть поїхати в подорож «друзі та родичі»

Однак не всі категорії туристів однаково реагуватимуть на кризу. Італійський досвід показав, що першими в подорож вирушать так звані «повторювані відвідувачі» або, як їх називають професіонали туріндустрії, VFR (Visiting Friends and Relative), які, знаючи територію, з якою вони пов’язані почуттям приналежності, мають тенденцію легше долати почуття невпевненості та страху після епідемії.

Професор маркетингу Римського університету Джуліо Маджоре (Giulio Maggiore) рекомендує операторам туріндустрії зосередити увагу на «близьких», місцевих туристах.

«Це не просто питання «заміни» міжнародних і віддалених туристів місцевими туристами, потрібно буде повністю переосмислити модель туристичної послуги», — вважає він.

Професор передбачає, що місцевим туристом, швидше за все, рухатиме бажання дозвілля, а не інтересу до відкриття території.

«Туристи сьогодні та в майбутньому шукатимуть заспокійливі місця», — погоджуються з римським маркетологом засновник маркетингової кампанії FTourism & Marketing Хосеп Ежарка (Josep Ejarque) та директор Дослідницького інституту CNR Альфонсо Морвільє (Alfonso Morvillo).

«Обмеження міжнародної мобільності та економічні труднощі сприятимуть розвитку моделі короткострокового туризму, сконцентрованого на національній території не дуже далеко від місця проживання», — роблять висновок італійські експерти.

Комунікація з клієнтами через веб-сайт та соціальні мережі — життєво важливі для туркомпаній

У ситуації звуження туристичного ринку найбільш ефективною стратегією операторів на туристичному ринку після пандемії може бути інвестування в пряме управління відносинами з клієнтами, вважають італійські майстри туріндустрії.

«Використовуйте всі доступні канали для збору інформації від клієнтів, щоб отримати сигнали негайного зворотного зв’язку», — рекомендують вони.

І додають: «Цей підхід дозволить реалізувати сегментацію ринку, полегшить ідентифікацію специфічних груп клієнтів, які могли б бути менш чутливі до цін, вважаючи за краще робити вибір на користь додаткових послуг, дати адекватні відповіді на їх очікування з точки зору гарантій безпеки».

Комунікація з клієнтом буде також корисна для персоналізації та формування індивідуальних пропозицій. У цій ситуації турбота про веб-сайт, соціальні сторінки та додаток для обміну миттєвими повідомленнями стають життєво важливими для компаній, що діють у туристичному секторі.

 

Коментарі

Позначки: , ,