Щоб їздити на самокаті, не потрібно особливо вчитись, вони легкі у керуванні і дозволяють зручно вибудувати свій маршрут
На сайті дружини мера Львова Садового з’явився черговий блог скандального урбаніста Андрія Білого, у якому він пропонує львів’янам залишити автомобіль вдома.
Про це пише Четверта студія.
Білий чомусь думає, що “Львів круто розвиває веломережу, і за останні 10 років у місті збудували понад 120 км велодоріжок і велосмуг”.
Також Білий пише, що велосипедну інфраструктуру у Львові почали активно розвивати у 2011 році після того, як велосипедисти дуже яскраво натякнули, що потребують безпечного і комфортного пересування містом.
Вони намалювали імпровізовану криву велосмугу на проспекті Свободи. Так привернули увагу місцевої влади, і вже незабаром у місті почали з’являтися перші велодоріжки на вулиці Вороного, а пізніше – і на Липинського.
“Зараз під час реконструкцій магістральних вулиць у Львові обов’язково закладають велосмуги чи велодоріжки. Найближчим часом у місті планують об’єднати веломережею Північну та Південну частини, а у перспективі – з’єднати усе місто. Тоді пересуватись містом на ровері стане максимально зручно”, – пише Білий і забуває додати, що зараз велодоріжки розкидані Львовом як сміття після вихідних біля Оперного театру.
“З кожним роком львів’яни все активніше користуються велосипедами. По-перше, це зручно. Не потрібно зайвий раз стояти у заторі, шукати місце для паркування тощо. По-друге, це корисно для здоров’я. 15-хвилинна поїздка ровером на роботу цілком може замінити ранкову розминку або горнятко кави. По-третє, можна стати частиною крутої спільноти львівських роверистів
Сумно спостерігати, що цього року швидкість розвитку веломережі майже зупинилась, але я сподіваюсь, що це явище тимчасове”, – переконаний Білий.
“Так-так, електричні засоби пересування стають невід’ємною частиною нашого міста. Щоб їздити на самокаті, не потрібно особливо вчитись, вони легкі у керуванні і дозволяють зручно вибудувати свій маршрут. Тому і не дивно, що легкий персональний транспорт постійно лише набирає популярності. Логічно, що гіроскутери, моноколеса, скейти, гіроборди, сігвеї, електричні самокати тощо вже в найближчому майбутньому стануть звичним атрибутом більшості містян.
Втім попри видимі переваги такого виду пересування, ми все ж бачимо деякі проблеми. Українське законодавство виявилось неготовим до появи нового виду пересування, тож зараз Верховна Рада має узаконити легкий персональний транспорт. Це потрібно, щоб користувачі цього транспорту стали повноцінними учасниками дорожнього руху, як от велосипедисти. У Львові на місцевому рівні намагаються якось врегулювати рух електросамокатів, втім загальна картина зміниться лише тоді, коли це питання вирішиться на рівні держави.
Окрім того, ніхто не скасовував людський фактор. На жаль, у нас бувають випадки, коли користувачі сервісів прокату самокатів залишають їх посеред тротуару, велодоріжки чи на дорозі. Нерідко можна спостерігати, як користувачі самокатів швидко і хаотично несуться тротуаром, наражаючи на небезпеку пішоходів. Можливо, чітке регулювання поведінки користувачів такого транспорту зі сторони законодавства якраз і допоможе уникати таких моментів.
До речі, з ростом популярності легкого персонального транспорту у Львові стає ще більш актуальним питання зручної велоінфраструктури. Якщо самокати будуть їздити зручними велодоріжками і велосмугами, то добре буде всім учасникам руху, у тому числі пішоходам, чия безпека надважлива”, – висловився Білий.
Скандальний урбаніст також чомусь думає, що “Львів – доволі компактне місто, тут справді можна і потрібно ходити пішки. Особливих умінь тут мати непотрібно, лише бажання і, можливо, натхнення виходити з дому трішки раніше”.
“Зараз у багатьох мікрорайонах Львова починають відкривати офіси, кав’ярні, заклади харчування. Щоб зустрітися з друзями чи попрацювати за ноутбуком, тепер не обов’язково брати машину і їхати в центр. Але місто коротких відстаней – це дуже довготривалий процес і приємно бачити, як Львів рухається в тому напрямку. І це означає, що кількість необхідних поїздок буде суттєво зменшуватись, просто не буде потреби кудись їхати, якщо все буде в пішій доступності. Звісно, що цей варіант – не для всіх, але решті буде значно комфортніше почуватись на дорогах”, – йдеться у блозі.
Водночас Білий хоча б визнає, що “зараз у пішоходів є цілком об’єктивні претензії та незручності, які заважають повністю насолодитися пішим пересуванням. Це і не завжди зручна інфраструктура, вузькі тротуари, паркування автомобілів на хідниках”.
“Втім, погодьтесь, що сьогодні пересуватися містом пішки в рази комфортніше, ніж скажімо, 10 років тому? У майбутньому, сподіваюсь, що умови для пішоходів будуть лише покращуватись. Незабаром у Львові реалізують «Зелену лінію» – з’єднання районів з центром зручними велосипедно- пішохідними доріжками, які йтимуть через зелені зони. Вже цього року мають реалізувати першу ділянку «Зеленої лінії» на Сихові, а потім такі «зелені лінії» мають облаштувати у всьому місті. Це грандіозний проект, який дозволить розвантажити місто і показати, що пересування пішки або на велосипеді чи самокаті – це зручно і безпечно.
Як бачимо, Львів доволі впевнено розвиває альтернативні види пересування, хоч і не так швидко, як би хотілось. Автомобіль уже не може бути єдиним способом пересуватись містом. Розширення вулиць, будівництво суперрозв’язок не врятує нас від заторів і загазованого повітря. Так що таки доведеться зробити це місто комфортним і безпечним для усіх учасників руху”, – підсумував Білий.