Світ організований трохи складніше, ніж може здатись. І вплив від участі України у Євробаченні для нашої армії значно відчутніший, ніж закупівля дронів на 11 мільйонів
Моя стрічка у ФБ — суцільний хейт. Можна зрозуміти. В декого зарплата 8000 гривень, а вони ще й донатять. Звісно, 11 мільйонів здаватимуться захмарною сумою. Наче ж все так просто: візьміть ці гроші з бюджету і віддайте ЗСУ. Навіщо ці виступи? Війна ж, захисники гинуть… Та чи можна Євробачення міряти дронами?
Про це у Фейсбуці пише Зоряна Биндас, інформує Четверта студія.
Світ організований трохи складніше, ніж може здатись. І вплив від участі України у Євробаченні для нашої армії значно відчутніший, ніж закупівля дронів на 11 мільйонів. Це може конвертуватись у мільярди доларів підтримки.
Вчора Alyona Alyona & Jerry Heil повідомляли, що пісня на 1 місці в Apple Music Україна, на 7 місці в Apple Music Польща, на 3 місці в YouTube Чехія. Я бачила купу відгуків світових зірок на їхню пісню. А це ж лише початок.
Ви ж пам’ятаєте, як на початку повномасштабної війни Україну зі сцени підтримували найвідоміші гурти світу? Так, це теж перетворюється потім в допомогу нашій країні? Ви ж пригадуєте всі колаборації українських виконавців зі світовими зірками? Хливнюка з «Ой у лузі…»?
Культурна дипломатія працює, кейсів з історії є багато. Я хочу нагадати про один з них.
Це гастролі Української Республіканської Капели Олександра Кошиця. Капелу створив Симона Петлюра в 1919 році. УНР. Українську незалежність визнають тільки держави, які були переможені у Першій світовій. Відбувається повоєнний поділ Європи. Росія робить все, щоб дискредитувати українців як націю. Війна. Російські війська на підступах до Києва. А Петлюрі, бачите, захотілось капелу створити та ще й витратити на це купу грошей. Звісно, що тоді це теж не всі це розуміли і було багато критики. Та Петлюра думав про силу культурної дипломатії, розглядав це як спосіб вплинути на Європу.
Тіна Пересунько – авторка та кураторка проєкту «Світовий тріумф «Щедрика» – 100 років культурної дипломатії України» пише: «За два роки європейських гастролей Українська Республіканська Капела під орудою Олександра Кошиця окрім Парижа виступила ще у 44 провідних культурних містах і столицях 10 країнах Західної Європи (Чехословаччина, Австрія, Швейцарія, Франція, Бельгія, Нідерланди, Велика Британія, Німеччина, Польща, Іспанія), давши понад 200 концертів у 74 найпрестижніших концертних залах. На концертах капели були присутні королеви, президенти, міністри, академіки, професори, про що Олександр Кошиць звітував у своїх листах до глави української держави Симона Петлюри».
Кожен виступ капели розпочинався гімном України. Світ дізнавався про Україну. Світ був вражений. І саме тоді «Щедрик» Леонтовича став хітом і отримав світове визнання.
Немає культури поза політикою. Євробачення для України — давно не про розваги, це про інструменти.
І так, подивіться фільм «Щедрик проти «русского міра»».
Звісно, обов’язково прийде хтось з коментарем про те, що недоцільно порівнювати сучасних виконавців з капелою Кошиця. Але, даруйте, порівнювати високе мистецтво та популярну музику будемо іншим разом, я зараз про імпакт у світі.
Коментарі
Позначки: Євробачення