Виконавчий комітет міськради ухвалив рішення про коригування безготівкових тарифів на проїзд у міському громадському транспорті. Зміни набули чинності з неділі, 1 червня.
Про це пише Четверта студія.
Як наголосив перший заступник міського голови Львова Андрій Москаленко, місто погодилася розглядати корегування тарифу лише після всебічного аналізу.
«Позиція Львівської міської ради була чіткою – ми з самого початку не підтримували підвищення тарифів. Коли отримали перший запит від перевізників щодо перегляду вартості проїзду, одразу публічно заявили, що без достатніх підстав таке рішення не ухвалюватимемо.
Саме тому ми доручили нашим структурним підрозділам спільно з перевізниками провести глибокий аналіз усіх складових тарифу та загалом ситуації в сфері перевезень — щоб об’єктивно оцінити економічну ситуацію та зрозуміти, чим саме викликані пропозиції про коригування тарифів, а також як це може вплинути на якість роботи громадського транспорту. Лише після цього винесли питання на розгляд», — підкреслив Андрій Москаленко.
Так, відповідно до рішення виконкому, з неділі вартість однієї поїздки складатиме:
Вартість перевезення багажу при безготівковому розрахунку складатиме 17 грн, а при оплаті готівкою – як і раніше 25 грн. Штраф за безквитковий проїзд встановлено на рівні 400 грн.
«У 2023 році поїздка у міських автобусах коштувала 15 гривень. Коли у грудні того ж року місто запустило безготівкову оплату, то для користувачів ЛеоКарт тариф навіть знизили — до 13 гривень. Саме ця форма оплати швидко стала основною і півтора року переважна більшість пасажирів мала можливість сплачувати менше за проїзд. Тоді як готівкою зараз розраховуються лише 7% пасажирів.
Сьогоднішнє коригування дає можливість адаптувати тариф до економічних реалій, щоб підтримувати стабільну роботу громадського транспорту. Перевізники звернулись до міста з вимогою підняти вартість проїзду і до 30 та навіть 50 гривень. Разом з економічним блоком ми перевірили обґрунтування, провели консультації з мешканцями та зійшлись на компромісному рішенні», — зазначив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило.
Водночас перевізникам висунули обов’язкові умови – вони повинні зберігати динаміку покращення якості послуг: оновлювати рухомий склад, забезпечувати виконання вечірніх рейсів. Генеральний директор Концерну “Екопастранс” Ігор Самардак додав, що разом з тим перевізники також готові відновити маршрути, які раніше були закриті через нерентабельність.
«При оновленому тарифі ми можемо забезпечити стабільну роботу громадського транспорту у вечірній час. Що стосується оновлення рухомого складу — якщо раніше в цьому переважно допомагало місто, то нині приватні перевізники за рахунок кредитних коштів уже придбали 80 транспортних одиниць. Тепер же ми беремо на себе зобов’язання продовжити кредитну лінію та закупити до кінця року ще 30 автобусів. Це той напрям роботи, який має тривати надалі.
Коригування тарифу також дає нам змогу планово відновити маршрути, які були закриті через збитковість — зокрема маршрут №33, що дозволить забезпечити швидке сполучення між університетом і ТРЦ Victoria Gardens. Робота в цьому напрямку триватиме», – запевнив Ігор Самардак.
Водночас, у Львові 31 категорія пільговиків, зокрема люди з інвалідністю 1 та 2 груп, учасники бойових дій, а також школярі, за наявності персоналізованих ЛеоКарт, й надалі користуватимуться міським громадським транспортом безоплатно.
Додамо, що у низці міст України за останні місяці вартість проїзду вже зросла. До прикладу, в Одесі поїздка в автобусах коштує 20 грн, а у Дніпрі — 18-20 грн – залежно від маршруту.
Нагадаємо, звернення з вимогою підвищити тарифи на проїзд надійшло від перевізників до міськради наприкінці березня. Керівники транспортних компаній пояснювали, що серед основних чинників необхідності перегляду тарифів – зниження середньої вартості однієї поїздки, що призвело до скорочення доходів підприємств, водночас витрати, зокрема, на пальне, обслуговування й оновлення рухомого складу, суттєво зросли. За їхніми розрахунками, вартість поїздки мала б складати 32 грн. Втім після ґрунтовного аналізу економічних показників і обговорень місто підтримало помірковане коригування тарифів, яке враховує як реальні витрати перевізників, так і інтереси пасажирів.
СБУ викрила на Львівщині голову ОТГ, який вимагав з підприємця 1 млн грн за вирішення…
Львів судитиметься з поляками через будівництво сміттєпереробного заводу
Подробиці
Львів’янина покарали за напад газовим балончиком на працівника ТЦК та поліцейського