Найкритичніше питання для Укрзалізниці – відсутність адекватного менеджменту.
Як пише «Четверта студія» з посиланням на agronews.ua, про це розповів колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
“Кадрові каруселі відбуваються з єдиною метою – аби продовжувати роботу тих корупційних програм, які там були мало не з часів Кирпи. Нещодавнє призначення нового в.о. ситуацію не змінить, у нього просто немає повноважень. Час юристів чи фінансистів минув, зараз там потрібен жорсткий менеджер, бажано кадровий залізничник” – відзначив Омелян.
Ще один виклик для УЗ – це повна втрата управління компанією, відзначив ексміністр.
“Тобто нинішній менеджмент нездатний організувати процес роботи, перевезення вантажів і людей. Фактично в останні роки залізниця кожного року втрачала вантажопотік в розмірі 3–5%. В абсолютних цифрах це – десятки мільярдів гривень. Окрім цього, ми свого часу рахували, що в середньому 15 млрд грн в рік Укрзалізниця втрачає через корупцію топового і середнього рівня менеджменту” – заявив колишній міністр Інфраструктури.
Також Володимир Омелян переконаний в тому, що зупинка Укрзалізниці неминуча.
“Укрзалізниця – це державна компанія і монополіст. Якщо, не доведи Бог, зупиняється залізниця (а ця зупинка зараз, на мій погляд, неминуча), у нас просто зупиняється вся економіка. Бо залізниця не просто генерує 5–6,5% від ВВП, від неї залежить логістика. Якщо ви зібрали врожай і у вас немає залізниці – у вас немає чим його вивезти. Всі ці історії про зерновози, які руйнують дороги, – це правда. Але вони перевозять максимум 10–20%, а все інше йде залізничним транспортом” -відзначив Омелян.
Також на думку Володимира Омеляна рішення про підняття тарифів на вантажні перевезення залізницею було правильним, адже тарифи Укрзалізниці на вантажні перевезення є найнижчими в Європі.