Оголошено про старт кампанії «СТОП фальсифікат. МЕД»
22 січня 2020 року оголошено про старт кампанії «СТОП фальсифікат. МЕД», яка реалізовуватиметься в рамках масштабного медіапроєкту «СТОП Фальсифікат» за участю журналістської команди телеканалу 1+1 «ТСН Тиждень», ГО «Громадський контроль захисту прав споживачів», та за підтримки Уряду, Держпродспоживслужби та профільних асоціацій в галузі бджільництва.
Про це пише «Четверта студія» з посиланням на Аgronews.
Як повідомили ініціатори кампанії з виявлення фальсифікату меду на ринку України, її фактичний старт розпочнеться 10 лютого 2020 року. Традиційно, для виробників меду відводиться час, щоб «виправитися», прибравши з прилавків продукт, який не відповідає вимогам. Саме 10 лютого чотири групи експертів та журналістів відправиться у чотири регіони України, де будуть відібрані зразки меду в торговельних мережах. Зразки відібраної продукції доставляються до двох незалежних акредитованих випробувальних лабораторій для проведення досліджень. Кожен зразок продукції буде знеособлений та закодований комісією. Лабораторії визначають терміни проведення експертизи. Усі етапи та процеси будуть максимально відкритими завдяки онлайн трансляціям.
«Україна є світовим лідером виробництва меду на душу населення і стабільно входить в топ-5, а часом і в топ-3 країн-експортерів меду. Тому ми повинні зробити все для того, аби не лише закордонні споживачі насолоджувалися якісним і безпечним медом, але й щоб і ми, українці, були впевнені у тому, що ми споживаємо», – наголосив заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тарас Висоцький .
За інформацією директора Департаменту безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бориса Кобаля, сьогодні в Україні зареєстровано близько 5 тис. суб’єктів господарювання, які займаються переробкою меду. 75 із них має право експорту цієї продукції. При цьому 98% українського меду, виробляється на приватних пасіках.
Загалом в Україні щороку виробляється понад 70 тисяч тонн і експортується близько 50 тонн меду до понад 50 країн (країни Європи, Близького Сходу, США, Канади, Японії).
До фальсифікації можна віднести: фальсифікацію меду цукровими та глюкозо-фруктозними сиропами; підміну ботанічного або географічного походження меду; низькі показники якості, невідповідність стандартам натурального та корисного продукту.
Коментарі
Позначки: мед, фальсифікат