У найближчі тижні на заправках буде спостерігатися дефіцит палива, особливо бензину
На третьому місяці повномасштабного військового вторгнення рф на територію незалежної України у Києві та інших областях почалися проблеми з паливом на АЗС й не виключено, що роздрібний продаж бензину на АЗС буде в подальшому припинено.
Про це заявив директор консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн, пише «Сьогодні», пише Четверта студія.
Через війну трейдери не можуть купувати паливо у РФ та Білорусі. Крім цього через бої на півдні країни неможливо завозити сировину через морські порти.
«Після початку війни для українських трейдерів закрилася можливість купувати паливо в Росії та Білорусі, а також завозити його через морські порти. Нічого не залишається, як закуповувати пальне в Європі. Коли всі почали скуповувати його в сусідніх країнах, там утворився дефіцит і ціни для українських трейдерів виросли», – пояснює Сергій Куюн.
Великі компанії почали підписувати контракти на поставку палива безпосередньо з європейських портів.
«Виникла логістична проблема. У Європі немає вільного рухомого складу, щоб доставити це паливо в Україну. Зараз виникла особливо велика проблема з бензином, тоді як пропозиції дизельного палива в Україні більше», – продовжує Куюн.
За прогнозами експерта, в найближчі тижні на заправках буде спостерігатися дефіцит палива, особливо бензину.
«При наявності палива у продажу будуть введені обмеження на заправку в 10-20 літрів за один раз. Але багато мереж взагалі перестануть обслуговувати роздрібних клієнтів, а будуть продавати паливо корпоративним клієнтам безготівко, але і тут будуть вводитися обмеження. Наприклад, у вантажівку будуть лити не більше 100 літрів дизеля, а в легковик – не більше 20 літрів за раз», – продовжує Куюн.
Також експерт нагадав, що українцям варто забути про 92-й бензин. Річ у тому, що в Європі він не продається, а вироблявся 92-й тільки на Кременчуцькому НПЗ, який виведений з ладу ракетним ударом з боку Росії. Зараз запаси цього палива закінчуються і взяти його буде ніде.
Експерт не виключає, що частина мереж може просто почати ігнорувати урядові обмеження і продавати паливо дорожче.