Новини

Вчителі Львова готуються до дистанційного навчання

У Львові в умовах пандемії розглядають різні варіанти навчання, зокрема й дистанційне.

Та чи готові до цього працівники навчальних закладів? Чи потрібна додаткова перекваліфікації, і хто за це відповідає?

Як пише «Четверта студія», про це – у публікації «Всеосвіта».

За словами директорки управління освіти ЛМР Зоряни Довганик, вчителі будуть проходити курси підвищення кваліфікації за підтримки мерії. Також вона зазначає, що адміністрація напрацьовує різні моделі проведення освітнього процесу.

Ми розуміємо, що не повернемось до традиційної нам системи навчання, тому зараз багато зусиль прикладається до того, щоб в першу чергу навчити вчителів працювати за нових умов, коли дні навчання офлайн будуть чергуватись із навчанням онлайн. Такі курси будуть розпочинатись після 20 липня. Вчителі зможуть опанувати нові навики, навчаться працювати на наших освітніх платформах, – зазначила директорка.

Без уваги не залишаться й вчителі початкової школи. Для них теж передбачено навчання, щоправда в режимі офлайн. Курси для них будуть проводити в невеликих групах у навчально-методичному центрі.

За словами Зоряни Довганик, вже відбулися перші зустрічі з освітніми працівниками. Наразі у мерії розробляють програму навчання, яка передбачає поєднання уроків онлайн та офлайн.

До прикладу, ми плануємо, що учні 11 класів будуть більшість часу навчатись дистанційно, а от першачки мали б почати навчання офлайн, адже вони не знають, що таке школа, ніколи не працювали в класі, ніколи не бачили свого вчителя, – розповіла Зоряна Довганик.

Очільниця управління освіти ЛМР додала, що в школах з 1 вересня будуть дотримуватися усіх необхідних санітарних норм, щоб зробити навчальний процес безпечним.

Однозначно в школах з 1 вересня буде проводитись термометрія, часте провітрювання приміщення, дезінфекція, будуть наявні антисептики у кожному класі, дотримуватимуться усіх правил особистої гігієни. Ми почали це робити ще перед запровадженням карантину і будемо дотримуватись цих всіх правил й надалі, – підсумувала директорка.

«Безперечно, певні плюси дистанційного навчання є. Але є величезна кількість мінусів. Не тому, що сама форма недосконала. Насправді, якщо її відшліфувати, тоді не все так страшно. Та у перший рік до ноу-хау виявились не готовими самі освітяни. (Боюсь образити тих вчителів, які вміло підхопили сучасні способи, але особисто нам із цим не пощастило…). На батьків поклали основний навчальний обов’язок, а вчителі лише закріплювали (або й не закріплювали) матеріал. Зо два десятки предметів, двоє дітей, власна виснажлива робота, побутові обов’язки і призабута шкільна програма – це було занадто. Це було неефективно. Дуже хочеться, щоб вчителі у цій ситуації брали на себе відповідальність за результат, а не процес. Інакше відчуваю, що цьогоріч попит на репетиторів зросте удвічі, (і відповідно ціна). Тоді до самого дистанційного навчання і системи освіти загалом не дочекаємось серйозного ставлення ні від дітей, ні від батьків ні від вчителів», – зазначила у своєму дописі у ФБ Світлана Ваврищук.

Скриншот ФБ

 

Коментарі

Ольга Корнієнко