Торік у мера Львова з’явилося 8 нових позаштатних радників, й що цікаво, 5 з них – директори департаментів та комунальних підприємств Маріупольської міської ради.
Про це пише Четверта студія з посиланням на Еспресо.
У міського голови Львова Андрія Садового налічується 32 радники поза штатом. Таку цифру вказано на сайті ЛМР. Більшість зі списку у статусі консультанта львівського мера вже не один рік. А ось нових людей торік з’явилося аж 8, й що цікаво, 5 з них – директори департаментів та комунальних підприємств Маріупольської міської ради. Поки незрозуміло, для чого Андрій Іванович запросив цих посадовців у свою команду, зрештою, як та що радять йому ці люди – теж питання доволі цікаве. Знаючи багаторічну схильність очільника Львова до розставлення на ключові посади вихідців з інших областей, можливо, попереду на львівські комунальні підприємства чекають нові кадрові перетрубації, тому “Еспресо.Захід” ближче знайомить вас із радниками мера Садового зі знищеного Маріуполя.
Першим з “маріупольського десанту” з’явився 41-річний Сергій Кесарев, який переїхав до Львова як внутрішній переселенець. З квітня 2021 року він очолює Маріупольське комунальне підприємство зеленого будівництва, а у Львівській мерії з 19 вересня минулої осені зайняв нішу радництва у питаннях благоустрою паркових зон. Кесарев, за фахом інженер-механік, 16 років працював на Маріупольському металургійному комбінаті ім. Ілліча, також був регіональним менеджером відділу по роботі з громадськими організаціями на підприємстві “Метінвест Холдинг”.
Згодом до Сергія Кесарева приєдналися ще двоє колег з Маріуполя. З 14 листопада нештатним радником львівського мера став 44-річний Володимир Антоненко, який у рідному місті з 2019 року займає посаду керівника комунального підприємства “Маріупольводоканал”. Консультує Садового він безпосередньо за посадовим профілем – у питаннях управління ЛКП “Львівводоканал”. Досвід роботи в Антоненка також немалий – починав з майстра водопровідних мереж у тому ж Маріупольському водоканалі, який раніше називався Маріупольське ВУВКГ, потім був начальником Сартанської служби з ремонту та обслуговування водопровідних мереж і насосних станцій, після чого впродовж 4 років очолював підприємство “Комунальник”.
В один день з Антоненком позаштатним радником Андрія Івановича став заслужений металург України, колишній директор департаменту з питань управління енергетичними підприємствами Маріуполя 51-річний Костянтин Пісмарьов. Кандидат технічних наук 15 років пропрацював у лабораторіях, після того став директором з технології та якості Маріупольського металургійного комбінату ім. Ілліча. Згодом перейшов працювати начальником управління департаменту технічного сервісу на міжнародних ринках компанії “Метінвест”, але у 2019 році знову повернувся на комбінат.
З червня 2022 року Пісмарьов зазначається як директор комунального комерційного підприємства “Маріупольтепломережа”. Цікава історія, про яку писав міський сайт 0629.com.ua. Влітку торік підприємство оголосило закупівлю автомобіля Volksvagen, хоча саме підприємство зараз фактично не функціонує. Колишні чиновники та чинні депутати Маріуполя назвали придбання авто в умовах війни та окупації міста щонайменше дивним.
Вже 18 листопада команда маріупольських радників Садового збільшилася до 5. Ще двоє маріупольських чиновників консультують мера Львова у питаннях розвитку транспорту. 50-річний Віталій Донєв з 2016 року є начальником комунального підприємства “Маріупольське трамвайно-тролейбусне управління”, а до того 23 роки працював на різних посадах на металургійному комбінаті “Азовсталь”. Донєв є також членом корпорації підприємств міського електротранспорту “Укрелектротранс”. Після російської окупації Маріуполя чиновник разом із сім’єю у статусі внутрішніх переселенців переїхав до Києва.
Інший “транспортний” радник Садового – директор Маріупольавтодору 50-річний Василь Клат. Комунальне дорожнє підприємство він очолив не так давно – у червні минулого року. До того 6 років керував департаментом транспорту та зв’язку у Маріуполі. Крім того, у рідному місті був начальником управління безрейкового транспорту та директором з транспорту та логістики на металургійному комбінаті “Азовсталь”. Василь Клат зареєстрований як внутрішньо переміщена особа у Дніпрі, але проживає у Львові.
У 2019 році мешканці Маріуполя протестували проти підвищення вартості проїзду у громадському транспорті, вимагаючи у міської влади надати економічне обгрунтування нових тарифів. Повідомлялося тоді, що такі цифри у вільному доступі департамент транспорту не оприлюднив ані до прийняття рішення про здорожчання, ані після. Містяни власне вимагали відставки Віталія Донєва та Василя Клата.
Львів та Маріуполь, до речі, разом з кількома іншими українськими містами є учасниками програми “Зелені міста” від Європейського банку реконструкції та розвитку. Кредитні кошти спрямовують на розвиток “зеленого” планування та інвестицій в інфраструктуру. Наприклад, у 2019 році банк виділив кредит для Маріуполя у розмірі 18 млн євро на закупівлю тролейбусів, ремонт депо і контактних мереж. А у Львові в грудні 2022 року міська рада ухвалила отримання чергових кредитних коштів від ЄБРР, цього разу в сумі 25 млн євро для підтримки п’яти комунальних підприємств, при тому дехто з депутатів називав таке рішення безглуздим.
Наразі ширяться чутки про те, що маріупольські радники Андрія Івановича потенційно можуть очолити згодом якісь з комунальних підприємств Львова, а позаштатне радництво може бути низьким стартом у цьому забігу. Офіційних підтверджень цьому поки немає, як кажуть, поживемо – побачимо.