Серед причин і відсутність освітлення
На Львівщині останнім часом зросла кількість постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах. Це, зокрема, ДТП з участю скутеристів чи велосипедистів, а також пішоходів і водіїв, які не дотримуються ПДР.
Про це інформує Львівський Обласний Центр Екстреної Медичної Допомоги та Медицини Катастроф, пише Четверта студія.
«Автомобіль збив неповнолітнього велосипедиста. Дитину госпіталізували в місцеву лікарню»; «ДТП з трьома потерпілими. Черепно-мозкова травма, забій грудної клітки, гостра реакція на стрес»; «Потрійна ДТП. П’ятеро потерпілих, з них двоє дітей»… Це буденні, на жаль, повідомлення Оперативно-диспетчерського відділу ЛОЦЕМД МК.
«Останнім часом дуже побільшало автомобільного транспорту на дорогах. Зважаючи на сезонність, коли сутінки настають доволі рано, віялові відключення електроенергії, а подекуди взагалі відсутність світла — як от учора після ракетних обстрілів росіян, — ризики потрапити під колеса чи вчинити ДТП зростають в рази, говорить завідувач ПС № 1 станції «Львів» Львівського Обласного Центру Екстреної Медичної Допомоги та Медицини Катастроф Ігор Матвіїв.
Найбільш характерні травми при зіткненні з автомобілем — це поєднання черепно-мозкових травм із переломами/забоями верхніх і нижніх кінцівок (майже 100 %). Також часті травми грудної клітки та черевної порожнини, не виключені. А ще — травми тазу.
Якщо брати місто, то частіше ДТП стаються там, де відсутні регульовані і нерегульовані пішоходні переходи, тобто де пішоходи перебігають дорогу з інтенсивним рухом.
Важкість травми залежить від швидкості руху автомобіля. У місті, як відомо, діють обмеження швидкості до 50 км/год., і кожне зростання швидкості автомобіля бодай на 10 км на годину призводить до важчого травмування пішохода з ризиками не тільки інвалідизації, а й летального наслідку».
«Для уникнення таких інцидентів потрібно дотримуватись правил дорожнього руху, переходити (не перебігати) дорогу в дозволених для пішоходів місцях, перед тим, як ступити на дорожнє полотно, переконатися в безпечності даного переходу. Потрібно мати світловідбиваючі елементи на одязі, а також на ранцях у школярів, щоб водії бачили пішохода. Водіям слід дотримуватися швидкісного режиму руху», — зазначив Ігор Матвіїв.
«Не поодинокі випадки, коли «швидка» виїжджає на ДПТ за участі скутеристів чи велосипедистів. Кур’єрські служби здійснюють доставку на велосипедах. Багато ви бачили велосипедистів, котрі переходять, а не переїжджають пішохідним переходом?
При зіткненні велосипедиста з автомобілем, велика кінетична енергія передається на велосипедиста і відповідно, важкість травм зростає. Велосипедисти, скутеристи, керманичі електросамокатів — дорога для них підвищене джерело небезпеки. Пам’ятайте, що далеко не завжди винуватий водій автомобіля.
Автомобілістам же хочу нагадати про паски безпеки на передніх та задніх сидіннях, дитячі автомобільні крісла та дотримання ПДР. Безпечних всім доріг та ніколи не мати потреби у наших послугах», — резюмував Ігор Матвіїв.