Своєю стратегією з Galnet поділилась головна керуюча менеджерка ТЦ «Роксолана» та СТРЦ «Спартак», а також генераторка ідей спортивно – оздоровчого комплексу «Формула краси» Роксолана Пиртко.
– Зберігайте спокій та бережіть своїх працівників, – з такої тези починає нашу розмову Роксолана Пиртко.- У ситуації, коли ми вимушено повинні перебувати на карантині, найголовніше завдання керівників бізнесу – зберегти команду. Кваліфіковані працівники – найбільша цінність. І цим не можна нехтувати. Ми, до прикладу, вирішили зберегти оклади усіх наших працівників. Я переконана, сильна команда, об’єднана ідеєю, переживе будь-яку кризу. Але керівник повинен донести до людей, що після завершення карантину потрібно буде вдвічі енергійніше працювати, щоб відновити позиції на ринку. Наступним кроком буде оптимізація.
Від чого вашому бізнесу довелось відмовитись на час вимушеного карантину?
– Ми відклали до «кращих часів» усі проєкти розвитку, а також ремонти та додаткові витрати. Сьогодні робимо лише найнеобхідніші планові заходи, щоб об’єкти були працедатні. Домовились із підрядниками і постачальниками про скорочення переліку їхніх послуг та відтермінування оплат. Оперативно написали офіційні листи про форс-мажор, відмовились від малоприбуткових послуг. І як усі, «затягли паски» й перебуваємо у режимі очікування.
Ви сказали про форс-мажор. Що першочергово потрібно зробити підприємцю, щоб не втратити у цей період усі ресурси?
– По-перше, говоріть про свої проблеми! Комунікація – це невід’ємний пункт у підприємницькій діяльності. Сьогодні, вперше в історії країни, людям заборонили вести бізнес. Навіть більше, людей обмежують у пересуванні. Тому, зараз усі, м’яко кажучи, у несприятливих умовах. Не бійтесь писати листи, телефонувати, пояснювати, просити відтермінувань чи домовлятись. Запитати – це безкоштовно. Не мовчіть!
Як зберегти клієнта у період карантину?
– Сьогодні усі вимушені працювати дистанційно, тому постарайтесь впродовж карантину зробити привабливу пропозицію на свою послугу. Особливо, якщо надаєте її офлайн.
Не тримайтесь за ціну до останнього. Краще заробити мінімально, але втримати працівників, сплатити комунальні платежі, ніж з гордо піднятою головою зайти у мінус, ховаючись від усіх вдома. Швидко переформатуйтесь до надання послуг онлайн, організуйте доставку, консультації по скайпу, щоб ваш клієнт з вами був до останнього.
Карантин та вимушене сидіння удома можуть стати великою спокусою, щоб розлінитись і втратити бізнес-позиції. Що робити, щоб перебувати у тонусі?
– Не залишайте на завтра, те що можна зробити сьогодні. Завжди є робочі завдання, до яких не доходять руки: систематизація документообігу, прибирання на складі, оновлення презентацій, у кожного своє. Ось і настав час все доробити та посортувати. Коли закінчиться карантин, у вас будуть нові актуальні інструменти, порядок і свіжа голова.
Сьогодні кожен переживає за свій хліб. Курс валют росте, впевненості у завтрашньому дні немає, і це сіє паніку серед підприємців. Як діяти керівнику у такій ситуації?
– Не панікуйте ні в якому разі! Це остання, але найважливіша порада. Я відкрила ТЦ «Роксолана» у жовтні 2014 року. Ви ж пам’ятаєте, які тоді непевні часи починались? Політична нестабільність, війна, криза, девальвація… Але я наважилась – і проєкт став успішним. Яка б не була ситуація, керівник має залишатись розсудливим і у нього повинен бути план, який, у разі потреби, можна модернізувати під виклики часу.
Тому – думайте, аналізуйте, працюйте. І пам’ятайте, що ви задаєте тон усій вашій команді.