За законодавством військовослужбовці мають право на безкоштовний проїзд міським та міжміським транспортом. Однак часто їм у цьому відмовляють. Які категорії військовослужбовців мають право на безкоштовний проїзд? Та що робити у разі відмови? Розповідають експерти Юридичного Гончаренко центру.
Про це пише Четверта студія.
Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» зазначає, що учаснику бойових дій надається безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту за наявності у нього відповідного посвідчення, що надає йому право пільгового проїзду.
Зокрема, учасники бойових дій мають право на:
Що робити, якщо учаснику бойових дій відмовили у пільговому проїзді?
Розпочати варто із передбаченої законом відповідальності за безпідставну відмову в пільговому проїзді.
«Безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян тягне за собою адміністративну відповідальність. Відповідно до частини сьомої статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення – це накладення штрафу на водіїв транспортних засобів, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 грн», — зазначає директор Юридичного Гончаренко центру Микола Брюховецький.
Який алгоритм дій?
Скарги слід направляти рекомендованим листом з повідомленням про вручення або віддавати з проставленням вхідного номера на вашому примірнику. При цьому у скарзі варто зазначати назву перевізника, номер держзнаку автомобіля, а всі відповіді на скарги збирати. Згодом адмінпротокол, відеоматеріали, квиток, свідчення свідків, відповідь про розгляд скарги стануть доказовою базою при зверненні до суду. Для призначення адвоката, гарантованого державою, ветерани війни можуть звертатись до бюро безоплатної правової допомоги. Телефон всеукраїнської гарячої лінії — 0-800-213-103.
Отримати безоплатну консультацію щодо того, як правильно діяти у подібних ситуаціях, можна на гарячій лінії Гончаренко центру за номерами: +380672042206, +380951168887 або +380937440036. Номери працюють також на прийом звернень у режимі WhatsApp, Telegram, Viber, Signal з понеділка по п’ятницю, 9.00 до 18.00.