Соціологічні агенції стають однією із форм прихованої політичної агітації, – Княжицький

Новини 24 Липня, 2020 389

Микола Княжицький. Фото 4studio

Відомий соціолог стверджує, що сам собі замовив соціологічне дослідження у Львові

Однією з форм прихованої політичної агітації стають соціологічні агенції.

Про це пише “Четверта студія” з посиланням на допис у Фейсбуці народного депутата фракції “Європейська солідарність” Миколи Княжицького.

“Це не є нова практика у світових політтехнологіях. Коли громадяни бачать свідчення експерта соціолога , який стверджує, що кандидат С. – непереможний, а кандидатку Ю. взагалі не згадує в опитуваннях, то практичний виборець точно віддасть голоси за кандидата С, кандидата К. , якого соціолог поставив на друге місце, як головного конкурента кандидата С, але точно не кандидатку Ю (позначення умовні з дотриманням балансу між чоловіками і жінками)”, – йдеться у дописі.

Як наголосив Княжицький, соціологічні агенції зобов’язані у виборчих опитуваннях подавати інформацію про замовника.

“Щоб такого не відбувалося, законодавець передбачив у виборчому кодексі норму, відповідно до якої усі соціологічні агенції зобов’язані у виборчих опитуваннях подавати інформацію про замовника. Таке ж зобов’язання мають засоби масової інформації, які поширюють ці дослідження. Цікаво: закон не уточнює, що ця норма діє лише у час виборчої кампанії, а отже вона не має обмежень у застосуванні.

Українські політтехнологи і медіа часто її ігнорують. Зазвичай для цього використовують фірми, які до фахової соціології не мають жодного стосунку. Але деколи порушеннями закону і етики не гребують і відомі соціологи, які погоджуються ставати інструментом в руках недобросовісних політтехнологів”, – додав політик.

За його словами, вчора у Львові очільник відомої соціологічної групи “Рейтинг” Олексій Антипович презентував “дослідження” про виборчі настрої львів’ян.

“Цікаво, що ні сам відомий соціолог, ні сайт агенції, ні численні медіа від “медведчуківських” до “свободівських” не називають замовника дослідження.

На моє запитання про замовника у прямому ефірі ток-шоу Олексій Антипович стверджує, що замовив дослідження сам собі. Звучить це дивно, бо тоді соціологи і шлюб мали б брати самі з собою, хоча ні церква , ні держава шлюби такі не визнає). Але навіть у такому неправдоподібному випадку замовник має бути вказаний агенцією і у медіа.

Цікаво, що на прес-конференції керівник “Рейтингу” згадував інше досдідження, яке ця авторитетна фірма проводила у лютому, у якому назвав замовника з Міжнародного республіканського інституту. Чому ж не називає зараз? Бо тоді, припускаю було дослідження, а зараз передвиборча маніпуляція”, – розповів Княжицький.

Він також додав, що виправдання керівника відомої агенції на кшталт “я сам собі замовив” такі ж вірогідні, як і слова маленького хлопчика, який стверджує, що не він розбив чашку, а вона сама впала зі стола.

“І якщо у загальнонаціональній політиці такі маніпуляції уже трапляються рідко, то місцеві “царьки” і “олігархики” що довго даватимуть “підзаробити” як “лівим” фірмочкам, так і досвідченим соціологам”, – переконаний народний обранець.

Додамо, учора під час програми «Говорить Великий Львів» директор соціологічної групи «Рейтинг» Олексій Антипович заявив, що народився у Полтаві, вчився у Львові, а зараз живе у Києві. За його словами, він особливо любить ці три міста, тому вирішив за власні кошти провести соціологічне дослідження для цих міст, щоб показати рейтинги кандидатів людям, які тут проживають.

Він запевняв, що замовником виступив сам і соціологія проведена за особисті гроші соціологічної групи «Рейтинг».

Коментарі

Позначки: , ,