Голову «Європейської Солідарності» Яворівського району Ігоря Самардака особливо представляти не потрібно: за час перебування на посаді голови Яворівської РДА Ігор Самардак вникав та допомагав мешканцям із різноманітних питань. Зараз, каже він, боляче дивитись на те, як влада як у області, так і районі, самоусунулась від проблем простих людей. Свідченням цього є десятки і сотні дзвінки від жителів Яворівщини із проханням у вирішенні тих чи інших питань. Самардак допомагає, але каже – левову частку усіх питань мала б вирішувати влада.
Зараз Ігор Самардак очолює Львівське АТП №14630 і наголошує: проблеми із владою прийшли навіть у галузь пасажирських перевезень. Це пов’язано і з карантином, але й не тільки. Діюча влада взагалі не замовила перевезення жодних пільгових категорій населення, які, згідно із законом, мають право від держави на пільговий проїзд у громадському транспорті області.
«Станом на зараз, немає жодних категорій пільговиків, яким є оформлене право безкоштовного проїзду. Обласна влада просто цього не зробила. У місті Львові є укладений такий договір, місто здійснює відшкодування. У Львові пільгові перевезення відновленні, але з незрозумілою рекомендацією чи то вимогою – здійснювати перевезення з 11 до 16 години. Знову ж таки, це залишено на розсуд водія», – пояснює Самардак.
Якщо поділити проблеми з перевезеннями окремо міста Львова і Львівської області, то тут є два різних підходи.
«Скажу відверто: у області це взагалі повний капець, а місто Львів сьогодні має велике бажання електорально догодити мешканцям. Кількість транспорту області може справлятись з кількість пасажирів, а у місті – навпаки: кількість транспорту, яка існує фізично, не може перевести всіх пасажирів. У місті Львові маршрутки не здатні перевести у години пік усіх пасажирів, а якщо випустити більшу кількість транспорту, то місто зупиниться у корках», – пояснює Ігор Самардак.
За словами Самардака, якщо і надалі маршрутки курсуватимуть лише з сидячими пасажирами, то доведеться піднімати вартість проїзду.
«Спочатку була необхідність обмежити карантинними заходами пільговий проїзд, хоча б тих категорій, які місто надало. Сьогодні є два питання існування транспорту в таких умовах: перше питання – це підняття тарифу. Як наслідок: всі будуть оплачувати завищений проїзд.
Самардак наголошує на необхідності дотримання карантинних обмежень, але каже, що влада взагалі не пояснила людям змін у транспортних перевезеннях як у Львові, так і у області.
«Місто Львів у змозі заплатити і купити транспорт, але вулиці фізично не помістять стільки одиниць машин. Якщо ми зараз з вами будемо хотіти у сидячому режимі перевести усю категорію ранкових пасажирів, то нам потрібно у два рази збільшити автобусний парк. Куди потім дівати ці автобуси у день? Вони будуть просто їздити пусті. Якщо платити водію повністю заробітну плату, а він буде виїжджати тільки зранку і ввечері, то якою повинна бути вартість проїзду?! Розумієте – є політика. І у місті Львові саме зараз – лише політика. Я завжди ненавидів популістичні рішень.Якщо б людям доступно пояснила влада, як здійснюватиметься проїзд в умовах карантину – все було б нормально», – наголосив Самардак.
Він також додав, що влада відмовляється допомогти перевізникам вийти з транспортного колапсу, який виник через пандемію коронавірусу.
«Пасажири б хотіли, щоб відновились одразу усі пільги, але є фізичні речі, які забезпечити не можна. Якщо ми ставимо перед собою завдання дотримання карантину в умовах ранкових перевезень, то всі повинні зрозуміти, що потрібно розділяти пасажиропотік. Не потрібно добивати машини, наповнюючи їх великою кількістю пасажирів. Великої кількості людей не зможе перевести навіть комунальний перевізник Львівської міської ради, якого у місяць дофінансовують на 20 мільйонів гривень. Це абсурд, бо ніхто не привезе 600 нових автобусів, які будуть випускати зранку, в обід ставити в парк, і знову випускати на вечір», – переконує голова Яворівської «Європейської Солідарності».
Ігор Самардак підсумовує: «Сьогодні виходити з транспортного колапсу Львів та уся область будуть дуже довго. Усі проблеми влада скинула на перевізників, а сама відсторонилась. Так би мовити, зробили це разом».
Коментарі
Позначки: Європейська Солідарність, Ігор Самардак, Самардак