Судна намагають вивезти якомога більше нафти до потужних обмежень ЄС і «Великої сімки»
Минулого тижня морські поставки російської сирої нафти підскочили до п’ятимісячного максимуму.
Про це інформує видання «Bloomberg».
Зазначається, що залишається все менше часу для суден, які залишають порти Балтії та Арктики, щоб досягти пунктів призначення до того, як почнуть діяти санкції Європейського Союзу.
Вантажопотік підскович до 3,6 млн барелів на добу. Це є найвищим показником від початку червня, в той час як менш волатильний середній показник за чотири тижні також виріс, досягнувши максимуму з серпня.
Велика Британія наслідувала приклад ЄС, заборонивши своїм компаніям надавати страхування та інші послуги суднам, що перевозять російську сиру нафту, якщо тільки вантаж не купується за ціною, нижчою від обмеження, встановленого «Великою сімкою».
Цей крок, як і заборона ЄС, набуде чинності 5 грудня. Наголошується, що саме Лондон є важливим страховим ринком для транспортування нафти.
За інформацією видання, найбільший ажіотаж спостерігається у арктичному терміналі Мурманська.
«З Мурманська суднам потрібно більше часу, щоб досягти пунктів призначення в Азії, ніж з терміналів на Балтиці або в Чорному морі, і цей стрибок може відображати прагнення доставити обсяги до того, як санкції ЄС не дозволять суднам перевозити російську нафту і заборонять надавати страхові та інші послуги решті флоту», — зазначають журналісти.
Крім того, кораблі, що залишають російські порти, стали «більш обережні» і не повідомляють про кінцевий порт вивантаження.
Зокрема, відбулося велике зростання кількості суден, які вказують своїм наступним пунктом призначення Порт-Саїд або Суецький канал. Вони можуть прямувати до Індії.
Танкери, які зараз завантажуються в Приморську чи Усть-Лузі, навряд чи досягнуть розвантажувальних терміналів у Китаї чи Індії до того, як почне діяти заборона ЄС.
Вантаж сирої нафти з арктичного порту Мурманська, що прямує до Китаю через Північний морський шлях уздовж арктичного узбережжя росії, пройшов через Берингову протоку на вихідних, але навряд чи це стане основним маршрутом для поставок через відсутність відповідних суден. Крім того, крига може зробити його непридатним для використання протягом кількох наступних місяців.