Суспільство

Знущання над пам’яттю Героїв: у Львові розкритикували назву українського пива

Львів знову вляпався у скандал, пов’язаний із Героями українсько-російської війни. На цей раз у місті реалізовували пиво «Герої не вмирають», однак таку ініціативу розкритикували родини Героїв. Мовляв, недоречний хайп і просто відсутність будь-якої моралі та етикету.

Про що йдеться? Броварня Varvar brewery назвала своє нове пиво «Герої не вмирають», присвятивши назву колезі, який загинув на війні. Цю ініціативу підтримали не всі. У коментарях компанію звинуватили у «хайпі» на Збройних силах.

«Дивні речі творяться з суспільством….

Не можу зрозуміти, чому вже цілих два дні люди купляють та п’ють пиво «Герої не вмирають», так ще й вихваляються у мережі.

Театр пива «Правда», ви серйозно вважаєте, що це етично? Цим гаслом ми 9 років вшановуємо пам’ять наших рідних, проводжаємо в останню путь наших Героїв.

Театр пива «Правда» / PravdaBeerTheatre , я, дружина Героя Небесної Сотні, вимагаю в терміновому порядку вилучити цей продукт з продажу та принести публічні вибачення сім‘ям загиблих Героїв!», – написала у фейсбуці дружина Героя Небесної Сотні Наталія Дигдалович.

Заступник командира взводу Сухопутних військ ЗС України Володимир Зінченко додає, що українські гасла та ставлення до них з часом стають чимось буденним. Люди звикають, втрачають розуміння змісту, сакральності фрази.

«От і тут маємо приклад того, як гасло “Герої не вмирають”, на думку виробників пива та частини суспільства, впроваджують у культуру споживання пива. Мабуть , представники культури пива не розуміють, що гасло “Герої не вмирають” – не просто слова, це українська жертовність за ідеї демократії та української незалежності, це біль родичів героїв, що віддали життя за Україну, це біль та зміст життя в сьогодення боротьби з раш….кою.

Для прикладу, щоб було зрозуміло: назвіть пиво “Голокост” або “ Голодомор”, “Пливе кача” чи “Герої Бахмуту” , ну на крайній випадок – “жертвам MH17” (хто не в курсі, це збитий каца…пами літак, де загинули дорослі і діти). Ще продовжувати, підкидувати тупі ідеї назви пива, чи досить?

Щоб було ще зрозуміліше на побутовому рівні. Просто уявіть собі ось таку картину.

На питання, ти чим так набухався? – відповідь: «Та напився «Героями не вмирають». Або уявіть урну, а там пляшки з «Героями не вмирають», чи до бармена: «Налий мені теплого «Герої не вмирають».

Ну як, зрозумілий абсурд та кощунство такої назви для продукту бродіння? А?

Друзі, зайдіть на сторінку Varvar brewery https://www.facebook.com/varvarbrew та поясніть виробнику, що є сакральні речі, які, як червоні лінії, перетинати не можна», – пише він у своєму дописі.

Прихильники пива також залишили оцінки та світлини продукту Varvar brewery на платформі Untappd, де користувач може ділитися пивними знахідками з іншими людьми. Там пиво «Герої не вмирають» оцінили майже на 4 бали з 5.

Навіть попри те, що напій був благодійним, як зазначили в броварні, користувачі вважають, що так Varvar brewery лише зганьбили свою репутацію.

За словами представників компанії, команді дуже шкода, що ця ініціатива спричинила негативний відгук, писала газета «Високий замок».

«Ми ухвалили дещо необдумане та емоційне рішення взяти саме цю назву –  „Герої не вмирають“. Влітку ми втратили друга та колегу, наш пивовар Ярослав загинув на полі бою, і ця фраза, попри всю болючість – бо герої вмирають – стала для нас тим, в чому ми хотіли переконати самих себе. До речі, абсолютно весь прибуток від продажу „Героїв“ йде до БОН [Благодійне Об’єднання Нації]», – зазначили у броварні.

«Вибачте, будь ласка, кров бійців – не фарба для ваших етикеток. І тим, що у вас самих колега пів року тому загинув, виправдовуватися не треба. Хотіли б – зробили б іменний випуск. Але ви вирішили по площинах», – додав Віктор Трегубов, співзасновник партії «Демократична сокира».

Він також зазначив, що пресслужба броварні залишала вподобайки під коментарями людей, які критикували противників «Герої не вмирають». Зокрема йдеться про коментар, де незгідних назвали «к*нченими у*бками».

У компанії пообіцяли надати всі звіти щодо благодійності, попросивши «зрозуміти», що вони – пивовари, які роблять те, що вміють, аби допомогти.

…Замість висновку.

У Львові не можуть без скандалів. Навіть на рівному місці. І навіть на таких чутливих для суспільства темах…

Олег ДОВГАНИК, головний редактор ІВ «Четверта студія»

Коментарі

Олег Довганик