У серпні спливає термін боргових канікул для України за єврооблігаціями. Утримувачі єврооблігацій мають намір вимагати виплат від України і недосягнення нової угоди може загрожувати дефолтом за цими зобов’язаннями.
Про це пише видання The Economist, інформує Четверта студія.
Кредитори застерігають Україну від того, щоб “ризикувати суттєвою шкодою” з огляду на можливі труднощі в разі дефолту залучати фінансових інвесторів у майбутньому.
Україна потребує фіскального простору. Наприкінці року співвідношення її боргу до ВВП наблизиться до 94% – високий показник для економіки зі скелястою фінансовою історією і такого розміру. Допомога, яку надають союзники, надходить у вигляді зброї, техніки та цільових коштів, а не готівки. Лише 8 мільярдів доларів із нещодавнього пакету США підуть безпосередньо уряду України, що еквівалентно трохи більше ніж чверті річних витрат України на соціальну допомогу, та й то у вигляді кредиту. ЄС планує запропонувати трохи більше, але все одно лише 38 мільярдів доларів на три роки.
Хоча сума, яку хоче отримати Україна, – 12 мільярдів доларів на період від 2024 до 2027 року. Однак країна не має вільних грошей, щоб її перекрити, якщо допомогу не нададуть.
На думку МВФ, за такої радикальної реструктуризації, як та, яку Україна запропонувала, країна зможе лише зводити кінці з кінцями. Зі свого боку, власники облігацій сумніваються, що Фонд може бути так упевнений, тому що його аналіз застарів.
Дефолт оголошують тоді, коли країна не може розрахуватися зі своїми боргами вчасно і в повному обсязі.
Міністерство фінансів. Вони починають переговори із зовнішніми кредиторами та пропонують домовитися про перенесення термінів чи зміну умов погашення боргу.
Падає курс національної валюти, тому що знижується приплив інвестицій. Частина інвесторів намагаються вивести свої дивіденди або відмовляються від них. Зазвичай найбільша шкода від дефолту для країни – репутаційні втрати і дуже складний і довгий шлях повернення на ринки запозичень через недовіру до позичальника.
Країна запозичує в інших країн чи МВФ, щоб покрити дефіцит бюджету. Якщо відбувається дефолт, то треба скорочувати бюджетний дефіцит. Тобто підвищувати надходження або зменшувати видатки.