Новини

Вартість проїзду у Львові зросте до 15 гривень

Виконавчий комітет встановив тарифи на послуги з перевезення пасажирським транспортом на маршрутах загального користування у Львівській міській територіальній громаді. Відповідно до рішення виконкому, затверджено тариф на проїзд пасажирів, вартість абонементів для пасажирів та вартість 1 км транспортної роботи, за яким в подальшому перевізники отримуватимуть оплату за надані місту транспортні послуги.

Про це пише Четверта студія з посиланням на прес-службу ЛМР.

Це рішення необхідне для того, щоб ми мали вартість, за якою будемо в подальшому реалізовувати абонементи та поїздки з використанням транспортних карток. Також вже маємо можливість розгортати мережу продажу транспортних карток  і програмувати ці картки за вартістю абонементів і за вартістю разових поїздок», – зазначив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило.

Відтак, вартість разового електронного квитка на одну поїздку з можливістю пересадки впродовж 40 хвилин залишається на рівні 10 грн. Вартість перевезення одного місця багажу – теж 10 грн.

Разовий квиток, придбаний у водія, без можливості пересадки, коштуватиме 15 грн.

«Цією нормою ми хочемо стимулювати пасажирів в подальшому використовувати безготівковий розрахунок, який є «серцем» електронного квитка, і далі, можливо, будемо взагалі відмовлятися від готівкового розрахунку, бо безготівковий розрахунок – це ключовий момент у впровадженні е-квитка», – пояснив Олег Забарило.

Штраф за незареєстрований проїзд складатиме 200 грн.

Вартість проїзного абонемента на 30 днів складе 420 грн, на 90 днів – 1200 грн, на 180 днів – 2200 грн та річного – 3650 грн.

«Що триваліший абонемент придбає пасажир, то вигідніше йому буде. Тому що вартість разової поїздки в піврічному чи річному абонементі є меншою для пасажира, який активно користується громадським транспортом», – зауважив Олег Забарило.

Абонемент для студентів на 30 днів за наявності персоналізованої транспортної картки «ЛеоКарт»  коштуватиме 210 грн, на 180 днів – 1100 грн.

Учні користуватимуться громадським транспортом без обмежень.

Люди, які мають право на пільгу у Львівській МТГ, та пільговики з інших територіальних громад України, матимуть 60 безоплатних поїздок щомісяця. Однак, пільговики з інших громад  під час оформлення проїзної картки мають сплатити вартість електронного носія (60 грн).

Як наголосив Олег Забарило, норма щодо визначеної кількості поїздок тимчасова і діятиме впродовж півріччя до прийняття кінцевого рішення.

«За результатами другого кварталу ми будемо аналізувати доцільність цієї норми на підставі фактичних даних валідації тієї кількості поїздок, яка, власне, необхідна пільговим категоріям для того, щоб пересуватися по місту громадським транспортом. Така норма діє і в інших містах, і вона спрямована на те, щоб не стимулювати пільгові категорії населення без зайвої потреби користуватися громадським транспортом», – сказав Олег Забарило.

Щодо туристичних абонементів, то на 1 день він коштуватиме 35 грн, на 2 дні – 60 грн, на 3 дні – 80 грн та на 7 днів – 200 грн.

Відповідно до рішення виконкому, тарифи на транспортну роботу з перевезення пасажирів будуть такими: автобус великої місткості – не менше 80 місць – 48 грн. за 1 автобусо-кілометр; автобус малої місткості – не менше 35 місць – 29 грн. за 1 автобусо-кілометр; трамвай – 82 грн. за 1 вагоно-кілометр та тролейбус – 72 грн. за 1 тролейбусо-кілометр.

Рішення набирає чинності з 13 січня цього року, але не раніше початку функціонування автоматизованої системи оплати проїзду у пасажирському транспорті.

«З 13 січня ми починаємо поетапно впроваджувати е-квиток в комунікації з пасажирами. Спочатку ми запускаємо його для пільгових категорій пасажирів, ми мусимо відтестувати, чи коректно працює система, чи немає ніяких збоїв, і тоді плавно переходимо до безготівкової оплати і оплату зі сторони міста за транспортну роботу перевізникам. Цей проект – спільний з нашими міжнародними партнерами, і це є власне рекомендації ЄБРР та компанії «Мікроелектроніка», які мають досвід у впровадженні таких проектів за кордоном. І їхні чіткі рекомендації – ми мусимо поетапно моніторити сам процес. Тобто, одномоментно запроваджувати всі елементи безготівкового розрахунку та оплати перевізникам – ризиковано. Ми, в першу чергу, мусимо дбати про збереження персональних даних пасажирів та безпеку фінансових операцій. Мусимо моніторити, наскільки коректно система працює з фінансовими операціями, з безготівковою оплатою», – розповів Олег Забарило.

Також посадовець акцентував, що, відповідно до чинного законодавства, після впровадження е-квитка, можливість користування громадським транспортом для пільговиків за посвідченнями втрачається. Однак, у місті все таки буде адаптивний період для пасажирів, які ще не отримали персоналізованих транспортних карток.

«Ми будемо з 13 січня мотивувати пасажирів використовувати транспортні картки. Звичайно, що на початку ніяких санкції до пасажирів, які не отримали ще транспортних карток, не буде. Але ми максимально комунікуватимемо з ними, щоб вони все-таки отримали транспорту картку і в подальшому користувалися виключно нею. Будемо максимально впродовж січня-лютого комунікувати з пасажирами, бо цей процес – невідворотній. То ж звертаюсь до всіх, хто ще не подав документи на виготовлення картки, зробити це, бо в кінцевому результаті пільговики зможуть безоплатно користуватися громадським транспортом виключно за наявності транспортних карток», – зазначив Олег Забарило.

Він зауважив, що до 13 січня заплановано видати транспортні картки усім, хто звертався попередньо. На сьогодні таких звернень – понад 100 тис., а роздрукованих карток – близько 35 тис.

Також посадовець нагадав, що сьогодні у місті діє 19 пунктів попереднього прийому і видачі документів на виготовлення е-квитка та ще 6 пунктів, де квиток виготовляють одразу – впродовж 10-15 хв.

Коментарі

Олег Довганик