Новини

«Укрзалізниця» планує до початку 2021 року передати в концесію перші залізничні вокзали

«Укрзалізниця» має намір залучити приватний капітал для розвитку вокзалів і контейнерних терміналів, зокрема, передати до кінця 2020 року – початку 2021 року в концесію одні з найбільш привабливих для приватного капіталу активи – залізничні вокзали.

Про це повідомили в прес-службі «Укрзалізниці» з посиланням на голову правління компанії Євгена Кравцова, – пише УНІАН.

«Ми працюємо зі Світовим банком і IFC над цим питанням і маємо амбіції здати перші вокзали в концесію вже наприкінці 2020 року – початку 2021 року. Це дасть змогу, з одного боку, залучити приватні інвестиції для реконструкції вокзальної інфраструктури, з іншого – залізна дорога матиме партнерів, які допоможуть розвинути процеси ефективного управління активами, – цитує прес-служба Кравцова.

У компанії очікують якнайшвидшого ухвалення закону «Про концесії», який було проголосовано у першому читанні ще в квітні 2018 року.

Також у повідомленні з посиланням на голову правління «Укрзалізниці» зазначається, що ще одним перспективним напрямом державно-приватного співробітництва компанія бачить будівництво контейнерних терміналів.

Зокрема, на сьогодні у власності «Укрзалізниці» перебувають чотири таких комплекси в Одесі, Києві, Харкові і Дніпрі, однак зараз компанія шукає інвесторів для будівництва аналогічного терміналу в Західній Україні.

«Існує нагальна потреба в будівництві аналогічного терміналу в Західній Україні – у Львові, Ковелі або Чопі. Це – значний обсяг інвестицій. Ми шукаємо правильний формат і інвесторів для цього проекту», – додав Кравцов.

Також з посиланням на Кравцова наголошується, що компанія давно співпрацює з приватним капіталом, а серед успішних прикладів такої співпраці можна назвати лібералізацію вітчизняного ринку вантажних перевезень, яка триває з 2004 року.

«За минулий рік «Укрзалізниця» купила або виготовила 3,5 тисячі вагонів, тоді як учасники ринку – 8500. Таким чином було ліквідовано дефіцит вантажних вагонів», – наголосив керівник компанії.

Крім того, за словами Кравцова, вихід компанії на IPO (перший публічний продаж частини акцій – ред) є оптимальним варіантом для залучення приватного капіталу в залізничну галузь.

«Крім недорогих довгих грошей, IPO дає компанії унікальну можливість поліпшити ефективність роботи і якість корпоративного управління в процесі його підготовки. IPO – це прекрасне щеплення від корупції і неефективності, яке зробить «Укрзалізницю» сильнішою і привабливішою для іноземних інвесторів, – упевнений голова правління компанії.

Як повідомлялося, 18 січня міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив про плани розробити проект привокзальної площі і самого центрального вокзалу в Києві як єдиного комплексу, а в подальшому передати його в концесію. На думку міністра, першочерговими кроками в розвитку столичного залізничного вокзалу має стати вирішення питань стихійної торгівлі, паркування та безпеки.

У листопаді 2018 року Мінінфраструктури за результатами переговорів з «Укрзалізницею» визначило залізничний вокзал Миколаєва можливим об`єктом концесії в форматі державно-приватного партнерства.

До цього, у квітні 2018 року, керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов заявляв, що багато вокзалів є збитковими і компанія витрачає до 500 млн грн на їх утримання. У зв`язку з цим «Укрзалізниця» заявила про намір до кінця 2018 року об`єднати всю мережу вокзалів в одну компанію для передачі вокзалів в концесію.

Як раніше повідомлялося, залізничний вокзал у курортному Трускавці на Львівщині можуть передати у концесію.

 

Коментарі

Ольга Корнієнко

Share
Published by
Ольга Корнієнко

Recent Posts

У Львові пʼять років не ремонтували аварійний міст

Ні депутати Львівської міської ради, ні чиновники Садового не піднімали це питання

14 години тому

Зимноводівська громада попрощалася із захисником

Не існує вищої цінності, ніж захист Батьківщини та свого народу

15 години тому