У Львові звернулися із заявою до правоохоронних органів через підкуп виборців.
Як пише «Четверта студія», про це повідомили у прес-службі Львівської обласної організації партії «Європейська Солідарність».
Як зазначається у тексті заяви до поліції, «в соціальних мережах, а також у друкованому вигляді біля дільниць, та, за деякими повідомленнями, на самих дільницях розповсюджується інформація про розіграш призів, що проводиться соціологічною агенцією «Фама» серед осіб, що взяли участь у голосуванні 22 листопада 2020 року на повторних виборах Львівського міського голови та виконали відповідні умови загальновідомо, що так звану соціологічну агенцію «Фама» безпосередньо пов’язують з чинним міським головою Львова, що є кандидатом на посаду голови Львівської ОТГ. Вважаємо, що подібні дії зі сторони соціологічної агенції «Фама» мають на меті ні що інше, як вплинути на виборця в день голосування».
Текст заяви надаємо у повному обсязі:
«Заява
про вчинення кримінального правопорушення та іншу подію
Нам стало відомо, що в соціальних мережах, а також у друкованому вигляді біля дільниць, та, за деякими повідомленнями, на самих дільницях розповсюджується інформація про розіграш призів, що проводиться соціологічною агенцією «Фама» серед осіб, що взяли участь у голосуванні 22 листопада 2020 року на повторних виборах Львівського міського голови та виконали відповідні умови.
Загальновідомо, що так звану соціологічну агенцію «Фама» безпосередньо пов’язують з чинним міським головою Львова, що є кандидатом на посаду голови Львівської ОТГ.
Вважаємо, що подібні дії зі сторони соціологічної агенції «Фама» мають на меті ні що інше, як вплинути на виборця в день голосування.
Водночас, відповідно до частини третьої статті 14 Виборчого кодексу України застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця, забороняється.
Частина шоста статті 57 Виборчого кодексу України передбачає, що надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян), пільг, переваг, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних та нематеріальних активів, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), згадуванням імені такого кандидата (кандидатів) або партійної символіки, вважається підкупом виборців.
Згідно з частиною третьою статті 19 Виборчого кодексу України особи, винні в порушенні законодавства про вибори, виборчих прав виборців, кандидатів, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу, притягаються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом.
Кримінальний кодекс України встановлює кримінальну відповідальність за підкуп виборців. Так, статтею 160 цього Кодексу передбачено відповідальність, в тому числі, за пропозицію, обіцянку або надання виборцю неправомірної вигоди за вчинення або невчинення будь-яких дій, пов’язаних з безпосередньою реалізацією ним свого виборчого права. Відповідно до примітки вказаної статті Кодексу під неправомірною вигодою слід розуміти продукти харчування, спиртні напої та тютюнові вироби, незалежно від їх вартості, а також грошові кошти, товари (крім матеріалів агітації, визначених законом), послуги, роботи, пільги, переваги, подарункові сертифікати, цінні папери, кредити, лотерейні білети, інші матеріальні та нематеріальні активи, вартість яких перевищує 0,06 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що на безоплатних або на інших пільгових умовах пропонуються, обіцяються, надаються кандидатам, виборцям чи одержуються ними.
Відтак, є всі підстави вважати, що соціологічна агенція «Фама», умисно та/або на замовлення зацікавлених осіб, намагаються здійснити незаконний вплив на виборців з метою забезпечення підтримки конкретного кандидата.
Зауважимо, що це не перша спроба осіб, що пов’язують з одним з кандидатів, незаконно впливати на волевиявлення виборців. Зокрема, Львівська територіальна організація політичної партії «Європейська Солідарність» уже зверталась до правоохоронних органів щодо акції «Качни дільницю».
Вважаємо, що використання подібних технологій в день голосування є неприпустимим та не відповідає законодавству.
Тому, враховуючи вище зазначене та з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів суб’єктів виборчого процесу, гарантування вільного волевиявлення та дотримання законності, а також притягнення до відповідальності осіб, винних у порушені норм чинного законодавства, керуючись законом України «Про Національну поліцію», статтями 14, 19, 57 Виборчого кодексу України та статтею 214 Кримінального процесуального кодексу України ,
ПРОСИМО:
Розглянути цю заяву, перевірити інформацію, зазначену в ній, та відповідно до статті 214 Кримінального процесуального кодексу України внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати нам, як заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Вжити всіх можливих заходів з метою негайного припинення описаних правопорушень та забезпечення вільного волевиявлення виборців в день повторного голосування на виборах Львівського міського голови 22 листопада 2020 року.
22 листопада 2020 року».
Коментарі
Позначки: Fama, вибори, виборці, дільниця, заява, підкуп, поліція