У ході розслідування катастрофи пасажирського літака рейсу МН17 з’ясувалося, що оператор ракетної установки “Бук” міг і не знати, що стріляє в пасажирський літак “Малайзійських авіаліній”
Про це в одній з програм на голландському телебаченні розповідає колишній командир фінського батальйону “Бук” Еса Келонімі, який дуже допоміг у розслідуванні причин аварії, – пише УП.
За його словами, системою “Бук” керують 3 людини. Курс навчання в Фінляндії триває 1 рік, він дає базовий рівень знань. Щоб повною мірою освоїти навички управління “Буком”, потрібно більше часу, а щоб стати справжнім професіоналом, потрібно багато років навчання.
Як відомо, в Донецьку була помічена пускова установка системи “Бук”, але, зазначає фінський фахівець, це лише одна зі складових великого комплексу. До його складу також входить мобільний командний пост, який керує системою, і радар, що передає дані про повітряні об’єкти на командний пост. Також в складі комплексу є інші пускові установки.
За словами Келонімі, пускова установка і сама по собі може здійснити постріл, але її оператор “не знатиме, куди стріляє”.
“Тому що невідомо, де знаходиться мета”, – пояснив він.
При цьому, відзначає експерт, у пускової установки є і свій радар, який відстежує ціль. Однак навіть при наявності досвідченого оператора він не дуже точний, йому важко відрізнити військовий літак від пасажирського і взагалі визначити тип літального апарату.
У програмі було також озвучено думку, що діями оператора управляли з Росії.
В цілому експерти зійшлися на думці, що застосування бойовиками пускової установки “Бук” проти українських літаків – безвідповідальне рішення.