Відповідно до ухвали сесії Львівської міської ради «Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у м. Львові», у місті триває процес списання багатоквартирних будинків комунальної власності з балансу ЛКП. За інформацією департаменту житлового господарства та інфраструктури, станом на сьогодні списано 559 будинків.
Відповідно до цієї ухвали районним адміністраціям дано доручення про списання будинків з балансу місцевих рад для того, щоб мешканці, які є зараз співвласниками будинків, визначилися щодо форми управління даними будинками. Тобто, або створити ОСББ, або передати будинок на обслуговування управляючій компанії, або взяти будинок на самообслуговування.
«До 1 березня працюємо, аби списати максимальну кількість будинків з балансів ЛКП і місцевих рад. У кожній районній адміністрації створена робоча група по списанню будинків, яка займається цим питанням. Робоча група обстежує будинок, горищні приміщення, чи є там нежитлові приміщення, чи є додаткові споруди на території. Все це має бути описано в акті про списання будинку. За бажання, мешканці будинку також можуть увійти в робочу групу», – сказала під час брифінгу директор департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Ірина Маруняк.
Якщо ж до 1 березня 2019 року мешканці не визначаться, то буде проведений конкурс, відповідно до якого буде призначений управитель того чи іншого будинку.
«З моменту, коли розпочався процес списання, було створено 40 ОСББ. Тому мешканці активно вибирають два шляхи — або створення ОСББ, або вибір управляючої компанії. Сьогодні у Львові є 50 управляючих компаній — 40 комунальних, 10 приватних. Зараз тривають переговорні процеси між управляючими компаніями і мешканцями. Є протоколи будинків, які вже визначилися з управляючою компанією — це 138 будинків, але угод на управління ще не уклали, тому залишаються на обслуговуванні ЛКП», – додала Ірина Маруняк.
За її словами, коли будинок списується з балансу ЛКП, то він не залишається напризволяще, а до моменту визначення мешканців з формою правління залишається на обслуговуванні в ЛКП.
Якщо будинок переходить на управління до управляючої компанії, тоді розмір квартирної плати обумовлюється на договірних відносинах. Визначаються, які послуги є обов’язкові — прибирання сходової клітки, прибудинкової території, оплата за вивіз ТПВ, освітлення сходової клітки, поточний ремонт даху… Якщо мешканці хочуть ще якість інші роботи провести в будинку, тоді збільшується розмір квартирної плати, щоб акумулювати кошти в резервний фонд для проведення відповідних робіт.
Договір на управління будинком з управляючою компанією укладається на один рік. Якщо мешканці будуть незадоволені її роботою, то договір не продовжуватимуть, або зможуть розірвати його достроково і обрати іншу компанію”, — додає Ірина Маруняк.
Якщо мешканці визначаться з формою правління то зможуть скористатися програмами, які діють у Львові щодо фінансування ремонтних робіт в житлових будинках. На сьогодні у Львові діють дві програми: перша — це програма співфінансування проведення капітальних і поточних ремонтів, де 70% коштів виділяє місто, а 30% кошти мешканців; друга — програма «Теплий дім», якою можуть скористатися будинки, які є власності ОСББ. На цей рік на програму «Теплий дім» передбачено 5 млн. 914 тис. грн, а на програму «30/70» близько 10,5 млн. грн. Також передбачено кошти в районних адміністраціях на поточний ремонт житлового фонду.