Укравтодор оголосив тендер у 12,58 млрд гривень, що є найбільшим за всю свою історію.
Йдеться про будівництво 30-кілометрової ділянки автомагістралі Н-31 Дніпро – Решетилівка.
Про це пише “Прямий” з посиланням на “Наші гроші”.
У тендері створили нову дискримінаційну заточку, пишуть журналісти. Дохід фірми-учасниці 2019 року мав бути не менше третини тендеру, тобто 3,77 млрд грн.
Однак це не єдина надзвичайна обставина в цих торгах.
Сума, виділена на будівництво дороги, вшестеро більша за річний бюджет Міністерства в справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб під час війни з РФ.
Президент Володимир Зеленський у відеозверненні до далекобійників сказав, що вартість кілометру дороги в Україні становить близько $1 млн. Однак якщо поділити очікувану вартість тендеру на довжину нової дороги, то матимемо 420 млн грн за кілометр, або $16 млн. І це не тільки тому, що дорога ширша і будівництво затратніше, ніж уявляє собі Зеленський.
На Facebook-сторінці Укравтодору користувачі дорікнули дороговизною будівництва. У компанії пояснили, що в ціну входить не тільки сама дорога, а й купа штучних споруд та викуп землі.
У вартість підряду зокрема входять 4 транспортні розв’язки, 17 шляхопроводів, естакада через річку Оріль довжиною 590 м.
Скільки коштувало будівництво аналогічних конструкцій?
Будівництво складної багаторівневої транспортної розв’язки траси Н-31 на ділянці у Полтавській області коштувало 372,49 млн грн, тобто на 4 розв’язки піде до 1,5 млрд грн.
Будівництво шляхопроводу через залізницю на дорозі Н-31 обійшлось у 128,56 млн. Тобто 17 шляхопроводів, невеличкі скотопрогони і водопропускні споруди потягнуть на 2,2 млрд.
Будівництво естакади довжиною 519 м в обхід Полтави разом з 5 км ділянкою дороги замовляли за 1,98 млрд. Естакада у цьому тендері може коштувати близько 1 млрд грн.
Із загальної вартості тендера 12,6 млрд на вищевказані штучні споруди припадає 4,7 млрд.
Решта 7,9 млрд – на будівництво дороги. Тобто 1 км дороги коштуватиме 270 млн грн, або $10 млн. Це неймовірні гроші для дорожнього ринку України.
“Укравтодор Зеленського втричі перевершив Укравтодор Порошенка. Бо вирішив закопати більше ніж 12 млрд грн у 30-кілометрову ділянку Н-31 у Дніпропетровській області. Тоді як попередники протендерили аналогічні 12 млрд на будівництво втричі більшої ділянки – 80 км цієї ж траси з купою аналогічних штучних споруд і мостів у сусідній Полтавській області.
Так виглядає, що між рядками тендерної документації Укравтодору вгадується будівництво ще одного, малопомітного скотопрогону. На цей раз – для платників податків”, – пишуть журналісти.