150 тис. грн. переплатить ЛКП «Зелений Львів» за туалети в парках міста, – Олег Бурханов
Директор з продажу ТзОВ “ТОІ ТОІ Системи Санітарні” Олег Бурханов розповів про те, як ЛКП «Зелений Львів» та його керівник Володимир Данилюк маніпулюють на тендерах.
– Директор ЛКП «Зелений Львів» Володимир Данилюк стверджує, що туалетні кабінки встановлено у парках ще у травні?
– Так, вони встановлені на основі тимчасового договору. Зараз же проходить тендер на закупівлю даних послуг, фінал якого відбудеться 16 липня по ЛКП “Зелений Львів”, а по дочірніх підприємствах «Зеленого Львова» 20 і 21 липня. Це перший тендер, який проводить це комунальне підприємство, досі через систему Prozorro воно саме цю послуг не закупало на конкурсній основі.
Раніше ми, як й інші компанії, працювали з ЛКП “Зелений Львів” за договорами. Останній договір у нас був укладений на період травень 2019 року – квітень 2020 року, в ньому ціна обслуговування одної кабінки становила 1200 грн. Все було нормально, оплата була вчасна, приємно було працювати. Наші кабінки стояли у парках до 30 квітня. Потім їх зняли, пояснивши тим, що через карантин туалетів не потрібно. Через два тижні, тобто у середині травня, нас запросили на розмову і запропонували знову поставити 50 туалетів у парках. Ми погодились, адже у нашої компанії в наявності 500 туалетів, які ми готові оперативно ставити, є спеціальні автомобілі. Ми готові були негайно і швидко це зробити, і за хорошу ціну – по 1000 гривень за обслуговування одної кабінки щомісячно. Домовились. Наступного дня приїхали підписувати договір, але керівник ЛКП «Зелений Львів» Володимир Данилюк показав пальцем вгору, натякаючи на те, чия це воля, і сказав, що наша пропозиція вже не розглядається, бо є інша компанія, яка буде це робити.
Пізніше ми дізнались, що укладено договори з іншою компанією по вищих цінах, на 60% і 100%, аніж ми пропонували. Однак коли побачили, що ці договори на два місяці, то зрозуміли, що варто подаватись на тендер. Тоді ми ще вірили, що конкурси відбуваються чесно. Написали комерційну пропозицію і зареєстрували її, щоб про нас не забули на тендері. Наступні місяці ми спокійно готувалися до тендера. У червні я дзвонив до Володимира Данилюка, щоб переконатись, що тендер буде. Він підтвердив, що тендер відбудеться, але разом з тим зауважив, що підприємству не підходять наші сині туалети, бо вони, «як прищі». На тому закінчили розмову.
2 липня тендерні закупівлі ЛКП “Зелений Львів” та дочірніх підприємств були оприлюднені на сайті Prozorro. Я побачив, що є три однакові тендери, в яких прописані дискримінаційні умови про виключний розмір, колір та рік виробництва туалетних кабінок. Тоді ми звернулись до юриста. Він пояснив, що якщо тендер оголошено на суму до 200 000 грн, то це допорогова закупівля. В такому випадку контролюючі органи не зобов’язані реагувати на наші скарги. До АМКУ можна поскаржитись, якщо сума закупівлі більша за 200 000, і в цьому випадку він змушений реагувати на скаргу учасників тендеру. А в даному випадку все безкарно. Через дочірні підприємства є можливість проводити допорогові тендери і прописувати будь-які, навіть дискримінаційні вимоги – розміри до міліметра, завищену ціну, робити все під “свої” компанії.
– Чому Ви вважаєте умови тендеру дискримінаційними?
– У технічному завданні, яке розміщено в системі Prozorro, прописані специфічні розміни кабінок, фекальний бак на 260 літрів, особливий зелений колір, а також рік випуску не раніше 2018 року. У нашої компанії зараз є сім видів туалетів, на всі випадки життя, але таких саме розмірів, як вони прописали, немає. Ми звернулись на наш, український завод із запитом, який виготовляє біотуалети, щоб замовити кабінки саме таких розмірів, які вказані в умовах тендеру, бо не хотіли відступати. Але нам відповіли, що не можуть виготовити кабінки саме таких розмірів. Тобто кабінки, які фігурують в тендері, закуплені закордоном, а не виготовляються в Україні. У Львові вони є лише у одній компанії, яка подалась до участі у тендері, і під яку, вочевидь, прописані його умови.
– Колір туалетних кабінок в цій історії відіграє фатальну роль?
– Це само по собі абсурдно. Ми проїхались по парках Львова, подивились на кабінки, які зараз в них встановлені іншою фірмою. Так от є як зелені, так і сині. Тобто комусь можна ставити сині кабінки, а наші блакитні – не підходять. В багатьох містах України, де ми працюємо, у парках, зонах відпочинку встановлені кабінки різних кольорів. Ніколи за 5-6 років нашої участі в державних конкурсах ми не стикалися з таким, щоб замовникам потрібен був конкретний колір, розмір і дата випуску кабінки. В будь-якій кабіні, будь-якого розміру можна ходити по потребі.
ЛКП «Зелений Львів» замовили кабінки 1.12 х 1.22. У ТОІ ТОІ є 1.14 х 1.14 , або ж 1.20 х 1.20 м. Тобто розходиться на пару сантиметрів різниці. Це ні на що не впливає, щоб ви розуміли.
– Чи справді кабінки ТОІ ТОІ не пристосовані до обслуговування людей з особливими потребами?
– Брехня. У нас є велика кількість кабінок для маломобільних груп населення, і ми про це говорили Володимиру Данилюку. Це великі кабіни з широкими дверима. І у нас їх більше, аніж 4 одиниці, як замовив ЛКП «Зелений Львів». З технічного завдання виглядає, що маломобільні групи населення отримають можливість скористатись туалетом лише в чотирьох парках, а не в 17, де ставлять туалети. А ми можемо поставити туалети для людей на візках у всіх 17 парках.
– Але у Вас немає малогабаритного спецтранспорту, який може рухатись по паркових доріжках?
– Ми запрошуємо пана Володимира Данилюка до нас, на підприємство у Львові чи Києві. Ми покажемо наш автомобільний парк, в якому є 3,5 тонні автомобілі «Варіо», які ми при потребі готові використовувати. Але ніхто такого завдання нам не ставив. В умовах тендеру також немає пункту про 3,5 тонні автомобілі. Скажу більше, біля наших туалетів, які раніше стояли в парках, є сміттєві баки. Великогабаритні сміттєвози, 10-15-тонні авто, їздять по парках, возять сміття, і це нормально. За таких умов критика щодо наших автомобілів є незрозумілою. По документах, малогабаритні автомобілі компанії, яка зараз у фаворі в керівництва ЛКП «Зелений Львів», знаходяться у Києві, вони беруть участь в тендерах на обслуговування пляжів, надають послуги там.
– Мешканці Львова дійсно часто нарікають на Вашу роботу?
– На нашому обладнанні великими літерами нанесено назву компанії і номер телефону. Якщо людина бачить якусь проблему, вона напряму повідомляє нам про це. У нас фіксується кожен номер і кожна розмова. Ми перевірили усі дзвінки зі Львова за весь минулий рік і першу половину цього року. Жодної скарги зі Львова не було. Від ЛКП “Зелений Львів” також жодних скарг чи на пошту, чи телефоном не було. Ми можемо надати докази. Все було ідеально. Слова Данилюка про скарги – це наклеп. Також безпідставними є його закиди, що ТОІ ТОІ не сплачує місцеві податки. У мене є зареєстрована наша пропозиція з підписом і датою від ЛКП “Зелений Львів”. Ми там пишемо, хто ми і на яких умовах готові надавати послуги. Там вказано, що ми зареєстровані у Львові і місцеві податки вже 20 років сплачуємо в міський бюджет Львова.
Скільки реально втратить бюджет Львова на тендерах з обслуговування туалетних кабінок у парках Львова?
Ми запропонували ЛКП «Зелений Львів» ціну 1000 грн за обслуговування одної кабінки. Відповідно, вартість обслуговування 34 кабінок до кінця року – це понад 200 тисяч гривень. Якщо взяти ціну, яку зараз сплачує підприємство за обслуговування однієї звичайної кабінки – 1600 грн і за обслуговування кабінки для людей з особливими потребами – 2000 грн, то за сім місяців до кінця року ЛКП «Зелений Львів» витратить на це 360 000 грн. Різниця між нашою пропозицією і пропозицією компанії-фафоритки вийде 150 000 грн. Це не 100 гривень, як стверджує Володимир Данилюк. Це суттєва сума.
Компанія ТОІ ТОІ є єдиним представником в Україні міжнародного концерну «TOI-TOI та Діксі», які є світовими виробниками туалетних кабін, душових контейнерів.
Представництва відкриті в 45 країнах світу.
ТОІ ТОІ працює в Україні з 2000 року у сфері послуг з оренди біотуалетів, залучає в Україну інвестиції, закуповує обладнання в українських виробників.
Коментарі
Позначки: Зелений Львів, Львів, парки, Садовий, туалети