В Україні неналежним чином організовано роботу зі збереження українських автошляхів. Габаритно-ваговий контроль успішно повністю провалений.
Як пише “Четверта студія”, екс-керівник Держслужби з безпеки на транспорті Михайло Ноняк, на своїй сторінці у ФБ повідомив, що 16 червня 2020, Зеленський провів селекторну онлайн нараду на тему збереження українських автошляхів, в якій взяли участь Шмигаль, Аваков ,Криклій, Баканов, Кубраков і за дивним збігом обставин був відсутній голова Укртрансбезпеки Погорілий.
“І це при тому, що призначенням її було напрацювання термінових заходів, спрямованих на боротьбу з порушенням габаритно-вагових обмежень на українських дорогах! А ця функція зараз – за Уртрансбезпекою”, – наголосив Ноняк.
Він зазначає, що “на офіційній сторінці ОПУ з’явилася інформація про що говорили учасники, я б не хотів зупинятися на доповіді кожного учасника, але виділю тільки Шмигаля, якому, я так розумію, Погорілий підсунув показники роботи які зліпили на коліні, а він, не розібравшись, доповідав Президенту що все класно і буде ще краще. Так ось про цифри від Прем’єра: складено 900 актів з 12 травня. Хочу нагадати, що ГВК 4 місяці не працювало в зв’язку з неефективним керівництвом”.
Як зазначає Михайло Ноняк, для аналогії: за 2018рік- 16 051 актів порушення вагових параметрів, та винесено 7 541 адмін постанов; 2019рік – 13 361 актів порушення вагових параметрів, та винесено 6 743 адмін постанови; 2020рік – за майже 6 місяців показники по актам та постановам в 3 рази менші в порівнянні з 2019роком, це що за успіх такий і ефективність роботи?
Він наголошує у своєму дописі, що “Шмигаль звітує що сума штрафів по ГВК за певний період 190 000€”.
“Для розуміння: У 2018році – 3 592 398 €! У 2019 19році – 3 588 532 €! А в 2020році за майже за 6 місяців ця цифра складає в 2-2,5 рази менша в порівнянні з попередніми роками. Де тут успіх в роботі?”, – пише Ноняк.
Михайло Ноняк також відмітив, що “прем’єр говорить, що ДСБТ працювали на 9 ГВК! Питання чому? Чому, якщо є 78 мобільних комплексів для здійснення ГВК на балансі Укртрансбезпеки та 30 – на балансі Укравтодору, та, як мінімум, 16 на балансі Києва та декількох ОДА. То чому 9? Їх що також миші з’їли?”.
За його словами, “пояснення тут набагато банальніше: керівництво Укртрансбезпеки не провело метрологічну повірку ваг, а , отже не можна на них зважувати!
То тепер вже, таке враження, за них вирішили забути і говорять тільки про ваги автоматичного контролю, яких ще нема! На них ще тільки треба знайти кошти у бюджеті! Дореформувалися”.
У дописі він також зазначає: “А тепер про кількість людей. Прем’єр говорить, що є 141 інспектор. Так є 141 інспектор , яких можна задіяти на ГВК. Але ж 9 ГВК працює! І на них задіяно 50-55 чоловік. Це в ідеальному варіанті для цілодобового режиму, але реально – 36 чоловік! То що роблять інші 105 ? До слова, те, що за пасажиркою ніхто не слідкує, то пояснюють, що тому, що усі інспектори задіяні на ГВК. В першому коментарі – посилання на відео, де інспектор каже, що у Києві пасажирський транспорт перевіряє 2 !!! Інспектори. Інші, мовляв, задіяні для здійснення габаритно-вагового контролю”.
Як наголошує Ноняк, Зеленського “жорстоко обдурюють, бо ж не може у чиновників такого рангу бути все так погано з математикою”.
“Ще Прем’єр похвалився, що додатково у штат з 1 жовтня буде додано 200 інспекторів). Це, звичайно, добре, але під них не закладено жодної!!! копійки, то як їх візьмуть у штат без коштів? Для нормального забезпечення роботи ГВК на наявних комплексах, а їх загально на балансі ЦООВ і ОДА – 124!!! потрібно мінімум 754 осіб!
Ситуацію дійсно міг би трохи полегшити запуск автоматичних пунктів здійснення ГВК (так зване зважування в русі), але вже другий рік ми чуємо про них, а там і кінь не валявся.
Один тільки працює в тестовому режимі, а Шмигаль і Криклій декларують що їх буле 50 шт.
Та й тут роботи непочатий край: не підготовлений і не прийнятий порядок їх використання і ряд інших нормативних документів, не говорячи вже про їх будівництво і сертифікацію).
Але ж це потребує праці від «державних умів». А вони цього не вміють Легше Президента обманути.
Габаритно-ваговий контроль, який ми з нуля запускали у 2016-17-18-19рр. успішно повністю провалений! Кажучи відверто: технократи його ефективно поховали!!!
Якщо щось і запрацює, то вкінці року, під зиму це вже неактуально, бо дороги за літо і осінь знищать вщент перевантажені фури. І даремно Ви, пане Презиленте, відриватимете від підкошеної пандемією економіки країни кошти на будівництво доріг. Це гроші – на вітер!
Під додаткову кількість людей коштів немає і не буде, ( а наявних у службі коштів не достатньо, бо так докерувався Погорілий, що ряд територіальних управлінь Укртрансбезпеки працюють на вулиці, їхні приміщення опечатані за несплату комуналки).
Зарплата інспекторів на рівні 6-8 тис. грн, що є передумовою звільнення багатьох професійних людей і що збільшує корупційні ризики та зменшує бажання іти на службу тих порядних людей, які не заглядатимуть в кишеню водіям.
Постійні реорганізації служби посилюють відтік професійних кадрів і добір так званих «своїх», які далекі від галузі.
Щодо розпіарених комплексів здійснення ГВК в русі, то, можливо, в кінці року і запрацює їх декілька, хоча я не вірю, враховуючи те що не ведеться їхнє будівництво та сертефікація і не розроблена нормативна база.
А по результатах роботи за перше півріччя 2020 ми бачимо, що Укртрансбезпека провалює всі показники роботи:
– зокрема, по габаритно-ваговому контролю;
– нагляд і контроль за пасажирським транспортом в тому числі і таксі, неефективний;
– боротьба з нелегалами не ведеться, приклад м.Київ більше 300 автобусів Uber shuttle без ліцензій (всі ж здійснюють ГВК);
– відсутній контроль за міським електричним транспортом і залізничним;
– відсутній ринковий нагляд, про нього ніхто і не згадує );
– ліцензійні перевірки;
– не говорячи вже про якість і ефективність технічних розслідувань”,- зазначив Михайцло Ноняк.