Новини

Жителі Тернополя через страйк перевізників почали масово долучатися до флешмобу «#підвезу»

Жителі Тернополя після демаршу приватних перевізників, які у вівторок не вийшли на маршрути, почали масово долучатися до флешмобу «#підвезу», організованого 5 листопада ввечері в соцмережі після того, як стало відомо про намір перевізників не випустити 6 листопада  автобуси у рейси.

Як передає УНІАН, 6 листопада  в обідню пору у соцмережі «Фейсбук» також було створено дві групи: «#підвези ближнього Тернопіль» та «Підвезу, Тернопіль!». Станом на вечір 6  листопада, кожна з них вже налічує понад 1000 осіб, вони також функціонують в месенджерах «Телеграм» та «Вайбер».

«Ні! – саботажу маршруток та шантажу міської влади! Ідея групи: – для власників автівок, коли їдете кожного дня на роботу, або маєте свій певний маршрут з точки «А» в точку «Б», або просто плануєте поїздку і у вас є вільне місце в авто, і ви готові допомогти іншим зручно добиратись «по дорозі» з вами, тим самим познайомившись з іншими людьми, веселіше провести час в дорозі і оптимізувати витрати на паливо – ця група допоможе вирішити ці питання; для людей, яким набридло щодня зранку «запихатись» в маршрутку, яким веселіше проїхатись з кимось за компанію в авто, оптимізувати витрати часу на дорогу – ця група допоможе вам вирішити ці питання», – описав причину створення однієї з груп її адміністратор Андрій Кір.

У групах охочі водії масово повідомляють про те, в якій годині і звідки вони і куди виїжджатимуть, описують свій маршрут і скількох людей готові підвезти.
Тут же жителі міста дякують тим, хто їх сьогодні підвозив. Виявилося, що у флешмобі «#підвезу» взяли участь не лише водії, а й тернополяни, які через відсутність маршруток викликали таксі, але потім безкоштовно підбирали на зупинках інших пасажирів по своєму маршруту.

За інформацією УНІАН, станом на 7 листопада, у Тернополі другий день приватні перевізники не випустили автобуси на маршрути після відміни рішення про підвищення цін на проїзд в обласному центрі.
Наразі з перевізниками ведуться перемовини щодо пошуку компромісу. Начальник міського управління транспорту Ігор Мединський зауважив, що попри вчинений демарш розривати угоди з перевізниками мерія не планує.
Перевезення у місті другий день поспіль здійснюють 54 тролейбуси та 4 автобуси КП «Тернопільелектротранс». При цьому помітно, що у непікові години тролейбуси їздять напівпорожні.
“Зараз також відбувається засідання постійної комісії з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку щодо пошуку шляхів виходу з проблемної ситуації”, – зазначається у повідомленні.

Як повідомлялося, з 1 листопада в Тернополі були підвищені ціни на проїзд в громадському транспорті. При цьому готівковий тариф став найвищим в Україні: 8 грн у тролейбусі та 9 грн за проїзд в маршрутному автобусі. Тернополян ці тарифи обурили.

У Тернополі діє диференційована плата за проїзд. Для власників пільгової «Картки тернополянина» тарифи у тролейбусах з 1 листопада зросли з 3 до 5 грн (на 67%), у маршрутках – з 4 до 6 грн (на 50%).

При сплаті неперсоніфікованим електронним проїзним квитком або безконтактною банківською карткою пасажирам доводилося з 1 листопада платити 6 грн у тролейбусі (удвічі більше) та 7 грн у маршрутці (на 75% більше).

4 листопада о 12 год на Театральному майдані відбулася акція протесту проти запроваджених тарифів, участь в якій взяли орієнтовно 1 тис. осіб.

Після акції громадяни з 14 до 16 години перекрили рух на 5-ти дорогах, паралізувавши рух транспорту в центральній частині міста та повністю зупинивши електротранспорт.

5 листопада вранці понад 200 осіб провели пікет міської ради, вимагаючи скасування нових тарифів. Учасники акції протесту озвучили ультиматум, що якщо їхні вимоги не будуть виконані в найближчі години, вони знову перекриють дороги.

Відтак 5 листопада виконком скасував своє рішення про запровадження нових тарифів і повернув колишні.

6 листопада вранці перевізники без попередження влаштували демарш, не випустивши автобуси на маршрути.

Містом курсували лише тролейбуси КП «Тернопільелектротранс» та 4 комунальні автобуси підвищеної місткості (MAN та 3 ЛАЗи).

 

Коментарі

Ольга Корнієнко