В Україні банки задля протидії шахрайським операціям можуть блокувати картки клієнтів, якщо оплатити велику покупку в мережі. Про це йдеться у спеціалізованому форумі Мінфін.
У разі такого блокування, для відновлення рахунку доведеться пройти процедуру перевірки і у спілкуванні з менеджером банку довести, що ви намагалися зробити покупку.
Так, клієнт спробував купити товар за 20 тис. грн. «Але «Приват» вважає, що це дуже велика сума, блокує картку, далі номер телефону, і починається квест на 50 хвилин із спілкуванням з підтримкою та фотографуванням», — написав клієнт банку.
У відповідь у «ПриватБанку» пояснили, що так банк захищається від шахраїв. Бувають ситуації, коли шахраї отримують доступ до мобільного шляхом перевипуску сім-картки, і в цьому випадку смс не є перешкодою для них.
«Відмова від перевірки операцій та підтвердження особистості клієнта, або не проходження верифікації створює ризик втратити свої кошти. Просимо проявити терпіння та розуміння необхідності в операції верифікації. У цій ситуації для зняття обмеження ви можете звернутися до нашого чату на сайті банку. Також вам знадобиться вебкамера», — зазначають у банку.
За допомогою вебкамери клієнт може пройти перевірку, надавши свої фотографії менеджерам банку.
В яких ще випадках можуть заблокувати рахунок
ПриватБанк, як і інші українські банки, має право тимчасово заморожувати рахунки клієнтів, якщо джерело походження коштів не відоме. Водночас, доступ до грошей можна отримати лише після перевірки.
При цьому в банку відповіли, що чітко та сумлінно дотримуються вимог чинного законодавства України. Відповідно до закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню поширення зброї масового знищення».