Сьогодні, 24 вересня, за ініціативи голови облради Олександра Ганущина депутатський корпус облради заслухав інформацію щодо проведення видатків по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій у Львівській області.
Відтак депутати вирішили рекомендувати головам районних державних адміністрацій та головам виконавчих органів місцевих рад звільнити із займаних посад осіб, що прийняли рішення про повернення раніше відкритих асигнувань субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.
А також звернутися до Національного антикорупційного бюро України щодо проведення досудового розслідування дій посадових осіб Міністерства фінансів України та першого заступника голови Державної казначейської служби України В. Дуди за ознаками злочину, передбаченого статтею 364 Кримінального кодексу України «Зловживання владою або службовим становищем», стосовно призупинення проведення видатків місцевих бюджетів по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.
Відтак депутати обласної ради звернулися до Національного антикорупційного бюро України щодо проведення досудового розслідування дій посадових осіб Міністерства фінансів України та першого заступника голови Державної казначейської служби України В. Дуди за ознаками злочину, передбаченого статтею 364 Кримінального кодексу України «Зловживання владою або службовим становищем», стосовно призупинення проведення видатків місцевих бюджетів по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.
«Львівська обласна рада стурбована діями вищих посадових осіб Держави, зокрема посадових осіб Міністерства фінансів України та першого заступника голови Державної казначейської служби України, які, реалізовуючи свою владну управлінську функцію, неправомірно втручаються у бюджетні відносини органів місцевого самоврядування.
Зокрема, перший заступник голови Державної казначейської служби України В. Дуда скерував до місцевих фінансових органів лист, котрим повідомив про призупинення проведення видатків місцевих бюджетів по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та необхідність надання згоди на відкликання раніше відкритих асигнувань субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. В основі мотивації своїх дій посадовець зазначив, що керується дорученням Міністерства фінансів України.
Однак Львівська обласна рада вважає, що такі дії представників центральних органів влади є неправомірними, оскільки чинне законодавство України достеменно регламентує порядок та підстави призупинення проведення видатків бюджетів.
Пункти 2 та 3 Порядку призупинення бюджетних асигнувань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2002 № 319 визначають, що призупинення бюджетних асигнувань передбачає припинення повноважень на взяття бюджетного зобов’язання на відповідну суму на строк від одного до трьох місяців у межах поточного бюджетного періоду шляхом внесення змін до помісячного розпису асигнувань загального фонду бюджету або помісячного розпису спеціального фонду бюджету. Рішення про призупинення бюджетних асигнувань приймає Міністр фінансів України, Міністр фінансів Автономної Республіки Крим, керівник місцевого фінансового органу на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до нього документів. Рішення про призупинення бюджетних асигнувань оформляється наказом Міністерства фінансів України або розпорядженням про призупинення бюджетних асигнувань Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим, місцевого фінансового органу.
Таким чином,положення фінансового законодавства передбачають, що призупинення бюджетних асигнувань можливе лише за рішенням визначеного кола посадових осіб на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії.
Проте відсутня будь-яка інформація про існування наказу Міністра фінансів України, належним чином складеного протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії. Отже, законних підстав для призупинення бюджетних асигнувань не існує.
Відповідно до статті 364 Кримінального кодексу України, зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи, використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З огляду на це, ми, депутати Львівської обласної ради, як представники територіальних громад Львівської області, просимо Вас провести досудове розслідування обставин призупинення проведення видатків місцевих бюджетів по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій посадовими особами Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України і вжити заходів для притягнення винних осіб до відповідальності, визначеної законодавством України», – йдеться в зверненні.
Коментарі
Позначки: Ганущин, Львівська обласна рада