З 13 січня у Львові в тестовому режимі запрацює автоматизована система оплати проїзду
З четверга, 13 січня у Львові в тестовому режимі запрацює автоматизована система оплати проїзду.
Про це пише Четверта студія з посиланням на Високий замок.
Це перший етап реалізації проєкту електронного квитка. За електронним квитком можуть їздити лише пільговики, зчитуючи квиток на валідаторах у салонах транспорту. При цьому треба мати при собі посвідчення пільговика, наприклад пенсійне. У мерії кажуть, на перших етапах “зайців” не каратимуть, бо це тестовий режим.
З березня пільговики їздитимуть повноцінно – лише на підставі цих е-карток. У лютому обіцяють видати такі проїзні документи усім, хто на них претендує.
Як повідомив на брифінгу директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило, триває прийом документів на е-квитки (картки) для пільговиків. Зараз є сто тисяч прийнятих заяв. Наразі видають картки тим, хто звернувся за ними раніше — у 2021 році.
Видрукували близько 50 тисяч карток. У Львівській ОТГ — близько 200 тисяч пільговиків. Такі картки вже отримали лише 10 тисяч пільговиків. Чиновник каже, зараз є змога видавати 5 тисяч карток упродовж дня.
Зазначимо, від початку грудня у місті працює 17 пунктів видачі, де пільговики можуть отримати свій електронний квиток. Для цього потрібно заповнити заявку та отримати СМС-повідомлення про час та місце видачі. Також є шість локацій, куди можна прийти з документами і отримати свій електронний квиток. Можна забрати і на вул. Горбачевського, 10 — в центрі обслуговування пасажирів.
За словами Олега Забарила, у Львові виник ажіотаж щодо отримання пільгових електронних транспортних карток.
“Працюємо і вихідними, щоб зараз видати максимально побільше транспортних карток, – наголошує чиновник. – Паралельно ще є багато невидимої роботи — щоночі перевіряють обладнання валідаторів. Щоб ми могли повноцінно ними користуватися і не було технічних проблем. Понад 780 транспортних засобів Львова обладнано валідаторами. Можемо входити в першу фазу реалізації е-квитка”.
Чи можуть їздити студенти за е-квитком?
Олег Забарило сказав, що для них транспортна картка на проїзд платна — 60 гривень.
Загалом у Львові діятимуть 400 точок продажу е-карток. Вони будуть на вокзалах, в аеропорті, автостанціях, торгових центрах, зупинках…
Усі решту пасажирів з 13 січня будуть їздити за традиційною схемою — платити за проїзд 10 гривень. Влада, кажуть експерти з питань транспорту, не пропонує їм купувати спеціальні проїзні абонементи з правом безкоштовної пересадки.
Коментар для «ВЗ»
Святослав Товстига, експерт з питань транспорту, засновник ГО “За якісний транспорт”
Цього тижня мали би видати 200 тисяч карток для пільговиків, але є лише 10 тисяч… Подано 80 тисяч заяв. Зараз у центрах видачі каток твориться повний дурдом… Я би радив львів’янам не поспішати, не метушитися. Бо насправді з 13 січня нічого не міняється — чи е-квиток на руках, чи немає. Бо функція контролю за проїзд і так буде покладена на водія… Водій, по суті, і далі буде перевіряти посвідчення, а інші пасажири (не пільговики з е-картками) і далі будуть їздити по тарифу 10 гривень. За планами, з 13 січня мав би працювати електронний квиток і спеціальні контролери мали би перевіряти пасажирів. Але не буде… Тож 13 січня е-квиток не запрацює! У мене складається враження, що е-квиток у Львові буде точно не у 2022 році. Нічого не готове! Економіка не готова, підприємства не готові, розуміння ситуації немає”.
Коментарі
Позначки: електронний квиток, ЛеоКарт, Львів, Святослав Товстига