Сьогодні, 28 вересня, у міській раді презентували напрацювання щодо впровадження інституту старостів у Львівській міській територіальній громаді.
Про це пише Четверта студія з посиланням на прес-службу ЛМР.
Зокрема, робоча група напрацювала положення, які викладені в двох документах. Йдеться про положення про старостинські округи, про самого старосту, його посадові обов’язки та про громадське обговорення кандидатури старости. Відповідні проекти ухвал будуть винесені на розгляд чергового пленарного засідання.
«До складу Львівської МТГ, окрім Львова, увійшло ще 19 населених пунктів. Закон передбачає для менших громад, які увійшли до складу більшої, мати інститут старостів, які б могли представляти інтереси меншої громади у Львівській міській раді. Протягом року законодавець опрацьовував документ і в липні було внесено зміни в закон. Зокрема, Верховна Рада зобов’язала громади прийняти Положення про старостів, про старостинські округи до листопада цього року», – розповів директор департаменту міської агломерації Юрій Лукашевський.
На виконання цього закону, розпорядженням міського голови була створена робоча група на чолі з керуючою справами виконкому Наталією Алєксєєвою. До складу увійшли заступник міського голови з містобудування Любомир Зубач, директор департаменту міської агломерації Юрій Лукашевський, а також по одному представнику від кожної депутатської фракції. Завданням робочої групи було напрацювання трьох вищевказаних положень.
«Робоча група працювала понад місяць. Ми розробили варіант, за яким пропонуємо у Львівській міській територіальній громаді створити 6 старостинських округів і будемо презентувати на найближчій сесії ухвалу про затвердження цих округів та положення про старосту і про громадське обговорення кандидатури старости», – розповіла Наталія Алєксєєва.
Директор департаменту міської агломерації розповів про принципи формування старостинських округів..
«19 населених пунктів, які увійшли до Львівської МТГ, раніше були об’єднані у 10 місцевих рад. Але вони відрізнялися кількістю населення, територією, тобто вони не були рівномірними. А ми хотіли, щоб функціонал і навантаження на старостів був приблизно однаковий. Щоб не було так, що, умовно кажучи, один староста відповідає за 20 тис. людей, а інший – за 1 тис. чи за 2 тис. мешканців. Це очевидна диспропорція, хоча повноваження, зарплата є одинакові. Тому, на сесії буде запропоновано прийняти рішення акцептувати схему з таких 6 старостинських округів:
• Винниківській, з населенням понад 20 тис. людей.
• Лисиничівський, куди увійде ще с.Підбірці – тут живе понад 5 тис. мешканців
• Дублянський, куди увійде с.Ситихів, с.Малі Підліски та с.Малехів – тут живе близько 15 тис.мешканців.
• Північний, куди увійде 8 сіл: Великі Грибовичі, Малі Грибовичі, Збиранка, Гряда, Воля – Гомулецька, Зашків, Зарудці та Завадів – найбільший за територією і один з найменших за кількістю населення.
•Брюховицький.
•Рудненський, куди увійдуть ще с. Рясне Руське та Підрясне.
Логіка в тому, що староста має бути достатньо завантажений. Він входить в апарат виконавчого комітету, має досить високу заробітну плату, по статусу це є рівень заступника міського голови. Ми очікуємо, що від старости буде достатньо користі для приєднаних громад», – розповів Юрій Лукашевський.
У положенні про старосту визначено, що він насамперед є проектним менеджером у своєму населеному пункті, відповідальністю якого є розвиток своєї громади.
Основні завдання старости:
• вирішувати складні проблемні питання громади, вести складніші проекти, реалізація яких мала б принести значну користь для своєї громади.
• опікуватися питанням розвитку своєї громади через підвищення інвестиційної привабливості, створювати нові робочі місця, залучати інвестиції в громаду.
• тісний контакт з мешканцями: спілкування, прийом громадян, вирішення нетипових проблемних питань, знаходження нестандартних рішень.
Додамо, що положення не забороняє старостам бути членами виконавчого комітету. «Але закон не зобов’язує включати старост у склад виконавчого комітету. Водночас закон наділив їх повноваженнями участі у засіданнях виконкому та сесії міської ради з правом дорадчого голосу і з обов’язковим правом на виступ. Тобто, він має представницький статус. Він не є депутатом, але має частину таких повноважень, як і депутат Львівської міської ради. Плюс, він матиме зарплату, тому ми маємо право вимагати від нього більшої відповідальності.
Староста є підзвітний Львівській міській раді. Передбачено і законом, і нашим положенням щорічне звітування старости за результатами своєї роботи в окрузі. Бо є процедура дострокового припинення повноважень старости. В тому числі це може бути рішення Львівської міської ради про припинення повноважень за поданням міського голови», – пояснила Наталія Алєксєєва.
Також, відповідно до законодавства, робоча група напрацювала положення про громадське обговорення кандидатури старости.
«Закон передбачає таку процедуру: ініціатива висунення кандидата належить міському голові, далі кандидатура має пройти громадське обговорення. Його має підтримати від 10% до 20% виборців округу, в залежності від кількості населення. Після громадського обговорення, якщо кандидат збере на свою підтримку відповідну кількість голосів, його кандидатура може бути розглянута на сесії міської ради. Якщо сесія не затвердить кандидата, то він більше не має права висуватися на старосту», – розповів Юрій Лукашевський.
Після того, як сесія Львівської міської ради затвердить ці положення, розпочнеться процес висування кандидатур старостів. Зважаючи на те, що громадське обговорення триватиме щонайменше місяць, перші старости Львівської МТГ можуть бути затверджені вкінці року.