Велійка розповів про впровадження електронного квитка на Львівщині

Новини 12 Березня, 2023 452

Іван Велійка на прес-конференції 31.05.18

Що готують чиновники ЛОВА під прикриттям електронного квитка

Починаючи з листопада 2022 року, управління транспорту і зв’язку (УТіЗ) Львівської обласної військової адміністрації (ЛОВА) розпочали активну роботу з впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (далі – АСООП) в громадському автомобільному транспорті на приміському і міжміському сполученні.

Про це повідомила прес-служба Асоціації перевізників Львівщини, пише Четверта студія.

Відповідно до розпорядження голови ЛОВА від 5 листопада 2022 року № 1096/0/5-21 затверджено «Порядок функціонування та вимоги до автоматизованої системи обліку оплати проїзду у приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування Львівської області» Далі по тексту «Порядок» та «Положення про умови проведення конкурсу з відбору інвестора (оператора) для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду у приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування Львівської області незалежно від форм власності».

Опираючись на вказані документи, оголошено конкурс відбору інвестора для впровадження АСООП. На нього подали заявки п’ять підприємств , одне з яких базується на теренах Львова (ТОВ «ГІС-СЕРВІС»). В процесі роботи комісії з відбору інвестора одне із підприємств відмовилось від участі в конкурсі. Відтак із чотирьох учасників, які залишились, переможцем конкурсу стало ТзОВ «Смарт-Тикет Технолоджи».

Будучи членом конкурсного комітету, голова Львівської асоціації перевізників Іван Велійка детально вивчив пропозиції всіх претендентів на впровадження АСООП і зробив висновок:

«Лише один із претендентів має певний досвід впровадження АСООП на приміських і міжміських автобусних маршрутах –ТзОВ «ГІС-СЕРВІС». На час проведення конкурсу впроваджено власний продукт у Стрийській ОТГ Львівської області, який успішно працює. Інші претенденти мали відносний досвід впровадження АСООП на міських автобусних маршрутах, що суттєво відрізняється від приміських і міжміських маршрутів (один тариф, взаємовідносини з одним платником, стійкий і надійний зв’язок і т. п.). Ознайомившись з матеріалами, для себе визначився: підприємство ТзОВ «ГІС-СЕРВІС» найбільш підходить для якісного виконання роботи з впровадження АСООП».

Втім, рішення конкурсної комісії інше: «За отриманою сумою балів переможцем конкурсу визнати ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи». Що спонукало членів конкурсної комісії віддати перевагу вказаній компанії? На думку голови Львівською асоціації перевізників Івана Велійки, перш за все купились на термін впровадження АСООП. Адже компанія-переможець зобов’язалась впровадити АСООП в автомобільному транспорті загального користування Львівської області за 5-ть місяців.

Тобто до 1 липня 2023 року ми станемо свідками роботи АСООП в повному обсязі, як і передбачено затвердженим «Порядком…», а не лише частини завдання (для прикладу, встановленого обладнання на автобусах перевізників).

Перші враження від роботи компанії-переможця

Станом на 8 березня 2023 року (пройшло більше 1,5 місяця з моменту підписання договору) проведено зустріч з 5-ма перевізниками на ринку перевезень у Львівській області за участю фахівців УТіЗ ЛОВА та представників ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи».

Результати зустрічі і висновки:

1. Представники ТОВ «Смарт-Тікет Технолоджи» не змогли відповісти на конкретні запитання перевізників щодо дотримання нормативно-правових актів при впровадженні АСООП.

2. Компанія шляхом підміни понять вводить в оману учасників процесу, а саме намагання впровадити безготівкову форму розрахунку при оплаті за проїзд видає за впровадження електронного квитка і АСООП в цілому. Однак в АСООП безготівкова форма оплати за проїзд складає до 10% функціоналу.

3. Незрозуміло, як будують взаємодіяти впроваджена система з автобусними станціями, існування і роботу яких ніхто не відміняв.

4. Як і хто оплачуватиме перевізникам послуги з перевезення пільговиків, як визначатиметься приналежність пільговика до конкретної ОТГ, чи буде ОТГ учасником процесу і підписантом договору на перевезення?

5. Чим обґрунтовується розмір винагороди інвестора і що є базою для нарахування винагороди?

Перелік запитань можна продовжити, але їх надто багато.

Як же ж працює продукт компанії-переможця у містах, де була спроба цей продукт впровадити?

1. Маріуполь: компанія почала впровадження АСООП у місті, почалась війна – все зупинилось. Результат роботи системи не можна оцінити.

2. Херсон: Ситуація аналогічна з Маріуполем.

3. Черкаси: Твердження представників компанії-переможця , що система успішно впроваджена і працює, не знайшла практичного підтвердження. Спроба побачити реальне функціонування системи в Черкасах закінчилась невдачею.

Виникає запитання, що саме із практичної точки зору збираємось впроваджувати у Львівській області?

Реагування замовника – ЛОВА

На жаль, обласні чиновники спонукають учасників ринку перевезень підписати незрозумілі угоди чи додатки до чинних договорів на перевезення пасажирів і не бажають спільно узагальнити явні проблеми впровадження системи та вчинити дії для уникнення цих проблем.

Сприяють введенню у транспортний процес посередника, який банально забирає в перевізника 10% від отриманого прибутку, не пропонуючи ефективного інструменту для покращення роботи, збільшення доходів перевізника, а навпаки. Крім того додаткові збори посередником ляжуть тягарем на плечі споживача послуг (пасажира).

Незрозуміла система ідентифікації пільговиків і їхнього обліку, прив’язка пільговика до конкретної ОТГ і далі є. Чому ОТГ мають платити за пільгові перевезення, не будучи замовником цих послуг? На таке і ще чимало пов’язаних запитань фахівці ЛОВА не хочуть відповідати або не мають відповіді. Це приведе до повного хаосу в пільгових перевезеннях.

Є враження, що бажання впровадити будь-що і будь-як під вивіскою «АСООП», «відрапортувати», що робота виконана вчасно і з вибором інвестора не помилились, бере верх над здоровим глуздом… Натомість перевізники Львівщини вітають бажання впровадити АСООП у пасажирському автомобільному транспорті шляхом впровадження електронного квитка як елемента можливості розрахунку за транспортні послуги, але із безумовним дотриманням «Порядку…», затвердженого головою ЛОВА, та чинного законодавства України.

Коментарі

Позначки: ,