У Львові доступно пояснили «євробляхерам» як змінилось законодавство та що на них чекає

Новини 28 Листопада, 2018 62

Сьогодні, 28 листопада, в прес-центрі Гал-інфо відбулась прес-конференції на тему: «Про нові правила перетину кордону та розмитнення авто».

Захід організували у зв`язку із тим, що тепер в  Україні діють нові правила ввезення авто на іноземній реєстрації. Їздити туди-назад через кордон і не сплачувати при цьому податки тепер поза законом.

«Зараз в інтернеті є багато статей на кшталт «Що робити з євробляхами?» Там є різні варіанти: від розбірки до передачі їх в зону ООС. Для людини, яка хоче залишити за собою право користування транспортним засобам залишається два варіанти. Перший – виїхати в Польщу і використовувати своє авто там, якщо ти не маєш можливості вносити заставу при перетині кордону. Другий варіант – оформити вільний обіг зі сплатою податків. Крім того, закон містить заохочувальну норму для людей з «євробляхами». Фактично впродовж 90 днів від підписання закону застосовується пільга по сплаті акцизу в розмірі 50%. Цією пільгою можна скористатися лише на один транспортний засіб», – пояснив начальник Львівської митниці ДФС Левко Прокіпчук.

«Ситуація полягає в тому, що фактично втрачається будь-яка економічна доцільність ввозити такі транспортні засоби в режимі транзиту зі сплатою застави. Тому що, навіть внісши заставу при перетині пункту пропуску, отримати одразу при поверненні її не можна. Фактично для повернення коштів громадянин повинен виїхати, виконавши своє зобов’язання про транзит, а потім звернутися на митницю, де відбувся виїзд із заявою про повернення внесеної грошової застави», – додав очільник митниці.

Співзасновник ГО «Доступне авто» Михайло Катрук вважає, що такої бурхливої реакції«євробляхерів», за якою спостерігала вся країна на кордонах минулих вихідних, можна було б уникнути:

«На мою думку, все, що відбувалося на кордонах, пов’язано з тим, що буферний період на розмитнення дали, а буферний період на введення цих всіх санкцій та обмежень не дали. Правильно було б, якби після прийняття цих законів людям дали 180 днів на розмитнення, і вже після 180 днів вводити всі ці жорсткі обмеження. Це би дало змогу громадянам призвичаїтись до того, що їх очікує. Конфлікти виникле через те, що людей поставили перед фактом у вихідні дні, і тепер вони змушені будуть сплатити штраф у сумі 8 тисяч гривень тільки через те, що в них не було достатньо коштів чи можливості вивезти ці автомобілі».

Начальник відділу оформлення транспортних засобів Львівської митниці ДФС Андрій Бойцун розповів усім присутнім як на практиці зміниться сама процедура розмитнення автомобілів:

«Після вступу в дію цих законів, основним, що змінилось, є можливість оформлення транспортних засобів «старшого віку», і які не відповідають вимогам екологічної норми Євро-5. Тобто зараз ми можемо оформити транспортний засіб і 2005, і 1998 року випуску. Єдине обмеження: щоб екологічна норма не була нижче Євро-2. Ці зміни стосуються виключно легкових автомобілів, що були у використанні. За кодами УКТЗЕД транспортні засоби, які не попадають під цю категорію, змін по екологічним стандартам не відбулося. Також змінилося саме нарахування акцизного збору. При розмитненні податками є мито, акциз і ПДВ. За новими законами, мито і ПДВ залишаються незмінними, а акциз розраховується відповідно до ставки, визначеної законом №2611. Саме цим законом і передбачена можливість на зниження акцизної ставки на 50% у перші 90 днів з опублікування закону. Додам, що зараз є можливість оформити автомобіль у будь-якому митному органі. Тобто вже нема прив’язки до місця реєстрації особи».

«Людина просто буде виходити з того, чи вона має можливість оформити авто. Якщо нема коштів, то буде шукати варіанти. Наприклад, вивозити в Польщу і шукати покупця там. Ще дуже часто на пунктах пропуску, де є піші переходи, власники перед кордоном залишають транспортний засіб на стоянці, переходять пішки і там пересідають на інше авто. Імовірно що частина людей перейде на таку схему», – резюмував Левко Прокіпчук і додав, що ажіотаж серед власників «євроблях» з’явиться, коли закінчуватиметься 90-денна пільга 50% . Тоді власники зрозуміють, що варіантів не так багато залишилось: або оформляємо, або вивозимо.

 

 

 

Коментарі

Позначки: , ,