У Львові 9 квітня стартувала просвітницька кампанія «Без поліетилену».
За задумом організаторів, акція сприятиме тому, щоб заклади торгівлі міста, змінювали свої стандарти обслуговування і популяризували практику закупівлі продуктів у багаторазову тару.
Першим серед заходів кампанії сьогодні став «День без поліетилену». У гіпермаркетах і супермаркетах міста мінімізували так звані пакети-«майки» у відділах, залишивши поліетиленові рукавички та пакети лише в овочевих та рибних відділах, натомість на стійках виклали паперові пакети для упаковки хліба, овочів, кондитерських виробів та ін. У деяких супермаркетах із кас повністю забрали поліетиленові пакети, як альтернативу тут пропонують паперові пакети з ручками та багаторазові екоторбинки, а також дають можливість покупцям купувати вагові товари у власну тару і наліпити цінник на власний контейнер. У більшості ж – паперові пакети продавали поруч із поліетиленовими – на вибір покупця.

Фото: 4studio
Широко анонсована акція, як виявилося, сьогодні стала несподіванкою для покупців багатьох популярних серед містян супермаркетів. Більшість відвідувачів із здивуванням реагували на пропозиції касирів придбати замість звичного поліетиленового пакету за 2 грн, паперовий пакет за 19.99 грн або ж багаторазову торбинку чи екопакет за ціною від 40 грн. Хтось навіть «не чув про це», а комусь це «зайве, бо так звик».

Фото: 4studio
Зрештою, і не всі потужні торгівельні мережі долучилися до кампанії. Популярні серед львів’ян супермакети мережі «Сільпо», до кампанії не долучилися. Як зазначили в адміністрації, мовляв, такі питання вирішують маркетологи… Тому, у мережі цих супермаркетів сьогодні, звично пакували хліб і кондитерські вироби у паперові пакети (це правило тут діє вже тривалий час), а всі інші продукти – у пакети-«майки» та поліетиленову плівку (нарізка, сири, ковбаси). На касі пропонували звичні для постійних покупців поліетиленові пакети різних розмірів.

Фото: 4studio
Як зазначив 32-річний працівник ІТ-компанії львів’янин Дмитро, який сьогодні відвідав «Сільпо» на вул. Виговського, він «обома руками «за» екологію і відмову від поліетилену, фінансово спроможний купувати паперові пакети, але не звик мати при собі багаторазову торбинку, а паперові пакети «не витримують ваги придбаного товару». Надійність і зручність у придбанні – ось якими для нього наразі є переваги користування поліетиленовими пакетами.
50-річна освітянка Леся Чайка, яка постійно відвідує супермаркет «Арсен» у найбільш густонаселеному, Сихівському районі Львова, з її слів, «в захваті від того, що у відділах супермаркету сьогодні з‘явилися паперові пакети різних розмірів для продуктів», але купувати екоторбинку вартістю від 40 грн або паперовий пакет за 20 грн, щоб донести додому запаковані у паперові пакети продукти, також не готова.
«Зазвичай, відразу після роботи заходжу у магазин. При собі рідко маю власну торбинку, зручніше придбати і принести покупки у поліетиленовому пакеті, який згодом можу використати в інших цілях», – так аргументує свій «неекологічний» вибір жінка.
А ось 50-річна жителька Львова Ольга Мілєр (за фахом – психолог) активно долучилася до кампанії з власних переконань здорового способу життя, збереження екології та економії сімейного бюджету. Жінка завітала до супермаркету «Сільпо» на проспекті Червоної Калини з власною тарою, яка виготовлена з біологічно-хімічно нейтрального полімеру.

Фото: 4studio
За її словами, те, що у супермаркетах надають можливість купувати продукти у власну тару – великий крок назустріч покупцю, який дбає за своє здоров‘я та довкілля, а також економити сімейний бюджет. Адже всі покупки у контейнерах вона складає у раніше придбану торбинку з тканини.

Фото: 4studio
Загалом, просвітницька кампанія «Без поліетилену» у Львові триватиме до 3 липня – достатньо, щоб городяни і виробники екопродукції стали ближчими одне до одного. У подальшому, окрім поступового переходу на альтернативне пакування у магазинах, протягом кампанії також будуть поширюватись просвітницькі відео- та аудіоролики, зокрема – у соцмережах. Також у місті відбуватимуться великі тематичні заходи – фестивалі та ярмарки.
Нагадаємо, у листопаді 2018 року виконком Львівської міської ради ухвалив рішення про обмеження використання поліетиленових пакетів.
За матеріалами УНІАН.
Коментарі
Позначки: Львів, пакет, поліетилен, супермаркет