Новини

У Львові повернуть смуги для громадського транспорту

Попри протести автомобілістів, у міськраді обіцяють повернути смуги для громадського транспорту на Липинського та Стрийській.

Про це пише Четверта студія з посиланням на газету “Високий замок“.

Уже два місяці у Львові точаться баталії довкола виділених смуг для громадського транспорту (ГТ). Першими з «покращенням» зіткнулися водії, які щодня їздять проспектом Чорновола. Після відведення смуги для громадського транспорту для автомобілів залишилась лише одна смуга. Як наслідок, затори на пр. Чорновола стали постійним явищем, а не лише у час пік.

Смуга для ГТ на Стрийській також спровокувала довжелезні затори — від перехрестя з вулицею Науковою аж до автовокзалу. Щоправда, через скар­ги водіїв цю смугу ліквідували. Вигля­дало це так. Їдеш одного дня — жовтою фарбою відокремлена смуга для гро­мадського транспорту. Наступного дня — уже чорно-біла смуга. Тобто спочат­ку суцільну жовту лінію замалювали чор­ною фарбою, а зверху намалювали білу пунктирну лінію… Але ж на це пішов не один літр фарби, придбаної за бюджет­ні гроші!

Скасували смугу для громадсько­го транспорту і на вулиці Липинсько­го.

Начальник управління транспор­ту ЛМР Орест Олеськіввизнає: це була нераціональна витрата коштів, але лише тому, що реалізація проєк­ту припала на період карантину, коли були обмеження для ГТ. Відтак навіть ті львів’яни, які зазвичай пересувають­ся автобусами, змушені були пересіс­ти на автомобілі.

«Рішення про виділення окремих смуг руху для громадського транспорту при­йняли на Комісії з безпеки дорожньо­го руху ще у 2018−2019 роках. Реаліза­ція припала на початок 2020-го. Ніхто ж не міг спрогнозувати, що буде каран­тин, — каже пан Олеськів. — Окремі смуги для громадського транспорту виділяють на тих вулицях, де курсує велика кіль­кість громадського транспорту і де утво­рюються затори. Нам треба поліпшува­ти якість громадського транспорту, аби більше людей користувались саме ним, а не приватним. А окрема смуга — одна з умов, за яких автобуси зможуть дотри­муватись графіка руху, а не стояти у за­торах».

За результатами опитування «Інсти­туту міста», 53% львів’ян пересуваються громадським транспортом, 23% – авто­мобілями, решта — пішки, велосипеда­ми й таксі. Тобто більшість львів’ян все ж користуються ГТ. Автомобілістів суттєво менше, але вони активніше обстоюють свої інтереси, тому так багато акцій про­тесту проти жовтих смуг, кажуть у місь­кій раді. І наголошують — один 12-метро­вий автобус може перевозити одночасно до 100 пасажирів, тоді як в авто їде пере­важно одна-дві особи. Тому перевага для ГТ — це спосіб розвантажити місто від ав­томобілів.

За словами пана Олеськіва, у місті дві сотні великогабаритних автобусів. Якби вони усі були виведені на маршрути у час пік, то могли би перевозити до 20 ти­сяч пасажирів. Однак на деяких маршру­тах великогабаритними автобусами і не пахне. Замість них — жовті душогубки, у які навряд чи пересяде людина, що має власне авто. Хай навіть у маршрутці вона зможе об’їхати затори…

Як би водії не протестували, в управ­лінні транспорту від ідеї з окремими смугами для громадського транспор­ту відмовлятись не збираються. Навіть скасовані смуги на Стрийській та Липин­ського обіцяють відновити, щойно каран­тин закінчиться.

«Особливість вулиць Липинського та Стрийської у тому, що на них є автостан­ції. За звичайних умов туди приїжджає велика кількість людей з передмістя, далі пересідають на громадський транспорт. Така маятникова міграція відбувається щоденно. Тому там окремі смуги вкрай потрібні, — каже Орест Олеськів. — Щодо Стрийської, то на місце виїжджала комі­сія, зробили заміри. І виявили, що проєк­тант допустив помилку, там можна зро­бити чотири смуги руху. Тож коли буде прийнято рішення про відновлення смуги ГТ, там створять загалом не три, а чотири смуги в один бік. Тобто для тих автомобі­лістів, які їдуть прямо, буде дві смуги. До речі, відповідно до чинних ДБН, на вули­цях, де є три і більше смуг руху в одно­му напрямку, окрема смуга громадсько­го транспорту обов’язкова. Там, де лише дві смуги, — на розсуд органів місцевого самоврядування».

Коментарі

Олег Довганик

Share
Published by
Олег Довганик

Recent Posts

У Львові пʼять років не ремонтували аварійний міст

Ні депутати Львівської міської ради, ні чиновники Садового не піднімали це питання

23 години тому

Зимноводівська громада попрощалася із захисником

Не існує вищої цінності, ніж захист Батьківщини та свого народу

24 години тому