Як пише “Четверта студія” з посиланням на Ukrainian People, у Карпатах в районі гірського масиву Свидовець раптово почали розширювати труднопрохідну дорогу.
Активісти побоюються, що це пов’язано з будівництвом одного з найбільших в Європі гірськолижних курортів, пише New York Times. Проект пов’язують з ТОВ Скорзонера, бенефіціарами якої є олігархи Ігор Коломойський і Геннадій Боголюбов. Місцеві чиновники запевняють, що дорожні роботи в горах до курорту відношення не мають.
Першим цей проект анонсував в 2016 році тодішній губернатор Закарпатської області Геннадій Москаль. Згідно з офіційними документами, саме Скорзонера розробляє детальний план гірськолижного комплексу, який передбачає будівництво 120 ресторанів і десятків готелів. У липні 2016 року представники компанії Коломойського в листі місцевим чиновникам писали про величезні масштаби і економічні переваги проекту Свидовець. У компанії запевняли, що зможуть реалізувати цей «видатний туристичний проект».
Скорзонера володіє гірськолижним курортом Буковель. Їй переданий в концесію аеропорт Івано-Франківська.
Коломойський не відповів на запити журналістів. Екс-кандидат в президенти від партії УКРОП Олександр Шевченко, який до обрання нардепом у 2014 році був директором ТОВ Скорзонера, заявив, що олігарх ніколи не цікавився будівництвом курорту в Свидовці. NYT пише, що Шевченко і зараз очолює Буковель. За його словами, інформація про причетність Коломойського до проекту Свидовець — «чутки» і «казки».
Активісти зазначають, що комплекс зруйнує унікальну природу Карпат, а також завдасть шкоди річковій системі Чорної Тиси.
Нинішній губернатор Закарпатської області Ігор Бондаренко каже, що розуміє побоювання активістів та екологів, але підкреслює, що регіон має гостру потребу в інвестиціях для фінансування розвитку і забезпечення робочих місць. В інтерв’ю Укрінформу він заявляв, що проект буде реалізований. «Безумовно він буде, тому що це розвиток», — говорив губернатор.
Прес-секретар президента Володимира Зеленського Юлія Мендель сказала журналістам, що доля цього проекту — не питання до президента.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що проект передбачає будівництво комплексу на 28 тис. туристів з власним аеродромом. Туристів на гору будуть піднімати 23 підйомники. Планується облаштувати 230 км лижних трас. Швейцарський Фонд імені Бруно Мансера в червні представив в Києві аналітичний звіт, в якому йдеться про причетність до проекту ТОВ Скорзонера.