Невизначеність, нові плани та мобільність – колаборація, яка утворилась як побічний ефект кризи. Весняна ситуація із зупинкою бізнесу показала усім підприємцям, як варто працювати вже сьогодні. Про це пише Четверта студія з посиланням на Галнет.
Про доходи, нові правила гри на бізнес-ринку, виживання в умовах економічного ступору говорили як власники маленьких структур, так і масштабні гравці у галузі торговельної нерухомості. Поставити усе на стоп два місяці тому – сьогодні означає продукувати ідеї та втілювати ті підходи, які зможуть підняти усе практично з нульового рівня.
Попри невтішні цифри станом на травень, економісти дають дуже оптимістичні прогнози – падіння економіки в 2020 може спровокувати її різке зростання у 2021 році.
Роксолана Пиртко, керуюча менеджерка СТРЦ «SPARTAK» ТА ТЦ «Роксолана»:
«Хочу зазначити, що ситуація, в якій зараз опинився світовий та український бізнес є фактично унікальною. Ми ще жодного разу не стояли перед викликами, які зараз маємо подолати. Тому я не вірю в жодні прогнози щодо туризму, рівня купівельної спроможності населення, споживчих настроїв тощо. Зараз всі від самозайнятих осіб до міжнародних корпорацій розгублені. Компанії переписують плани розвитку, підраховують збитки та прогнозують надходження. Не потрібно думати, що хтось знає більше за вас, бо це об’єктивно не так. Слід відмовитись від застарілих підходів, аналізувати поточний стан речей, і генерувати нові ідеї, короткострокові стратегії та підходи.
Щодо наших цифр – це -50% відвідуваності торгових центрів, -30% товарообігу магазинів, +10% до рівня вакантності. Хорошого мало, проте бачимо позитивну динаміку – виходять на зв’язок потенційні клієнти, проводяться огляди приміщень, відвідуваність торгових центрів обережно, проте зростає.
Мій рецепт,- тримати руку на пульсі. На сьогодні, всі операційні рішення в компаніях, які керують нерухомістю, проходять через мене. Я погоджую всі питання від закупівлі дезінфекторів до стратегії подолання наслідків впровадження карантинних заходів. Такий стан речей забирає багато особистого часу, проте є необхідним. Рішення потрібно приймати блискавично швидко, щоб випередити конкурентів, застосувати нестандартні підходи, підтримати креативні ідеї».
Купівельна спроможність населення однозначно нижча, аніж раніше. Якщо провести паралелі із аналогічним період минулого року, закономірно, продуктові магазини та аптеки збільшили свій товарообіг, решта груп понизило свою планку на 30%. Коли споживач буде готовий вільно розпоряджатись власними фінансами не лише на речі першої необхідності – покаже час.
Зараз чітко видно лише те, що стоїть завдання не втримати клієнта, як це було раніше, а запропонувати йому мега вигідну пропозицію, аби привернути його увагу та підсилити інтерес.
Оскільки торгові центри це не лише шопінг, але й місця соціального значення, людям важливо відчувати, що вони у безпеці і їхні межі особистого простору вже не є такими обмеженими. Онлайн торгівля зросла за час карантину, люди цікавляться тим, що є на ринку і відслідковують вигідні пропозиції. Та все ж звичка «пощупати та приміряти» нікуди не ділась, тому торгові площадки починають запускати у звичному режимі.
Тетяна Альховська, керівниця відділу маркетингу СТРЦ «SPARTAK» та ТЦ «Роксолана»:
«Відділ маркетингу працював дистанційно протягом усього карантину. Завдяки тісній комунікації з аудиторією нам вдалось повернути клієнтів до відвідин торгових галерей, ми фіксуємо хорошу прохідність покупців з першого дня послаблення. Звісно, ще рано говорити про докарантинні цифри, позаяк фудкорт, кінотеатр та спортивний клуб ще не відновили свою роботу. Напередодні відкриття магазинів одягу, ми провели повну дезінфекцію приміщень, розмістили стильні нагадування про необхідність дотримання дистанції та вхід у масках. Звісно ж, ми повністю відклали свою стратегію просування і всі плани, адже залишились без можливостей реалізації будь-яких івентів щонайменше на найближчі два місяці, відтак більша ставка на якісний і цікавий онлайн-контент, забезпечення комфорту, спокою і чистоти у приміщеннях, співпраця з орендарями».
Іван Чівкін, директор з операцій та розвитку мережі «Антошка»
«Після введення в Україні карантину та обмежень для магазинів, мережа «Антошка» була змушена закрити доступ до частини товару офлайнових точок продажів: іграшок, меблів, одягу і взуття. Так само були закриті всі наші 14 перукарень. В 30 магазинах продавались лише товари першої необхідності: дитяче харчування і засоби особистої гігієни – всього близько 20-25% від загального асортименту. Загалом продажі магазинів під час карантину просіли в 5-10 і більше разів. Звичайно, в карантин сильно зросло навантаження на співробітників онлайн-каналу. Ми збільшили штат колл-центру за рахунок незадіяного персоналу магазинів. Також залучили колег з хед-офісу – більшою мірою співробітників комерційного департаменту. Важливо пам’ятати, що криза закінчиться, а всім нам – конкурентам, постачальникам і партнерам по оренді – доведеться далі жити і працювати разом. Щодо трафіку, то за останній тиждень ми бачимо значне скорочення порівняно з 2019 – середній показник по мережі – мінус 50%. Якщо порівнювати його з останнім тижнем карантину – він виріс майже в 2-3 рази. Моментальний сплеск ми відчули 11.05 – наші клієнти скучили за нами не менш, ніж ми за ними. Сподіваємось, «Антошка» збереже таку щирість наших клієнтів та зможе і далі наддавати їм потрібні послуги – як і останні 22 роки».
Юлія Кондратенко , директорка мережі магазинів «Akvarel» у м. Львів
«Звичайно, що криза (ситуація з пандемією) торкнулася кожного громадянина в країні, а бізнесу тим паче. Для повернення в минулий режим та темп продажів потрібно буде хоча б декілька місяців. Приємно зауважити, що держава наполягала і рекомендувала в такі непрості часи підтримувати один одного, не обкладати податками платників, анулювати оренди за торгові та житлові площі. Наш орендодавець дійсно дослухався до цього, та був абсолютно лояльним під час кризи в питанні з орендою. Всі матеріально та духовно виснажені. Тому ми пропонуємо зараз своїм клієнтам знижки до -50% та акції, які можуть хоча б якось потішити людей та зробити можливим покупку бажаного товару».
Великі девелопери проявили свою гнучкість та мобільно відреагували на поточні виклики. Зміна трафіку відвідувачів та товарообігу орендарів відкинула їх на якийсь період назад. Втім ця ситуація однозначно показала, хто може бути конкурентним на ринку та наскільки відвертою є комунікація із клієнтом. Безпечний шопінг на етапі послаблення карантину – це не лише маска чи дистанція, в першу чергу це довіра до торгових мереж, окремих ритейлів, а також в пріоритеті залишатимуться ті, хто зможе запропонувати приємніші торгові пропозиції.