У Львівській міській раді нарешті помітили проблему з паркуванням у місті. Принаймні, на останній сесії ЛМР депутати затвердили перелік вулиць, на яких заборонено паркуватися. А порушникам відтепер доведеться шукати своє авто на арештмайданчику, куди його доставить евакуатор. Андрій Іванович у своєму п’ятничному казанні urbi et orbi звернувся до свідомості водіїв і закликав: «Паркуйтесь там, де дозволено, і не робіть клопотів ні собі, ні іншим». Хто ж не почує цих слів, для тих одразу названо тариф за повернення машини з арештмайданчика – понад 1000 грн.
Те, що майже на 12-му році на посаді міського голови Андрій Садовий нарешті звернув увагу на задавнену проблему, – тішить. Як кажуть, краще пізно, ніж ніколи. Цікаво, що цей крок в часі збігся із наміром закупити наступного року 100 великогабаритних автобусів. Якщо їх просто додати на вулиці, то автомобільний рух у місті просто зупиниться, і не лише в тих місцях, де стабільно «корки». І з огляду на цей факт, рішення ЛМР варто вітати. Принаймні, є надія, що ситуація бодай частково розв’яжеться – якщо ухвалені рішення послідовно виконуватимуть.
Але саме тут є чималі сумніви. Ложкою дьогтю, яка псує чималеньку бочку меду, є дії львівського очільника, який, якщо це дуже потрібно, і сам може порушити правила, або ж спонукати до цього своїх підлеглих. У листопаді Андрій Садовий, запізнюючись на важливу зустріч, змусив свого водія порушити ПДР проїхавши по вулиці Дорошенка. Однак це лише штрих до загальної картини.
Ще одна дрібниця захована у самому списку вулиць, на яких заборонено паркування та зупинка авто. Переважно це магістральні вулиці в центрі чи неподалік центру. Серед них, зокрема знаходимо вулицю Словацького. Паркування тут заборонено і на парній, і непарній стороні. Давно пора… Але в іншому документі, а саме в Переліку вулиць, де дозволено паркування, знаходимо цю ж вулицю Словацького – 30 паркомісць. Оскільки останній документ, принаймні в цій частині ніхто не скасовував, то, як кажуть, ви там спочатку розберіться. Але це знов таки, штрих до того ж таки полотна.
Насправді неправильне паркування створює проблеми, які вимірюються мільйонами гривень. З липня 2017 року «Львівелектротранс» почав моніторити збитки від простою трамваїв. За чотири місяці трамваї через це простояли понад 320 годин, а збитки підприємства склали 1,6 млн грн.
Окрім того, у ЛМР знову почали говорити про будівництво підземних паркінгів. Йдеться про ділянки на площі Петрушевича, вулиці Університетській та площі Двірцевій. На Університетській навіть почали археологічні дослідження.
Але… І тут знову мушу поставити три крапки. Розмови про підземні паркінги ведуться вже багато років. Однак археологічні дослідження на Університетській – це найбільший успіх за всі ці роки. Далі справа не зрушила, і немає надії, що в осяжній перспективі переросте в якісь реальні рухи. Наприклад, не відомо, коли з’явиться інвестор. Або ж у результаті геологічних досліджень виявиться, що запропонована ділянка не підходить до облаштування підземного паркінгу.
Тепер спробуємо розібратись із наявними паркінгами. Справді у Львові є чимало платних паркінгів, з року в рік зростають збори від них до міського бюджету. Але ось що цікаво. За інформацією, яку опублікував сайт http://tvoemisto.tv/, більша частина коштів, зібраних за паркування, надходить тільки від одного паркінгу – на вулиці Валовій. Всі інші паркінги – 0 грн, чи абсолютна мізерія.
Хоча у ЛМР постійно говорять про складність залучення приватного інвестора у такий непевний бізнес як підземні паркінги, тим не менше, він уже реально працює у цьому секторі. Принаймні можемо говорити про два – бізнес-центр «RIUS» на вулиці Гнатюка, де доба паркування коштує 100 грн, та підземний паркінг у ТЦ Форум – тут за 8 годин паркування просять 70 грн, а от за короткотермінове паркування, – до 3 годин, – взагалі безкоштовно. Тобто ринок вже фактично склався, там, де місто не заважало. Інша справа, що можливостей цих двох підземних паркінгів явно замало для центральної частини Львова.
Ще одна особливість Львова – пішохідна зона. І хоча міська влада поступово розширює її територію, включаючи до переліку нові вулиці, однак на практиці режим пішохідної зони повністю не дотримується. Передусім підприємцями, які мають бізнес на площі Ринок та прилеглих до неї вулицях. За правилами пішохідної зони вони б мали завозити товар тільки у визначений час. Так само мешканці мають право заїжджати в пішохідну зону для своїх потреб тільки на 15 хвилин. Життя в центрі міста – дороге задоволення, однак це, схоже, розуміють не всі.
А тепер власне про евакуатори. Проблема з паркуванням задавнена, і досі кавалерійські атаки міської влади не давали помітного ефекту. За чимало років в автомобілістів, які живуть чи працюють у центрі міста, виробились свої звички. Звичайно, евакуація коштує дорого, однак ймовірність того, що евакуатор забере саме ваш автомобіль є доволі низькою. Поруч же навіть не десятки, а сотні машин. Натомість місто має обмежену кількість евакуаторів. А тут треба юридично оформити евакуацію, завантажити автомобіль, відвезти на штрафмайданчик, повернутись за наступним. Отож, покружлявши кілька кіл по центру в пошуках місця для автомобіля, водій швидше за все зупиниться у більш-менш зручному для нього. І головне, щоб це не були трамвайні колії, – тут шанс наразитись на проблеми значно вищий.
Ну, а підземні паркінги? Судячи з усього, ця проблема дістанеться у спадок наступному міському голові.