Сьогодні, 1 серпня, у ЛКП “Львівелектротранс” нарешті показали трамваї із Берліну, які надійшли до Львова минулого тижня. Як відомо, комунальне підприємство уже отримало 6 одиниць трамваїв із Німеччини. Натомість депутати Львівської міськради наголошують, що у сусідній Польщі трамваї такого типу, які навіть більше підходять для Львова, є дешевшими.
Про це пише “Четверта студія“.
Вартість одного трамвая 17 990 євро. До жовтня цього року Львів має отримати усі 30 трамваїв.
Як повідомив заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий, зараз трамваї знаходяться на території трамвайного депо. Після переоснащення та проходження усіх юридичних процедур, зокрема сертифікації, трамваї зможуть розпочати працювати на маршрутах. Випуск перших німецьких вагонів на трамвайні маршрути Львова планують розпочати з вересня.
“Ми отримали першу партію трамваїв з Німеччини — це 6 вагонів. Наступні партії будемо отримувати по 8 одиниць кожного місяця, так, щоб у жовтні мати вже усі 30 одиниць. Графік поставки трамваїв погоджений: липень — 6, серпень — 8, вересень — 8, жовтень — 8. Як я вже озвучував — це прямий контракт між Муніципальною західною компанією Берліна і ЛКП “Львівелектротрансом”. Купуємо трамваї за кошти ЄБРР, які залишилися з попереднього проекту. Зараз, на вул. Городоцька, 181, в діючому трамвайному депо, проводяться усі необхідні операції, щоб трамваї підготувати для роботи на наших маршрутах. Також минулого тижня приїжджали фахівці інституту, який займається сертифікацією. Адже трамваї мають бути сертифіковані. Ми хочемо, щоб ці трамваї, разом з тими, що вже є на балансі ЛКП “Львівелектротранс”, їздили ще довго і перевозили мешканців з комфортом. Відповідно, ми вважали рішення щодо придбання вживаних трамваїв з Берліна достатньо добрим, щоб швидко вирішити транспортну проблему з трамваями у Львові. До прикладу, трамваї, які пропонувалося з Польщі, мають дещо іншу модифікацію, і ми не знали, як їх експлуатувати. Тому наше завдання було в тому, щоб знайти КТ4, тому що весь персонал, який працює в депо, знає як їх обслуговувати”, – зазначив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.
За його словами, німецькі трамваї оснащені кнопками для відкриття дверей, кондиціонером у кабіні водія, адже у Берліні вважають, що важливо забезпечити комфорт роботи для водія, який 12 годин на маршруті. Для пасажирів є якісна вентиляція, є опалення, є можливість зв’язку з водієм через мікрофон.
“Щодо дверей, то ми бачили ще в Берліні, що вони відкриваються назовні. У нас є напрацьовані рішення як все врегулювати”, – каже Андрій Білий.
“Ми хочемо, щоб ці 30 трамваїв працювали повністю на маршрутній мережі міста. Важливо, щоб були доповненні маршрути з найбільшим пасажиропотоком. Плануємо випустити їх на маршрут № 2, 1, 9, можливо № 6 і 3, адже навіть наші трамвайні вагони не працюють в межах одного маршруту, тому будемо проводити ротації. А вже перші трамваї плануємо випустити на маршрути у вересні, після сертифікації і випробувань. Очікуємо, що до кінця року усі 30 трамваїв будуть курсувати по Львову. Також у нас в планах придбання 10 вже нових трамваїв за кошти Європейського інвестиційного банку. Після вчора приїжджав представник ЄІБ і ми погодили тендерну документацію. Зараз вона надіслана у Міністерство інфраструктури і Міністерство фінансів України, оскільки тут одержувачами коштів будуть саме ці міністерства. Зрозуміло, що ми за це, щоб ці 10 трамваїв, які будемо купувати, були львівського виробництва, але все визначить тендер, оскільки це міжнародні закупівлі”, – повідомив Олег Береза, директор ЛКП “Львівелектротранс”.
Присутній на представлені нових-старих трамваїв депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич після заходу поділився на своїй сторінці у Facebook власним баченням укладеної угоди.
“На запитання, які саме маршрути обслуговуватимуть нові машини, ми почули, що це будуть 1-й, 9-й, 2-й та 6-й маршрут спочатку, а згодом і всі решта. Хоча пані, яка працює водієм, стверджує, що такі трамваї матимуть проблеми на поворотах, наприклад, 6-го, 3-го та 9-го маршруту. Мене цікавить питання, чому всі ці проблеми не були враховані раніше, перед купівлею цієї техніки. До того ж у сусідній Польщі продаються ДЕШЕВШІ трамваї, які підходять для Львова (і ширина колій, і спосіб відкривання дверей). На це нам відповіли, що питання купівлі трамваїв розглядалось ще у минулому році, а польська пропозиція з’явилась пізніше… Перший такий трамвай вийде на рейс у вересні, а всі решта – до кінця поточного року. І тут виникає ще одна проблема – навчання кондукторів користуватись новою технікою та людей, які проводять ремонтні роботи трамваїв. За словами чиновників, навчання проводитимуть фахівці не з Берліну, а з Дніпра. Це, до речі, теж не безкоштовна акція…”, – написав Зінкевич.
Нагадаємо, цього року львівський громадський транспорт має суттєво оновитися. Крім 30 вживаних трамваїв із Німеччини, до кінця року ЛК «АТП-1» очікує отримати 150 нових великого габаритних автобусів.
Також незабаром буде оголошений тендер на закупівлю 10 нових трамваїв та 100 нових автобусів.