Тільки у Львові: львівський електротранспорт використовує в 2,5 рази більше електроенергії, аніж одеський

Новини 22 Жовтня, 2019 489

Фото: ФБ/Антон Лягушкін

Експерт про «розвиток» «Львівелектротрансу»

Цікавий слайд із звіту про діяльність КП «Одесміськелектротранс», який демонструє енергоєфективність підприємства. Відповідно до цього слайду, це підприємство має найнижчі в Україні показники витрати електрики на 1 кілометр транспортної роботи – 2,11 кВт*год. Нажаль, у слайді ЛКП «Львівелектротранс» немає. Але непрямо можна таки більш-менш точно встановити показник енергоефективності транспортної роботи ЛКП «Львівелектротранс».

Як пише «Четверта студія» з посиланням на голову ГО «Львів’яни за  електротранспорт» Антона Лягушкіна, у квітні 2018 року уже екс-заступник директора підприємства В’ячеслав Кокошко заявив, що у лютому 2018 року ЛКП «Львівелектротранс» сплатило за електроенергію 6,4 мільйони гривень (посилання – https://city-adm.lviv.ua/…/247591-pry-koryhuvanni-taryfu-v…/).

Тариф за 1 кВт*год на той момент складала для ЛЕТ 2,127 грн. за одну кВт*год без ПДВ, а з ПДВ відповідно 2,5524 грн. Отож, поділивши 6,4 млн. грн. на вартість 1 кВт*год маємо 2 млн. 507 тис. 444 кВт.*год використаної електроенергії.

Річний пробіг електротранспорту у Львові за 2018 рік становив 6 мільонів 170 тисяч 300 кілометрів – це офіційні дані, розміщені на сайті корпорації «Укрелектротранс» (https://korpmet.org.ua/?page_id=3227).

В лютому, як відомо, 28 днів, тому пробіг за лютий рахуємо так: 6170300*28/365 = 473 338 км.

Отож, отримуємо витрату електроенергії на 1 км. транспортної роботи одиниці електротранспорту у Львові – 2507444/473338 = 5,3 кВт*год/км.

Вражає, чи не правда? Виходить, що у Львові на 1 км. пробігу електротранспорт використовує в 2,5 рази більше електричної енергії, а ніж у Одесі.

Зауважу, що дійсно, львівські трамваї дещо важчі за одеські. Врахувавши це різницю в масі виявиться, що в розрахунку на 1 тонну маси рухомого складу у Львові тратиться в 2 рази більше електрики, а ніж у Одесі.

Які причини цього? Найважливіші причини:

– перша – застаріла реостатно-контакторна система на більшості трамвайних вагонах Львова – на лютий 2018 у Львові було всього 9 трамваїв із сучасною напівпровідниковою системою керування (зараз – 39, біля третини, за рахунок закупівлі вживаних вагонів із Німеччини), – друга – аварійна система енергопостачання, особливо в центрі міста, коли із 100 фідерів, які мали б живити контактну мережу тролейбуса непрацездатними є 32. Причому – в основному в центральній частині міста, де енергоспоживання найбільше – тут проходить більшість трамвайних маршрутів.

Звичайно, є іще складний рельєф у Львові. Але втрати енергії через це можна було б мінімізувати через застосування рекупераційного гальмування, коли гальмуючи вагон віддає енергію у мережу.

Після цих цифр ви іще дивуєтеся, чому ЛКП «Львівелектротранс» мегазбиткове?

Якби у Львові працювали модернізовані трамваї із напівпровідниковою системою керування, не було значних проблем із енергосистемою, було впровадженне рекуперативне гальмування, то можна було б вийти на показники енергоспоживання біля 2,9 кВт*год/км.

За таких умов «ЛЕТ» заплатив би у лютому 2018 року не 6,4 млн. грн, а лише 473338*2,9*2,5524 = 3 503 628 грн. Різниця – 1,9 млн. грн.

Зауважу, що іще у листопаді-грудні 2017 року я переконував Андрія Білого, який тоді був виконавчим директором ЛКП «Львівелектротранс» в необхідності наведення ладу в системі енергопостачання. На місці показував йому непрацюючі фідери… Але – як горохом об стінку. В цій сфері і далі, як то кажуть і кінь не валявся.

Зате на підприємстві рік і 9 місяців проіснував «відділ розвитку» на чолі із паном к.т.н. Могилою Ігорем Андрійовичом (Ігор Могила), а у 2018 році і ще й на підприємстві був спеціальний заступник директора із розвитку – Андрій Вишневський.

От Вам тільки один із пунктів економічної проблематики «Львівелектротрансу».
Через надмірне енергоспоживання в розрахунку на 1 кілометр транспортної роботи «Львівелектротранс» тільки в лютому 2019 р. втрачав 1,9 млн. грн, тобто в рік це 24,76 млн. грн.

Згідно інформації, яку надав сам ЛЕТ депутату Ігорю Зінкевичу, непрацездатними є 45,566 км. кабельних мереж 600 В. Як кажуть фахівці, заміна 1 км. кабелів – це приблизно 1,5 млн. грн., тобто 24,76 млн. грн. – це заміна 16,5 км. кабелів.

Ну що ж, панове, аналізуйте ці цифри і думайте…

Коментарі

Позначки: , ,