Яке комунальне майно розпродується, механізми приватизації та «шкідницькі» дії фракції «Свобода» в обласній раді – як пише «Четверта студія», про це – колонка голови Львівської обласної ради Олександра Ганущина на Dyvys.info.
«Добігає кінця робота обласної ради VII скликання. На минулій сесії фракція ВО «Свобода» вирішила заблокувати ведення сесії, мотивуючи, що нібито хтось має намір «роздерибанити» майно лікарень та бібліотек. Проте насправді мали місце відверто шкідницькі дії, котрі переслідували зовсім іншу мету – зупинити ремонти в школах, садочках та лікарнях коштом обласного бюджету. Останній, власне, формується від надходжень із приватизації.
Рішення, котре чомусь вирішили блокувати силою свободівці, передбачало приватизацію виключно способом прозорого аукціону через систему «Прозорро». Звинувачення у «мародерстві», «корупції» та «доведенні лікарень до ручки» примусили написати цю вже другу колонку (перша – тут) на розсуд громади області.
Отже, ця каденція неправильно розпродує комунальне майно? А як же хазяйнувала з обласним майном попереднє, VI скликання Львівської обласної ради, очолюване саме представниками націоналістичної сили. Нагадую, з 2010 до 2012 рр. головою обласної ради був Панькевич Олег, а 2012 – 2015 рр. Колодій Петро, обоє представники найбільшої на той час фракції ВО «Свобода».
Ще раз, або як і для чого взагалі проводити приватизацію комунального майна?
Обласна рада є органом, у першу чергу, відповідальним за затвердження бюджету області. Його складовою є кошти, котрі за рішенням депутатського корпусу скеровуються на ремонти шкіл, садочків та лікарень. Їх, зазвичай, майже не залишається після затвердження видатків на заробітну плату обласним установам, тому законодавець передбачив норму, за якою рішенням обласної ради майно, яким вона віддає, може бути продано, а кошти відповідно скеровуються на ремонт, реконструкцію та будівництво. Ця частина бюджету називається «бюджет розвитку».
Яке комунальне майно обласна рада виставляє на приватизацію? У першу чергу, те, що стало непотрібним для повноцінного функціонування обласних закладів охорони здоров’я, культури, освіти та соціального захисту. Котре не використовується десятками років, а заклад як балансоутримувач має лише клопоти з його охороною та приписи пожежної, інших служб через аварійний стан.
вул. Некрасова, 6. Столярна майстерня
Є також інший блок майна – у котрому перебувають орендарі, наш бізнес, який працює, створює робочі місця і розвиток якого дозволяє провести власну капіталізацію.
Щодо способів приватизації, то їх фактично є два – відкритий аукціон і викуп орендарем. Останній вважається таким, що дає менше надходжень до бюджету і створює додаткові переваги для самого орендаря. Саме викуп орендарем майнові експерти, громадськість вважають таким, що має корупційні ризики. Це доволі складне питання, який шлях обрати – дати бізнесу можливість розвиватися через викуп площ, на яких він працює, чи виставити ці ж таки площі на відкритий аукціон.
Чи криється корупція у створенні переваг для конкретного орендаря – завжди гаряче дискусійне питання у всіх радах і Львівська обласна рада не виняток, під час питань пов’язаних з приватизацією. «Дерибан!», «Корупція!!», «На догоду олігарху-орендарю!!!» – такий, зазвичай, набір фраз ми чули в сесійній залі, коли розглядали питання, пов’язані з викупом орендарем. Власне, не було жодної сесії, коли у приватизаційних питаннях, котрі розглядала сесія обласної ради VII скликання, де фігурував викуп, щоби полум’яні свободівці не таврували всіх вищевказаними «епітетами». Тому цей матеріал назрів давно. Але ще ніколи звинуваченнями у корупції і тим паче мародерстві не кидалися, коли непотрібне комунальне майно виставляли на відкритий аукціон. Тому час розкрити особливості приватизації попередньою радою. Бо, якщо у VII скликанні в раді керує, цитую: «депутатська більшість на чолі з Ганущиним», то в попередньому, шостому, всім правила ВО «Свобода». І приватизацією також.
Цифри і результати голосувань у 2010-2015 рр., панове свободівці, річ уперта!
Голова фракції ВО «Свобода» з тремом у голосі всіляко намагався завалити приватизацію способом аукціону, обзиваючи усіх «мародерами» та «корупціонерами». Ніколи, мовляв, ніколи обласна рада не продавала приміщення лікарень та бібліотек! Really? Що ж, доведеться нагадати ексголові обласної ради, як у 2011 році було за згоди Львівської обласної ради викуплено орендарем приміщення за адресою пр. Шевченка, 13 у Львові за ціною 364 долари за метр. Чи вже забув пан голова фракції, що там бібліотека? А, може, у 2015 році не за згоди обласної ради 6 скликання один орендар викупив приміщення на вул. Некрасова, 6 за ціною 157 доларів за метр? Чи не адреса це часом Львівської обласної клінічної лікарні? А чи знають члени фракції ВО «Свобода», як вони та їх попередники, голосували за продаж за адресою: вул. Дністерська, 27, це там, де «Чорнобильська» лікарня. І що орендар викупив там майно за 272 долари квадрат? А, може, пан Панькевич забув, як навпроти партійного офісу «Свободи» орендар за згоди обласної ради і самого голови, яким на той час він був, викупив приміщення за адресою: вул. Чайковського, 20 (Салон «Пежо»), вартістю 639 доларів за метр? А у 2010 році, це хіба не приміщення колишньої лікарні на вул. Чорновола було продано за 272 долари за метр?
Бажаєте більше інформації про приватизацію, результати голосувань, ціну метра квадратного і географію приміщень? Там можна порівняти по роках, як і в який спосіб продавалося комунальне майно, хто як голосував і хто став кінцевим набувачем за даними «Юконтрол». Багато цікавого. Маю за честь бути головою обласної ради, котра відповідає за свої рішення і діє в прозорий спосіб – тому вся ця інформація – для Вас ТУТ.
Ну і навіщо?
Тепер, коли з цифрами і підсумками голосувань довели, що за «злочинну приватизацію» шляхом «корупційного викупу» орендарями, виявляється, фракція ВО «Свободи» голосувала, то знову постає питання. Навіщо блокувати проведення приватизації шляхом аукціону на «Прозорро», яке дасть найбільші надходження до бюджету? Відповідь одна – вибори поруч. Та не лише з наміром «продати» виборцям нібито схему зриву «злочинної приватизації» блокували прозору приватизацію свободівці. Члени фракції – досвідчені політичні гравці. Вони добре знають, що цього року бюджет розвитку становить 150 млн. грн. І що на ці кошти буде проведено ремонти у 139 лікарнях, школах, садочках та клубах. І що на сьогодні надходження від приватизації способом, наголошую, прозорих аукціонів склали лише 44,6 млн. грн (хоча це більше, ніж за 2010-2014 роки разом взяті). А відтак – якщо приватизацію блокувати далі, то надходжень не буде, а з ними не буде і ремонтів, і будівництва. Не буде, приміром, будуватися плавальний басейн у Бродах, пологове відділення Львівської обласної клінічної лікарні, завершуватися обласний перинатальний центр, зупиниться реконструкція радіологічного відділення онкоцентру. Список можна доповнити усіма 139 об’єктами. Якщо це все не відверте шкідництво інтересам громади, то ну і навіщо?», – зазначає голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин.