З 26 до 29 жовтня учні разом із двома соціальними педагогами та практичним психологом середньої загальноосвітньої школи № 68 та 87, а також ліцею міжнародних відносин ім. В. Стуса, взяли участь у 4-денному тренінговому занятті «Впровадження шкільних служб порозуміння» Ініціатор проекту — управління «Служба у справах дітей» Львівської міської ради. Про це інформує прес-служба ЛМР, пише Четверта студія.
«Метою запровадження шкільних служб порозуміння є здійснення діяльності у профілактиці і швидкому реагуванні на конфліктні ситуації в шкільному середовищі. Така діяльність учнів-медіаторів дозволить формувати у школярів навички співпраці, будувати ефективну систему вирішення конфліктних ситуацій у закладі, забезпечувати психологічно-здорове середовище в учнівському колективі», — повідомили організатори.
Тренінг проводила тренерка Національної мережі тренерів і медіаторів ГО «Ла Страда — Україна» Оксани Дацко. Вона навчала учасників управляти конфліктами, критично мислити, активно слухати, проводити «Кола» та медіації.
Заняття відбувались з постійним обговоренням, творчими цікавими завданнями та роботою в групах. Учасники оволоділи новими знаннями та методиками з медіації, розвивали власні комунікативні навички, які необхідні медіаторам, формували новий підхід до розв’язання конфліктів, зокрема через врахування інтересів усіх учасників конфліктної ситуації.
«Під час 4-денного тренінгу нам вдалося сформувати справжню команду школярів, які зможуть на практиці застосовувати навички медіатора, що допоможе вирішувати конфліктні ситуації та непорозуміння шкільними службами порозуміння» — зазначають в управлінні «Служба у справах дітей».
По завершенні навчання, начальник управління «Служба у справах дітей» Ростислав Тимків вручив сертифікати учням-медіаторам та побажав успіхів у провадженні медіації, наполегливо працювати, щоб в майбутньому передати власний досвід іншим школам.
Довідка:
Шкільна служба порозуміння — це команда підготовлених старшокласників — посередників (медіаторів), які допомагають своїм ровесникам розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики — медіацію однолітків, і працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі.
У своїй роботі медіатори спираються на головні принципи відновного підходу: повага до особистості, відповідальність у стосунках та стосовно інших, віра в кожну особистість та її здатність змінюватися.
Сам процес вирішення конфлікту має назву медіація — це добровільний і конфіденційний процес, у якому третя нейтральна сторона — медіатор — допомагає сторонам знайти взаємоприйнятий варіант вирішення ситуації, що склалася.
Медіація як процес проходить за наступним алгоритмом: тебе уважно вислухають; поставлять запитання, щоб краще зрозуміти ситуацію; поважатимуть твою позицію; не шукатимуть винуватців у конфлікті; не даватимуть зайвих порад; однаково сприятимуть обом сторонам конфлікту; допоможуть сторонам самостійно прийняти справедливе вирішення.