Новини

«Укрзалізниця» планує до початку 2021 року передати в концесію перші залізничні вокзали

«Укрзалізниця» має намір залучити приватний капітал для розвитку вокзалів і контейнерних терміналів, зокрема, передати до кінця 2020 року – початку 2021 року в концесію одні з найбільш привабливих для приватного капіталу активи – залізничні вокзали.

Про це повідомили в прес-службі «Укрзалізниці» з посиланням на голову правління компанії Євгена Кравцова, – пише УНІАН.

«Ми працюємо зі Світовим банком і IFC над цим питанням і маємо амбіції здати перші вокзали в концесію вже наприкінці 2020 року – початку 2021 року. Це дасть змогу, з одного боку, залучити приватні інвестиції для реконструкції вокзальної інфраструктури, з іншого – залізна дорога матиме партнерів, які допоможуть розвинути процеси ефективного управління активами, – цитує прес-служба Кравцова.

У компанії очікують якнайшвидшого ухвалення закону «Про концесії», який було проголосовано у першому читанні ще в квітні 2018 року.

Також у повідомленні з посиланням на голову правління «Укрзалізниці» зазначається, що ще одним перспективним напрямом державно-приватного співробітництва компанія бачить будівництво контейнерних терміналів.

Зокрема, на сьогодні у власності «Укрзалізниці» перебувають чотири таких комплекси в Одесі, Києві, Харкові і Дніпрі, однак зараз компанія шукає інвесторів для будівництва аналогічного терміналу в Західній Україні.

«Існує нагальна потреба в будівництві аналогічного терміналу в Західній Україні – у Львові, Ковелі або Чопі. Це – значний обсяг інвестицій. Ми шукаємо правильний формат і інвесторів для цього проекту», – додав Кравцов.

Також з посиланням на Кравцова наголошується, що компанія давно співпрацює з приватним капіталом, а серед успішних прикладів такої співпраці можна назвати лібералізацію вітчизняного ринку вантажних перевезень, яка триває з 2004 року.

«За минулий рік «Укрзалізниця» купила або виготовила 3,5 тисячі вагонів, тоді як учасники ринку – 8500. Таким чином було ліквідовано дефіцит вантажних вагонів», – наголосив керівник компанії.

Крім того, за словами Кравцова, вихід компанії на IPO (перший публічний продаж частини акцій – ред) є оптимальним варіантом для залучення приватного капіталу в залізничну галузь.

«Крім недорогих довгих грошей, IPO дає компанії унікальну можливість поліпшити ефективність роботи і якість корпоративного управління в процесі його підготовки. IPO – це прекрасне щеплення від корупції і неефективності, яке зробить «Укрзалізницю» сильнішою і привабливішою для іноземних інвесторів, – упевнений голова правління компанії.

Як повідомлялося, 18 січня міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив про плани розробити проект привокзальної площі і самого центрального вокзалу в Києві як єдиного комплексу, а в подальшому передати його в концесію. На думку міністра, першочерговими кроками в розвитку столичного залізничного вокзалу має стати вирішення питань стихійної торгівлі, паркування та безпеки.

У листопаді 2018 року Мінінфраструктури за результатами переговорів з «Укрзалізницею» визначило залізничний вокзал Миколаєва можливим об`єктом концесії в форматі державно-приватного партнерства.

До цього, у квітні 2018 року, керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов заявляв, що багато вокзалів є збитковими і компанія витрачає до 500 млн грн на їх утримання. У зв`язку з цим «Укрзалізниця» заявила про намір до кінця 2018 року об`єднати всю мережу вокзалів в одну компанію для передачі вокзалів в концесію.

Як раніше повідомлялося, залізничний вокзал у курортному Трускавці на Львівщині можуть передати у концесію.

 

Коментарі

Ольга Корнієнко

Share
Published by
Ольга Корнієнко

Recent Posts

У Яворові відкрили пам’ятний знак

«Алея пам'яті Героїв Яворівської громади»

5 години тому

У Львові можуть закритись 50 ресторанів

Дивне повідомлення власника мережі Фест

6 години тому