Попри протести автомобілістів, у міськраді обіцяють повернути смуги для громадського транспорту на Липинського та Стрийській.
Про це пише Четверта студія з посиланням на газету “Високий замок“.
Уже два місяці у Львові точаться баталії довкола виділених смуг для громадського транспорту (ГТ). Першими з «покращенням» зіткнулися водії, які щодня їздять проспектом Чорновола. Після відведення смуги для громадського транспорту для автомобілів залишилась лише одна смуга. Як наслідок, затори на пр. Чорновола стали постійним явищем, а не лише у час пік.
Смуга для ГТ на Стрийській також спровокувала довжелезні затори — від перехрестя з вулицею Науковою аж до автовокзалу. Щоправда, через скарги водіїв цю смугу ліквідували. Виглядало це так. Їдеш одного дня — жовтою фарбою відокремлена смуга для громадського транспорту. Наступного дня — уже чорно-біла смуга. Тобто спочатку суцільну жовту лінію замалювали чорною фарбою, а зверху намалювали білу пунктирну лінію… Але ж на це пішов не один літр фарби, придбаної за бюджетні гроші!
Скасували смугу для громадського транспорту і на вулиці Липинського.
Начальник управління транспорту ЛМР Орест Олеськіввизнає: це була нераціональна витрата коштів, але лише тому, що реалізація проєкту припала на період карантину, коли були обмеження для ГТ. Відтак навіть ті львів’яни, які зазвичай пересуваються автобусами, змушені були пересісти на автомобілі.
«Рішення про виділення окремих смуг руху для громадського транспорту прийняли на Комісії з безпеки дорожнього руху ще у 2018−2019 роках. Реалізація припала на початок 2020-го. Ніхто ж не міг спрогнозувати, що буде карантин, — каже пан Олеськів. — Окремі смуги для громадського транспорту виділяють на тих вулицях, де курсує велика кількість громадського транспорту і де утворюються затори. Нам треба поліпшувати якість громадського транспорту, аби більше людей користувались саме ним, а не приватним. А окрема смуга — одна з умов, за яких автобуси зможуть дотримуватись графіка руху, а не стояти у заторах».
За результатами опитування «Інституту міста», 53% львів’ян пересуваються громадським транспортом, 23% – автомобілями, решта — пішки, велосипедами й таксі. Тобто більшість львів’ян все ж користуються ГТ. Автомобілістів суттєво менше, але вони активніше обстоюють свої інтереси, тому так багато акцій протесту проти жовтих смуг, кажуть у міській раді. І наголошують — один 12-метровий автобус може перевозити одночасно до 100 пасажирів, тоді як в авто їде переважно одна-дві особи. Тому перевага для ГТ — це спосіб розвантажити місто від автомобілів.
За словами пана Олеськіва, у місті дві сотні великогабаритних автобусів. Якби вони усі були виведені на маршрути у час пік, то могли би перевозити до 20 тисяч пасажирів. Однак на деяких маршрутах великогабаритними автобусами і не пахне. Замість них — жовті душогубки, у які навряд чи пересяде людина, що має власне авто. Хай навіть у маршрутці вона зможе об’їхати затори…
Як би водії не протестували, в управлінні транспорту від ідеї з окремими смугами для громадського транспорту відмовлятись не збираються. Навіть скасовані смуги на Стрийській та Липинського обіцяють відновити, щойно карантин закінчиться.
«Особливість вулиць Липинського та Стрийської у тому, що на них є автостанції. За звичайних умов туди приїжджає велика кількість людей з передмістя, далі пересідають на громадський транспорт. Така маятникова міграція відбувається щоденно. Тому там окремі смуги вкрай потрібні, — каже Орест Олеськів. — Щодо Стрийської, то на місце виїжджала комісія, зробили заміри. І виявили, що проєктант допустив помилку, там можна зробити чотири смуги руху. Тож коли буде прийнято рішення про відновлення смуги ГТ, там створять загалом не три, а чотири смуги в один бік. Тобто для тих автомобілістів, які їдуть прямо, буде дві смуги. До речі, відповідно до чинних ДБН, на вулицях, де є три і більше смуг руху в одному напрямку, окрема смуга громадського транспорту обов’язкова. Там, де лише дві смуги, — на розсуд органів місцевого самоврядування».