Новини

Велійка розповів про впровадження електронного квитка на Львівщині

Починаючи з листопада 2022 року, управління транспорту і зв’язку (УТіЗ) Львівської обласної військової адміністрації (ЛОВА) розпочали активну роботу з впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (далі – АСООП) в громадському автомобільному транспорті на приміському і міжміському сполученні.

Про це повідомила прес-служба Асоціації перевізників Львівщини, пише Четверта студія.

Відповідно до розпорядження голови ЛОВА від 5 листопада 2022 року № 1096/0/5-21 затверджено «Порядок функціонування та вимоги до автоматизованої системи обліку оплати проїзду у приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування Львівської області» Далі по тексту «Порядок» та «Положення про умови проведення конкурсу з відбору інвестора (оператора) для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду у приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування Львівської області незалежно від форм власності».

Опираючись на вказані документи, оголошено конкурс відбору інвестора для впровадження АСООП. На нього подали заявки п’ять підприємств , одне з яких базується на теренах Львова (ТОВ «ГІС-СЕРВІС»). В процесі роботи комісії з відбору інвестора одне із підприємств відмовилось від участі в конкурсі. Відтак із чотирьох учасників, які залишились, переможцем конкурсу стало ТзОВ «Смарт-Тикет Технолоджи».

Будучи членом конкурсного комітету, голова Львівської асоціації перевізників Іван Велійка детально вивчив пропозиції всіх претендентів на впровадження АСООП і зробив висновок:

«Лише один із претендентів має певний досвід впровадження АСООП на приміських і міжміських автобусних маршрутах –ТзОВ «ГІС-СЕРВІС». На час проведення конкурсу впроваджено власний продукт у Стрийській ОТГ Львівської області, який успішно працює. Інші претенденти мали відносний досвід впровадження АСООП на міських автобусних маршрутах, що суттєво відрізняється від приміських і міжміських маршрутів (один тариф, взаємовідносини з одним платником, стійкий і надійний зв’язок і т. п.). Ознайомившись з матеріалами, для себе визначився: підприємство ТзОВ «ГІС-СЕРВІС» найбільш підходить для якісного виконання роботи з впровадження АСООП».

Втім, рішення конкурсної комісії інше: «За отриманою сумою балів переможцем конкурсу визнати ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи». Що спонукало членів конкурсної комісії віддати перевагу вказаній компанії? На думку голови Львівською асоціації перевізників Івана Велійки, перш за все купились на термін впровадження АСООП. Адже компанія-переможець зобов’язалась впровадити АСООП в автомобільному транспорті загального користування Львівської області за 5-ть місяців.

Тобто до 1 липня 2023 року ми станемо свідками роботи АСООП в повному обсязі, як і передбачено затвердженим «Порядком…», а не лише частини завдання (для прикладу, встановленого обладнання на автобусах перевізників).

Перші враження від роботи компанії-переможця

Станом на 8 березня 2023 року (пройшло більше 1,5 місяця з моменту підписання договору) проведено зустріч з 5-ма перевізниками на ринку перевезень у Львівській області за участю фахівців УТіЗ ЛОВА та представників ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи».

Результати зустрічі і висновки:

1. Представники ТОВ «Смарт-Тікет Технолоджи» не змогли відповісти на конкретні запитання перевізників щодо дотримання нормативно-правових актів при впровадженні АСООП.

2. Компанія шляхом підміни понять вводить в оману учасників процесу, а саме намагання впровадити безготівкову форму розрахунку при оплаті за проїзд видає за впровадження електронного квитка і АСООП в цілому. Однак в АСООП безготівкова форма оплати за проїзд складає до 10% функціоналу.

3. Незрозуміло, як будують взаємодіяти впроваджена система з автобусними станціями, існування і роботу яких ніхто не відміняв.

4. Як і хто оплачуватиме перевізникам послуги з перевезення пільговиків, як визначатиметься приналежність пільговика до конкретної ОТГ, чи буде ОТГ учасником процесу і підписантом договору на перевезення?

5. Чим обґрунтовується розмір винагороди інвестора і що є базою для нарахування винагороди?

Перелік запитань можна продовжити, але їх надто багато.

Як же ж працює продукт компанії-переможця у містах, де була спроба цей продукт впровадити?

1. Маріуполь: компанія почала впровадження АСООП у місті, почалась війна – все зупинилось. Результат роботи системи не можна оцінити.

2. Херсон: Ситуація аналогічна з Маріуполем.

3. Черкаси: Твердження представників компанії-переможця , що система успішно впроваджена і працює, не знайшла практичного підтвердження. Спроба побачити реальне функціонування системи в Черкасах закінчилась невдачею.

Виникає запитання, що саме із практичної точки зору збираємось впроваджувати у Львівській області?

Реагування замовника – ЛОВА

На жаль, обласні чиновники спонукають учасників ринку перевезень підписати незрозумілі угоди чи додатки до чинних договорів на перевезення пасажирів і не бажають спільно узагальнити явні проблеми впровадження системи та вчинити дії для уникнення цих проблем.

Сприяють введенню у транспортний процес посередника, який банально забирає в перевізника 10% від отриманого прибутку, не пропонуючи ефективного інструменту для покращення роботи, збільшення доходів перевізника, а навпаки. Крім того додаткові збори посередником ляжуть тягарем на плечі споживача послуг (пасажира).

Незрозуміла система ідентифікації пільговиків і їхнього обліку, прив’язка пільговика до конкретної ОТГ і далі є. Чому ОТГ мають платити за пільгові перевезення, не будучи замовником цих послуг? На таке і ще чимало пов’язаних запитань фахівці ЛОВА не хочуть відповідати або не мають відповіді. Це приведе до повного хаосу в пільгових перевезеннях.

Є враження, що бажання впровадити будь-що і будь-як під вивіскою «АСООП», «відрапортувати», що робота виконана вчасно і з вибором інвестора не помилились, бере верх над здоровим глуздом… Натомість перевізники Львівщини вітають бажання впровадити АСООП у пасажирському автомобільному транспорті шляхом впровадження електронного квитка як елемента можливості розрахунку за транспортні послуги, але із безумовним дотриманням «Порядку…», затвердженого головою ЛОВА, та чинного законодавства України.

Коментарі

Олег Довганик

Share
Published by
Олег Довганик

Recent Posts

На кордоні з Польщею продають місця у черзі

Ціна становить 10 тисяч доларів

15 години тому

Трагедія на Львівщині: обвал стіни будинку забрав життя маленької дитини

Львівський район: під час ремонтних робіт стіна будинку обвалилась на дитину

15 години тому