Водіям слід бути обережними, навіть якщо авто виглядає бездоганно

Новини 17 Грудня, 2025 24

Seat Ateca, серйозно пошкоджений в Німеччині, дивом відродився як новий в Україні

Водії зазвичай вважають, що новіше авто автоматично краще, оцінюючи його стан лише з огляду на вік і менший пробіг. Проте звіти про історію від аналітичної компанії carVertical показують, що водіям слід бути вкрай обережними, навіть купуючи авто, які виглядають немов щойно з конвеєра. Звіти про історію розкрили шокуючу правду щодо Seat Ateca 2019 року випуску, показавши, як він виглядав незадовго до ввезення в Україну.

​Seat Ateca — це компактний позашляховик, що ідеально підходить для поїздок на вихідні, перевезень спорядження чи доставки матеріалів для ремонту. Здавалося, що це чудове сімейне авто за дуже вигідною ціною: пробіг майже 84 000 км і ціна нижча за середню ринкову. Але саме цей Ateca, що провів свої перші роки в Німеччині, виявився не таким уже й вигідним. У листопаді 2023 року він потрапив у ДТП.

​Аварія була серйозною, а пошкодження оцінювали у 40 000–50 000 євро (1 980 538–2 475 673 грн). Подеколи вартість відновлення пошкодженого авто до оригінального стану може перевищувати його ринкову вартість. І саме це сталося з нашим Ateca.

​Після такої аварії наступною зупинкою цього авто мало бути звалище, але все склалося зовсім по-іншому. Ateca було швидко продано після ДТП. До червня 2024 року його було зареєстровано в Україні та кілька разів перепродано.​

Відродився, мов фенікс із попелу

​Натрапивши на оголошення цього авто в Україні, експерти ринку carVertical ледве повірили своїм очам. Ateca виглядав ідеально — ні подряпин, ні вм’ятин. Блискучий, свіжий, ніби нічого й не сталося.

​В оголошенні був згаданий імпорт авто, але про її аварійне минуле в Німеччині зручно забули. Жодного слова про ДТП. Жодного натяку щодо причини продажу. Попри те, що бензинові Ateca рідко зустрічаються в Україні, їх зазвичай продають за ціною від 18 000 до 22 000 доларів США (від 759 343 до 928 087 грн). Хоча ціну на Ateca й виставлено на нижній межі діапазону, навряд чи її можна вважати правдоподібною.

​Ціна, що нижча за середню, має насторожувати. Це може означати, що стан авто гірший, ніж зазначено в описі. Нечесні водії часто продають транспортні засоби з пошкодженнями чи скрученим пробігом за нижчою ціною, щоб покупці не ставили зайвих запитань, особливо якщо авто виглядає бездоганно після ремонту.​

Безпека є головним питанням, але країни все ще не вживають відповідних заходів

​Дехто стверджує, що справа не в пошкодженні авто, а в якості його ремонту. Чимало людей, і навіть компаній, купують пошкоджені авто, латають і перепродають їх. Проте якість ремонту інколи не відповідає вимогам безпеки.

​«Якість ремонту авто завжди має значення. Дешеві деталі та косметичний ремонт можуть покращити зовнішній вигляд авто, але безпека — це інша справа. Серйозна аварія може пошкодити конструкцію авто, тож зони деформації слід міняти, а не просто вирівнювати. Може знадобитися повна заміна подушок безпеки, включно з модулями, датчиками та проводкою. Навіть після цього сучасні системи безпеки можуть вважатися ненадійними», — пояснює Матас Бузеліс, автомобільний експерт carVertical.

​Безпека — це важлива причина обміну даними про історію транспортних засобів між країнами. Не маючи цих даних, водії можуть несвідомо придбати вживані авто з прихованими пошкодженнями чи проблемами безпеки. На сьогодні, якщо авто використовується в одній країні з моменту виготовлення, місцеві органи зазвичай мають повну історію його використання. Але коли автомобіль імпортується, його історія не завжди «подорожує» разом із ним, через що водії не знають про потенційні ризики.

Підхід «спочатку внутрішні інтереси», що існує в деяких країнах Європи, ставить під загрозу захист споживачів на рівні ЄС та ширші цілі єдиного ринку. Крім того, через масовий імпорт авто з країн Заходу така недоступність даних ставить під загрозу споживачів в інших країнах — особливо на ринках, що чутливі до цін, як-от Україна.

За даними carVertical, 40,7 % усіх уживаних авто, перевірених клієнтами компанії в Європі протягом перших 11 місяців цього року, мали записи про пошкодження. Через неузгоджений обмін даними між країнами деякі важливі факти про пошкодження цих авто можуть лишатися невідомими.

«Автомобіль із серйозною ДТП завжди коштуватиме менше, ніж без неї. Тож завжди слід перевіряти історію авто щодо минулих аварій, пробіг і зміну власників. Якщо після цього інтерес до авто не зник, слід звернутися до авторизованого сервісного центру. Варто показати їм звіт і попросити ретельно оглянути відремонтовані деталі. У разі проходження техогляду слід торгуватися до останнього. Історія та будь-які недоліки мають призводити до зниження ціни. Натомість купівля таких авто без торгу ускладнює перепродаж, адже наявні неприємні факти стають приводом для зниження ціни», — зазначає пан Бузеліс.

Коментарі

Позначки: , ,